Ezért nem vagyok demokrata

think-tank 2018.07.10.

Tudom, menő dolog manapság demokratának lenni, de valahogy soha nem vonzott igazán a gondolat. Értem én, hogy a nyugati világ magukat negédes terminológiával kellető, ún. felvilágosult polgárai számára a demokrácia – már csak a szó idegen léte okán is – valamiféle patetikus büszkeség forrásaként szolgál, diadalmasan ámítják magukat a gondolattal, hogy a nézetük szerint alávaló autokráciával, mellyel hosszú, helyenként egész mitikus háborúkban és heroikus küzdelmekben végül felülkerekedtek (amolyan szokásos, „a jó győzelme a gonosz felett”-szerű, katartikus konklúzióként), és aminek sötét korszakaival szemben itt most ők vannak hatalmon.

Főleg ugyanők szájából halljuk igen gyakran, hogy az emberiség – ellentétben az ilyen tekintetben mélyen lenézett állatokkal szemben – felül tudott emelkedni erőszakos természetén, civilizációs eredményei azért is kiemelkedők, mert biológiai ösztöneit, agresszivitását képes kontroll alatt tartani; az erő nyelve helyett vitákat alkalmaz a közös problémák megoldásának eldöntésére; társadalmi és hatalmi berendezkedése nem csak maga a nép közvetlen kontrollja és ellenőrzése alatt működik, de az alapvetően a szabadságra épül, mindenki számára garantálja a fizikai- és létbiztonságot és a lehető legteljesebb kiteljesedést teszi lehetővé.

Csakhogy ez mind hazugság.

  1. Nincs olyan, a modern társadalmak morálrendszereiben általánosan ismert és elfogadott folyamat, ami olyan jogokkal ruházna fel csoportokat, melyekkel azok tagjainak egyike sem rendelkezik. A demokratikus döntéshozatali rendszerben nap mint nap megszülető döntések jó részét individuumként valójában senkinek nem volna (sem morális, sem közjogi értelemben) joga meghozni. Az önkény, a rablás, a zsarolás, a garázdaság olyan bűnök, amelyekért – ha ilyen néven illetjük őket – jogos erkölcsi megrovás jár.

    Mégis, nem telik úgy el nap, hogy a nép kinevezett vezetői és azok apparátusa ne követné el lényegében bármely büntető törvénykönyvben foglalt cselekedetek (és ezek jó részének büntetendősége valóban széleskörű társadalmi konszenzus tárgyát képezi) komoly százalékát, ráadásul csoportosan, felfegyverkezve, bűnszervezetben. A morális (és jogi) felelősség a nyelv és a fogalmak manipulációjával történő hárítását nevetségesnek nevezném, ha nem tapasztalnám saját szememmel a hatékonyságát.

    Az ilyesfajta bűnözés ugyanakkor, és itt jön képbe a demokrácia, nem teljes mértékben a néptől függetlenül, annak tudta nélkül és akarata ellenében, hanem nagyon is a tudtával, mi több, felhatalmazásával, sőt, egyes esetekben kimondottan kérésére történik. Azt, amit az emberiség egyénként elkövetve alja bűnözésnek tart és (jogosan) elítél, a demokrácia álcája mögé bújtatva már szó nélkül megtűri, néha még követeli is.

    A demokrácia lényegében nem más, mint magasztos ideákba csomagolt, az ököljog mentén létrejött szervezett bűnözés.

  2. A demokrácia, minden morális problémáját félretéve, még csak az elméleti, deklarált célját sem teljesíti. A demokrácia nem a nép uralma.

    Az általánosan használt, időszakos választásokra épülő, azokon biankó felhatalmazást kiosztó reprezentációs rendszer csak névlegesen és a minimálisan szükséges mértékben valósítja meg a népuralom elvét. A választásokon meghozott döntések gyakorlati következményei, az, hogy a választási ígéreteket a megválasztott egyáltalán megtartja-e, ha igen, milyen formában, és nem utolsósorban milyen egyéb, a felhatalmazásban tételesen nem szereplő ötlettel áll még elő hivatali ideje alatt, már nem tartoznak az ezeket hosszú távon viselni kénytelen választókra.

    A demokráciában a nép gyakorlati befolyása inkább névleges, a választási szertartásokkal nekik gyakorolt kegy a hatalomba kerülésig megfelelően korrumpálódó elit fennmaradására, mint azt a nyilvánvaló tapasztalatok mutatják, nem veszélyes. A választópolgárok sem a nominálisan az ő képviseletüket ellátó személyzet pontos összetételét nem határozhatják meg, sem az azok által meghozott szabályokba nem, vagy csak körülményesen szólhatnak bele.

    A képviseleti demokrácia sokkal inkább szolgál az alattvalók pacifikálására, mintsem a népuralom megvalósítására.

  3. Tökéletesen példázza ezt az uralkodó elit hozzáállása a közvetlen demokráciához, vagyis ahhoz az elképzeléshez, hogy a nép a törvényhozást megkerülve, akár annak ellenében hozzon vagy semmisítsen meg törvényeket. Az ezt elutasító érvelés, miszerint a nép egyszerűen túl ostoba a közvetlen demokrácia működtetéséhez, ugyan jogos, érdemes volna azonban azt is megvizsgálni, hogy a) a megválasztott képviselők ezzel szemben mennyire alkalmasak a feladara, b) hogyan fogadható el érdekképviseleti felhatalmazás úgy, hogy közben nyíltan kijelentjük: a felhatalmazók valójában nincsenek is tisztában saját érdekeikkel.

177 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:14:49

@Ad Dio: vannak kérdések, amelyekről meg lehetne kérdezni az embereket, például vasárnapi nyitvatartás, olimpia, és hasonlók. érdekes módon Viktátorunk pont nem szereti ezeket, amióta ő székel a szemétdombon.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:19:19

@chrisred: itt van azon szakmák listája, ahol leginkább van Németországban munkaerőhiány:

blog.employland.de/mangelberufe/

a német szavazópolgárnak érdeke, hogy legyenek szakmunkások, akik kijönnek megszerelni a villanyt, fűtést, vizet, stb., érdekük, hogy legyenek orvosok és ápolók, érdekük, hogy legyenek szociális ápolók,

és aztán olyan munkákat is említeni kéne, mint utcaseprés, lombtalanítás, lomtalanítás, szelektív hulladék feldolgozás, eladók, és hasonlók.

ezek nem a gazdag német tőkés luxusigényei, te barom!

midnightcoder2 2018.07.11. 08:20:03

@math0:

"1) Erkölcsös."
Ja. Kimondottan erkölcsös betelepíteni egy nagy csapat négert akik majd szép akkurátusan kiirtják a helyi lakosságot ha elegen lesznek.

"2) A német gazdaságnak munkaerőre van szüksége."
Ja. Csak nem képzetlen kecskepásztorokra.

"3) A német társadalomnak demográfiai frissítésre van szüksége."
Nekünk is milyen jó, hogy van úgy egymillió cigányunk. Csak úgy szárnyal tőlük a GDP.

midnightcoder2 2018.07.11. 08:23:54

@math0: "a német szavazópolgárnak érdeke, hogy legyenek szakmunkások, akik kijönnek megszerelni a villanyt, fűtést, vizet, stb., érdekük, hogy legyenek orvosok és ápolók, érdekük, hogy legyenek szociális ápolók, "

Operáljon meg téged az afrikai kecskepásztor bugylibicskával, és ápoljon az a rablógyilkos, aki odahaza már kiirtott egy egész falut. Aztán szerelje meg a fűtésedet és a villanyodat az a Kunta-Kinte akinek odahaza a fűkunyhó összerakása is kihívás.

chrisred 2018.07.11. 08:24:06

@math0: Pont a német multicégek dolgozóiról van szó, akiknek nem érdekük, hogy olyanok is megjelenjenek konkurrenciaként a német munkaerőpiacon, akik alámennek az ő igényeiknek. Aki meg bevásárol, annak tökmindegy, hogy mekkora a Lidl profitja.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:28:11

@midnightcoder2:

"Ja. Kimondottan erkölcsös betelepíteni egy nagy csapat négert akik majd szép akkurátusan kiirtják a helyi lakosságot ha elegen lesznek."

Kutyát tartani nem erkölcstelen attól, hogy te kutyafóbiás vagy. A fóbiád az a te problémád, nem érv a vitában! Kezeltesd magad!

"Ja. Csak nem képzetlen kecskepásztorokra."

A bevándorlók képzettebbek a Fidesz szavazóknál. És a német gazdaságnak képzetlen munkaerőre is szüksége van. Például a Wertstoffhofban franciául beszélő gyerek felügyeli, hogy a műanyagos részre tényleg a műanyagos zacskót rakod-e be, és abban tényleg nagyjából műanyag van-e.

De e a hülye náciknak felfoghatatlan, mert a tyúkszaros kis tanyátokon az árokba dobjátok a tejeszacskót. Fingod nincs Németországról, te 4 elemis tanyasi paraszt!

"Nekünk is milyen jó, hogy van úgy egymillió cigányunk. Csak úgy szárnyal tőlük a GDP. "

Az indiaiaknak szárnyal, pedig egymilliárd van nekik belőlük. Az, hogy a hülye náci magyarok ezt is elbaszták, az a hülye náci magyarok hibája.

Olyan hülye, tudatlan náci barmokra nincs szükségünk, mint ti.

A Fidesz szavazók képzetlenebbek, és kevésbé beszélnek nyelveket, mint a menekültek. EZ van. Ti vagytok a hülyébbek, ezért fostok.

ertelemblog.wordpress.com/2017/09/04/a-menekult-kerdesrol/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:29:03

@chrisred: munkaerőhiányos piacon nincs alámenés, te faszfej!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:30:29

@midnightcoder2:

Operáljon meg téged Orbán Viktor bugylibicskával, és ápoljon Orbán Ráhel, akit odahaza utál az egész falulut. Aztán szerelje meg a fűtésedet és a villanyodat az a Mészáros Lőrinc akinek odahaza a fűkunyhó összerakása is kihívás.

Ostoba, náci paraszt vagy!

midnightcoder2 2018.07.11. 08:30:44

@math0: "maxold ezt ki Saddamig vissza, oszt mutasd meg a barátodnak, és röhögd körbe!"

Nyilván te jobban tudod hogy milyen ott a polgárnak, mint a helyiek.
Csak tudod, ha egy ország gazdasága az olajtermelésre épül, az átlagpolgár pedig szart sem lát ebből, akkor az átlagpolgárnak bizony kb. mindegy, hogy mennyi a GDP.

chrisred 2018.07.11. 08:32:52

@math0: És vajon ezt a saját munkaerőpiacról miért nem tudják megoldani? Miért rosszabbak Németország demográfiai mutatói a skandináv országoknál? Mert a német multicégek a versenyképességi mutatóik érdekében a munkaerőköltségeken spórolnal, hogy a világszintű konkurrencia árai alá tudjanak menni. Most nem katonailag, hanem gazdaságilag törnek világuralomra, és ennek érdekében Európa gazdaságát már gyarmatosították is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:40:21

@midnightcoder2: A magyarok a legutolsók nyelvtanulásban az EU-ban, a Fidesz szavazók képzetlenebbek a menekülteknél.

ertelemblog.wordpress.com/2017/09/04/a-menekult-kerdesrol/

de azért te ugrálsz, bazdmeg?! műtsön meg téged egy hozzád hasonló náci paraszt 4 elemivel, te geci patkány, meg is érdemled!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:41:44

@midnightcoder2: mert az olajat az olajmágnások s.k. szokták kitermelni és szállítani. ostoba náci faparaszt vagy!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 08:44:34

@chrisred:

"És vajon ezt a saját munkaerőpiacról miért nem tudják megoldani?"

mert nincs.

" Miért rosszabbak Németország demográfiai mutatói a skandináv országoknál?"

mert a német nők nem szülnek gyerekeket. ha rájuk akarod erőszakolni, hogy szüljenek, akkor máris ott vagyunk, hogy te vagy az, aki leszarod a demokráciát, és elmész a jó édes kurva anyádba!

" Mert a német multicégek a versenyképességi mutatóik érdekében a munkaerőköltségeken spórolnal, hogy a világszintű konkurrencia árai alá tudjanak menni. Most nem katonailag, hanem gazdaságilag törnek világuralomra, és ennek érdekében Európa gazdaságát már gyarmatosították is. "

Tényleg szörnyű dolog, hogy a német cégek jobb és olcsóbb árút adnak a világpiacon, mint más cégek, mert nagyobb náluk a termelékenység. A munkaköltségen való spórolásról meg annyit, hogy sok százezer magyar menekült Németországba jobb bérért. Elmész te a jó édes kurva anyádba a baromságaiddal!

midnightcoder2 2018.07.11. 08:53:17

@math0: Ja, az hogy pár ezer ember eldolgozgat az olajkitermelésben (a jobban fizető pozíciókban persze nem a helyiek) nyilván meg fogja oldani egy 33 milliós ország minden gazdasági és szociális problémáját. Matyika, te sem igen álltál kétszer sorban ott, ahol az észt osztották.

midnightcoder2 2018.07.11. 08:58:05

@math0: "A magyarok a legutolsók nyelvtanulásban az EU-ban, a Fidesz szavazók képzetlenebbek a menekülteknél."

Matyika, hagyd már ezt a hülyeséget. Ezerszer megbeszéltük, hogy az adataid egyik részét már maguk a németek is cáfolták és ezt az index is megírta, a másik felét pedig két szoci bölcsészmérnök hozta össze, és kb. annyira hitelesek mint a te blogod.

chrisred 2018.07.11. 08:58:47

@math0: És a német nők akkor se szülnének, ha olyan szociális ellátásokat és szolgáltatásokat biztosítanának nekik, mint Svédországban? Nehogy azt mondd, hogy Németország nem elég gazdag hozzá!

Semmire nem érv, hogy az agyonadóztatott, törvényileg végsőkig kihasználható magyar munkaerő nyugatra megy, ha van piacképes szakismerete. Erre írtam, hogy a német gazdaság már rendszerszerűen éli fel egész Európa erőforrásait.

midnightcoder2 2018.07.11. 09:02:40

@math0: "Az indiaiaknak szárnyal, pedig egymilliárd van nekik belőlük. Az, hogy a hülye náci magyarok ezt is elbaszták, az a hülye náci magyarok hibája."

Azért ha Londonban egy indiait lecigányozol, elég jó eséllyel pofán vág, és akkor még elég olcsón megúsztad.

midnightcoder2 2018.07.11. 10:54:09

Egyébként a demokráciával két nagyobb baj van.

1. Az átlagpolgár átlagos döntést hoz. Anno volt erre egy kísérlet is: egy rakás átlagos sakkozót állítottak szembe egy nagymesterrel. Mindenki látta az állást, a gép a tömeg lépései közül azt választotta, amit a legtöbben választottak. Persze a mester nyert: még ha lett volna is a tömegben pár jobb képességű ellenfél, a legtöbb ember nem sakkmester, és az ő döntéseik domináltak.

2. Az átlagpolgárnak soha nem lesz elég információja, az információ feldolgozásához szükséges ideje, képzettsége és képességei. Ergo, ha ő szavaz akkor a különféle média, a véleményvezérek, az ideológiák fogják a döntéseit meghatározni és nem a racionalitás.

chrisred 2018.07.11. 11:28:36

@midnightcoder2: 1. Rossz példa. A sakk mechanikus játék, egy nagymester előnyben van egy átlagos sakkozóval szemben, mert több partit ismer, ezért egyes állásoknál készségszinten ismeri a lehtséges variációkat. Gondolom, az amatőrök nem kaptak végtelen időt az egyes lépéseknél.
2. Összekeveredik a karrierpolitikus és az érdekelt helyzete. A magánember, ellentétben a hivatásos politikussal, nem másokat képvisel, hanem saját magát. Tehát neki nem kell információkat gyűjteni egy társadalmi érdekcsoport helyzetéről, igényeiről, mert neki ez az élete.

midnightcoder2 2018.07.11. 11:47:25

@chrisred: 1. A sakk jóval egyszerűbb döntéshozatali modell a valós életnél, a valóságban egy-egy nagy döntés meghozatalánál jóval több dolgot kell tekintetbe venni mint egy sakk állás esetén. Az átlagpolgár pedig nagyon nincs erre felkészülve.
2. Na ja, de nem is lát mást, csak a saját rövidtávú érdekét. Ami akkor kínos, ha nagyobb horderejű, vagy nagyobb felkészültséget igénylő döntésekről van szó. Lásd Pl. atomerőmű vs megújuló.

chrisred 2018.07.11. 11:57:34

@midnightcoder2: 1. Ahogy az átlagpolitikus sincs rá felkészülve.
2. Szerintem pont az ilyen nagy horderejű kérdésekben nem szabad elitista döntéseket hozni, mert valójában mindenki a saját szűk szakmai érdekszférájára összpontosít, mégis az adófizetők viszik a bőrüket a vásárra.

Alick 2018.07.11. 12:05:28

@math0: A csökevényes intellektusodat kár személyeskedéssel kompenzálni.

A GDP egy steril mérőszám, összevetésben semmit nem mond az ország állapotáról. Például arról, hogy ha két város között utazik, mekkora esélyes van egy terrorista támadásnak.
De ha már ezt erőlteted, az első Öböl-háború előtt az iraki GDP arányaiban kevésbé volt lemaradva a fejlett nyugati országokhoz képest, mint manapság. A jelenlegi növekedés pedig nagyrészt a segélyezési politikának köszönhető.

Alick 2018.07.11. 12:22:47

@math0: "Nem tudod definiálni, hogy mi az, hogy alapvető hiba."

Alapvető hiba a kontraszelekció. A választhatók tekintetében nincs kompetencia és pszichológiai alkalmasság szűrés, ugyanakkor az alapvető kiválasztódást a választásokon való sikeres megmérettetésre leginkább a másokat háttérbe szorító önérvényesítés képessége segíti elő.
Akit megválasztanak, az többnyire valamennyire szociopata... elég csak végignézni a hatalmat birtoklók személyén.

"Ez a közerkölcs definíciója."

Semleges defíníciónak használható, ugyanakkor ha a népi felhatalmazás éppen más népek kiirtását hagyja jóvá, akkor eléggé negatív kontextusba kerül.
Ajánlott klasszikus a tömegek tudattalan viselkedésének leírásával:
www.libri.hu/konyv/gustav_le_bon.a-tomegek-lelektana.html

Alick 2018.07.11. 12:39:45

@math0: "A migránsok begyűjtése nem értelmetlen, mert:"
1) Erkölcsös."
2) A német gazdaságnak munkaerőre van szüksége.
3) A német társadalomnak demográfiai frissítésre van szüksége."

Emberekről beszélünk, nem cserépbe ültetett növényekről vagy húspiacról. Persze náci hozzáállással ez nehezen érezhető különbség.

Az igaz, hogy sok pénzről van szó, így a jelenlegi hozzáállás nem annyira náci, mint inkább gyarmatosító kapitalista:

www.libri.hu/konyv/udo_ulfkotte.a-menekultipar.html

A probléma ott kezdődik, hogy - a német statisztikák szerint - a migránsok túlnyomó többsége iskolázatlan, törzsi társadalomban nőtt fel és csak vágyai vannak a nyugati világgal kapcsolatban*, a beilleszkedéshez szükséges alapvető ismeretek és attitűd hiányzik.

* en.wikipedia.org/wiki/Cargo_cult

Persze az már inkább náci gondolkodás, ha a beilleszkedőket kimazsolázzuk, a többit visszaküldjük már országokba és ha le akarjuk állítani a folyamatot, megegyezünk Erdogannal és másokkal hogy bánjanak el a további migrációs hullámmal.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.07.11. 14:06:31

@Teddyke: "Mert magukat hívják annak, azért. Attól, hogy ha te Okos Androsznak hívnád magad még segghülye maradsz."

Látom, nem sikerült eljutnod a lényegig. Ha te magadat Okos Teddykének hívnád, és én erre azt mondanám, hogy valójában segghülye vagy, meg lennél győződve arról, hogy én vagyok a segghülye. Pedig ez a helyzet csak egy szimpla tükrözése a konfigurációnak, mégis úgy érzed, megalapozott, objektív, engem is felülbírálni tudó okod van arra, hogy a két konfigurációt másképp nézd. Ezt a korlátozottságot kell elsőként elveszíteni ahhoz, hogy az ember, már ha komolyan el akar gondolkodni a rajta kívül álló világon, a véleménye hirdetéséhez kezdjen. Amit te Igazságnak tartasz, az lehet pusztán a te saját hited.

@math0: "»A német gazdaság veszélyesen pang« A kurva anyád pang.

Figyelj, te matekból nulla, minek erőlködsz a vitának látszó tevékenységgel ennyit, ha aztán képes vagy egy ennyire szégyellni való ostobaságot is leírni? Ha tényleg nincs semmi mondanivalód, akkor fölösleges úgy csinálnod, mintha volna. Változtasd meg a nickedet egyszerűen "A kurva anyád!"-ra, és onnantól nem kell vesződnöd a sok gépeléssel.

"A migránsok begyűjtése nem értelmetlen, mert:
1) Erkölcsös. "

Itt vesztettem el az udvarias komolyságomat. Pont te, a kifinomult stílusoddal, az első pontban rögtön az erkölcsre hivatkozol! Ez óriási poén volt, nagyon jót nevettem rajta, köszönöm.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.07.11. 14:43:54

@midnightcoder2: "Ergo, ha ő szavaz akkor a különféle média, a véleményvezérek, az ideológiák fogják a döntéseit meghatározni és nem a racionalitás."

És ez most már olyannyira ismert jelenséggé vált, hogy "példásan demokratikus" országokban is sürgetni kezdték, hogy az iskolai oktatásban kötelező tananyag legyen a hírek és álhírek megkülönböztetése. Természetes, hogy hemzsegnek a blogokon az olyan megmondók, akik ezt a problémát még – valószínűleg soha – nem képesek megérteni, és csak kurvanyáznak mindenkire, aki szerintük nem olyan okosak, mint ők maguk. Merthogy ők tudják az igazságot, hiszen könyvet is olvastak már, és egyébként is, bemondták a tévében.

@math0: "Tényleg szörnyű dolog, hogy a német cégek jobb és olcsóbb árút adnak a világpiacon, mint más cégek"

Na itt a probléma. Nem olcsóbb. A másik fő problémát pedig elmondom még egyszer, figyelj: a németek termelnek, eladnak, majd a pénzt, amit ezzel kerestek, nem költik el. Megvettek már mindent német minőségben, elégedettek vele, és nem vásárolnak újat állandóan. Ez az a pont, ahol a pénzáramlás megakadt, és ez az, ami az európai gazdaság köhögősségét okozta, mivel Németország az egyik legtőkeerősebb európai ország, ahol nagy tömegben leparkol a forgásban tartandó pénz. Ha Boszniában leállna a fogyasztópiac, a bosnyákoknak még jutna más jövedelemforrás más országokból, mert a termékeik és szolgáltatásaik még belepréselhetők a nemzetközi áramlásba annyira, hogy azért cserébe a bosnyákok általuk elfogadható mértékű vásárlóerőhöz jussanak. Németország szerepe Európában túl nagy ahhoz, hogy a szokásos modern kapitalizmus megtorpanása által okozott hatás átvészelhető volna. Ezért a német állam költekezni kezdett. Ha megáll körülöttük a pénz áramlása, több európai exportőr ország meggyengülne, de ez az egész európai gazdasági rendszert megbillentené. A német állam ezért költekezik, mert kell. Akár "erkölcsös" ostobaságokra is költekezik, persze mások kárát is okozva. Valamiért nehéz még csak elképzelnem is, ahogy a nemzetközi nagytőke az erkölcsnek engedelmeskedve csinálna bármit is, ez nyilván az én hibám.

"»Nekünk is milyen jó, hogy van úgy egymillió cigányunk. Csak úgy szárnyal tőlük a GDP.« Az indiaiaknak szárnyal, pedig egymilliárd van nekik belőlük."

Ott tartottunk, hogy ahol demokrácia van, ott jólét is van, és az emberek elégedettek. Indiában teljesen szabályos demokrácia van (példátlanul erős társadalmi megosztottságokkal), de a GDP magas, tehát bizonyára jól is élnek. Gondolom, erre utaltál. Én nem ezt szoktam róluk hallani. Egyrészt a magas GDP elosztandó a lakosság számával is, másrészt már tudjuk, hogy a GDP nem fejezi ki sem az életszínvonalat, sem a fogyasztóerőt.

Ja, és a kurva anyád. Csak hogy ismerős legyen számodra a szövegkörnyezet.

@Alick: "Akit megválasztanak, az többnyire valamennyire szociopata..."

Ez olyan, mint amikor megkérdezzük magunktól, hogy mi miért nem tudtunk gazdag vállalkozókká vagy sikeres politikusokká válni, nem vagyunk butábbak náluk. Valóban, csak valamiért bennünk nincs meg az a gátlástalanság sem, ami a sikerességhez vezető taposás és egyezkedés fontos alapja.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:02:48

@midnightcoder2: "az hogy pár ezer ember eldolgozgat az olajkitermelésben (a jobban fizető pozíciókban persze nem a helyiek) nyilván meg fogja oldani egy 33 milliós ország minden gazdasági és szociális problémáját. "

nem feltétlenül, viszont jó alap. jobb, mintha nem lenne olajuk. van olyan ország, amelynek úgy nagyjából egyébként az olaj is megoldja.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:03:35

@midnightcoder2: az nem érvelés, hogy hasból hazudsz. én hivatkoztam, neked semmid nincs, csak hasból hazudozás. ennyit tudnak az ostoba náci faszok, mint te.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:11:17

@chrisred:

"És a német nők akkor se szülnének, ha olyan szociális ellátásokat és szolgáltatásokat biztosítanának nekik, mint Svédországban?"

Minimális változást hozna, nem volna elég a demográfiai válság kezeléséhez. Orbán is erőlködik ezzel, szart sem ér vele. Továbbá itt a demokráciáról volt szó. Ha Németország nem akar Svédország lenni, akkor ne erőltesd!

"Semmire nem érv, hogy az agyonadóztatott, törvényileg végsőkig kihasználható magyar munkaerő nyugatra megy, ha van piacképes szakismerete. Erre írtam, hogy a német gazdaság már rendszerszerűen éli fel egész Európa erőforrásait."

Akárhogy is nézem, ha logikából nem vagy tök hülye, akkor a következtetés az, hogy Kelet-Európa zsákmányolja ki, és éli fel jobban az erőforrásait, Németország kevésbé zsákmányolja ki őket, azért mennek oda. Ez kurva egyszerű logika, csak 90-es IQ kéne neked hozzá. Az a baj, hogy nincs annyid. Csak akkor minek ugatsz itt?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:12:05

@midnightcoder2: "indiait lecigányozol"

de facto az. hiába hisztizel.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:17:03

@midnightcoder2: megint a Nirvana érvelési hiba. nem tudsz jobb rendszert, amelyik a helyes döntést jobban ki tudná szűrni.

nekem is van egy példán: egy fizikaversenyen az volt a feladat, hogy becsüljük meg egy falu és a Balaton távolságát. közvéleménykutatást csináltunk, átlagoltunk, simán nyertük a feladatot.

a másik, hogy a politikai rendszer és a sakk között az a kurva nagy különbség, hogy a sakkban a legjobb megoldást kell megtalálnod, a politikai rendszerben meg az esetek egy fontos részében nincs definiálva a legjobb megoldás. az esetek egy fontos részében a megoldás jóságát a nép értékeli ki, ez az oka a demokráciának. az esetek egy fontos részében a nép nem megbecsüli a helyes megoldást, hanem a nép definiálja a helyes megoldást.

például, ha a nép többsége azt akarja, hogy a magyar zászló ilyen színű legyen, és nem amolyan, akkor az a helyes megoldás, te faszbarom, és nem az, amit a sakkmester mond.

de hát ezt egy ostoba náci hogy fogná fel?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:18:32

@chrisred: 2) igen, én is ezt vetettem fel. az állampolgárnak nem megtippelnie kell a helyes megoldást, hanem az állampolgárok többsége sok esetben a helyesség mércéje maga.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:20:45

@midnightcoder2: "A sakk jóval egyszerűbb döntéshozatali modell a valós életnél"

faszt. az esetek többségében az életben az összefüggések nem kaotikusak, és egy csomó dolog elhanyagolható. a sakkban viszont 23 lépés múlva kaphatsz mattot egy rossz lépés miatt. a sakk szándékosan, direkten eléggé kaotikus játék, illetve a játékosok szándékosan ilyenre bonyolítják.

de hát ezt egy hülye náci nem érti meg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:21:40

@Alick: "az első Öböl-háború előtt az iraki GDP arányaiban kevésbé volt lemaradva a fejlett nyugati országokhoz képest, mint manapság. "

faszt, kurvára jobban le volt maradva.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:25:02

@Alick:

"Alapvető hiba a kontraszelekció. A választhatók tekintetében nincs kompetencia és pszichológiai alkalmasság szűrés, ugyanakkor az alapvető kiválasztódást a választásokon való sikeres megmérettetésre leginkább a másokat háttérbe szorító önérvényesítés képessége segíti elő."

ez nem a demokrácia rendszerszintű sajátossága, legfeljebb a hülyék sajátossága, akik nem használják jól a demokráciát. ez nem a demokrácia hibája, hanem a hülyék hibája.

továbbra sem fogod fel, hogy attól, hogy hülye vagy ahhoz, hogy egy eszközt megfelelően használj, attól nem az eszköz a rossz, hanem te vagy a hülye.

"Semleges defíníciónak használható, ugyanakkor ha a népi felhatalmazás éppen más népek kiirtását hagyja jóvá, akkor eléggé negatív kontextusba kerül."

ez a probléma államok közötti probléma, amit a demokrácia nem fed le, mert nincs demokratikus világhatalom. tehát nem a demokrácia hibája, hanem a demokrácia hiányának hibája ez is.

megint pofán szartad magad.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:27:55

@Alick:

"Emberekről beszélünk, nem cserépbe ültetett növényekről vagy húspiacról."

ja értem, tehát mivel emberekről van szó, és nem növényekről, ezért szerinted erkölcsös kitoloncolni őket. növények esetében nem volna.

nálad fordítva van bekötve valami, te nagyon beteg vagy!

"A probléma ott kezdődik, hogy - a német statisztikák szerint - a migránsok túlnyomó többsége iskolázatlan, törzsi társadalomban nőtt fel és csak vágyai vannak a nyugati világgal kapcsolatban"

hazudsz, a statisztikák szerint a menekültek képzettebbek a Fidesz szavazóknál.

ertelemblog.wordpress.com/2017/09/04/a-menekult-kerdesrol/

"Persze az már inkább náci gondolkodás, ha a beilleszkedőket kimazsolázzuk, a többit visszaküldjük már országokba és ha le akarjuk állítani a folyamatot, megegyezünk Erdogannal és másokkal hogy bánjanak el a további migrációs hullámmal."

Orbánnak hónapjai voltam mazsolázni, de hülye volt ahhoz, hogy éljen az alkalommal.

Alick 2018.07.11. 17:29:33

@math0: Ahogy korábban írtam, az egyetlen reális funkció a többség bizalmatlanságának kifejezése... de az elutasítás lehetőségéhez képest egy tényleges döntés helyessége teljesen más történet.
Jól néznénk ki, ha a nép megszavazná a migránsok legéppuskázását...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:29:50

@Androsz:

Figyelj, te matekból nulla, minek erőlködsz a vitának látszó tevékenységgel ennyit, ha aztán képes vagy egy ennyire szégyellni való ostobaságot is leírni? Ha tényleg nincs semmi mondanivalód, akkor fölösleges úgy csinálnod, mintha volna.

"Itt vesztettem el az udvarias komolyságomat. Pont te, a kifinomult stílusoddal, az első pontban rögtön az erkölcsre hivatkozol! Ez óriási poén volt, nagyon jót nevettem rajta, köszönöm."

Mivel érvet nem bírtál írni, megismétlem a fentieket:

Figyelj, te matekból nulla, minek erőlködsz a vitának látszó tevékenységgel ennyit, ha aztán képes vagy egy ennyire szégyellni való ostobaságot is leírni? Ha tényleg nincs semmi mondanivalód, akkor fölösleges úgy csinálnod, mintha volna.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 17:36:40

@Androsz:

"Na itt a probléma. Nem olcsóbb."

akkor valószínűleg azért veszik, mert jobb. az sehogy se jön ki, hogy a németek a gonoszak azért, mert veszik az áruikat. ez csak az olyan hülye barmoknál "logikus", mint amilyen te vagy.

"a németek termelnek, eladnak, majd a pénzt, amit ezzel kerestek, nem költik el."

én már láttam németet a boltban. de ha esetleg nem veri el az összes pénzt, már megint nem értem, mi a jó édes kurva anyád neked ezzel a bajod. nincs joga takarékoskodni, ha jónak látja, már ez is bűn?% nálatok, a betegotthonban biztos az.

"Ez az a pont, ahol a pénzáramlás megakadt, és ez az, ami az európai gazdaság köhögősségét okozta, mivel Németország az egyik legtőkeerősebb európai ország, ahol nagy tömegben leparkol a forgásban tartandó pénz."

hát bazdmeg, találja már ki a többi ország, hogy termeljen már valami eladható dolgot! nehogy már ez is a németek hibája legyen, hogy a többi ország ilyen béna!

"Indiában teljesen szabályos demokrácia van (példátlanul erős társadalmi megosztottságokkal), de a GDP magas, tehát bizonyára jól is élnek. Gondolom, erre utaltál."

ahhoz képest, hogy a rohadt fehér gyarmatosítók meddig pusztították az országot, egész jól fejlődnek, amióta demokrácia van.

tudom, az olyan agyatlan náci, mint te, erről keveset tud.

Alick 2018.07.11. 17:41:26

@math0: Figyu, retardáltkám:
- ha egy rendszer szuperokos és szupertájékozott választókra van optimalizálva, akkor az alkalmazhatóság szempontjából eleve tévesen lett spicifikálva,
- hiába vannak akár szuperbölcs választók, ha a jelölteket nem lehet előzetesen szűrni alkalmasságra - ezt Trump esetében is szóba hozták -, akkor cseszhetik.

midnightcoder2 2018.07.11. 17:46:30

@math0: Ha neked ez a csapat hiteles forrásnak számít, meg is érdemled: integritylab.hu/kik-vagyunk/

A migrik képzettségével kapcsolatos indexes cikket már nem találtam meg, de ez talán elég neked: hvg.hu/vilag/20180322_Dania_nemet_mond_a_menekultkvotara_es_felszamolja_a_gettokat

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/visszaszoltak-a-nemet-topcegek-a-menekultek-nem-keszek-a-munkara.237304.html

Még talán ez a legoptimistább:
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/migracio_igy_dolgoznak_a_menekultek_a_nemeteknel.663619.html

De ez is 25%-os foglalkoztatási rátáról beszél. Ennyit a hazai cigányok is tudnak.

Ráadásul, mint mondtam a képzettséget nem igazán igénylő munkahelyek száma erősen véges a fejlett európai gazdaságokban, és ez csak fokozódni fog.

midnightcoder2 2018.07.11. 17:48:57

@math0: "ahhoz képest, hogy a rohadt fehér gyarmatosítók meddig pusztították az országot, egész jól fejlődnek, amióta demokrácia van."

Az indiaiak amijük van leginkább az angol gyarmatosítóknak köszönhetik.
Az angolok és az indiánok kapcsolata soha nem volt vészesen rossz, és elég sokat költöttek a képzésükre. Nem véletlen, hogy Pl. krikettet is leginkább csak az indiánok játszanak az angolokon kívül.

Alick 2018.07.11. 18:01:09

@math0: Az idézett cikk éppen úgy csúsztat a másik oldalról, mint ahogy a 888 szokott az egyikről.
A hazai alulképzettség is probléma, de a paraszt legalább túrja földet a falujában, viszont a befogadó országok képtelenek értelmes perspektívát nyújtani az alulképzett migráció számára.
Csak hogy érzékeltessem a kulturális különségeket, magyar cég épített Etiópiában villamosokat gyártó üzemet. A válogatott (!) helyi munkaerőre viszont nem lehetett határidőket építeni, mert a gyakorlatban napi 2-3 órát dolgoztak, utána úgymond szocializálódtak egymással.
Képzelt el őket egy magas szintű technológiai fegyelmet kívánő német üzemben dolgozni!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 20:06:57

@Alick: "Jól néznénk ki, ha a nép megszavazná a migránsok legéppuskázását... "

1) a migránsok legéppuskázása egy nemzetközi politikai kérdés. mikor fogod már fel, hogy ez jelenleg nem tartozik a demokrácia hatáskörébe, mert nincs demokratikus világkormány? majd ha a szíriaiak, nigériaiak és magyarok együtt szavaznak arról, hogy a magyarokat, szíreket vagy nigériakat géppuskázzuk-e le, az demokrácia. addig szó sincs demokráciáról ebben a kérdésben, te faszbarom!

2) szerintem még az erősen náci magyarok se szavaznák ezt meg.

3) ráadásul nem is szavaznak róla, mert a képviseleti demokráciában nem szavaztatják meg a népet mindenről

úgyhogy megint pofán szartad magad

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 20:08:52

@Alick:

"- ha egy rendszer szuperokos és szupertájékozott választókra van optimalizálva, akkor az alkalmazhatóság szempontjából eleve tévesen lett spicifikálva,"

nézd, faszfejkém,

1) olyan politikai rendszer nincs, amelyik kakaóbiztos, és akkor is jól működik, ha az országban mindenki hülye.

2) a demokrácia a lehetséges rendszerek közül még mindig a leginkább hülyebiztos, tehát a legjobb, ami van,

ha a legjobb, ami van, akkor elfogadod, örülsz neki, kussolsz, és nem hisztizel, te ostoba barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 20:15:04

@midnightcoder2:

"Ha neked ez a csapat hiteles forrásnak számít, meg is érdemled"

hát annál hitelesebb, hogy te milyen hazugságot szopsz a saját faszodból, nácikám.

" talán elég neked: hvg.hu/vilag"

ebben egyetlen kurva büdös adat nincs a menekültek képzettségéről, úgyhogy terelsz. ennyit tudsz, büdös, ostoba patkány náci, terelni, semmi mást.

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/visszaszoltak-a-nemet-topcegek-a-menekultek-nem-keszek-a-munkara.237304.html

ez egy vélemény, nem egy adat. a valóság az, hogy már 300 ezer menekült dolgozik, és évi 100 ezret állítanak munkára. ez TÉNY, faszfejkém.

ertelemblog.wordpress.com/2017/09/04/a-menekult-kerdesrol/

"De ez is 25%-os foglalkoztatási rátáról beszél."

3 év alatt?! a magyarok kb 5%-a tudna Németországban elhelyezkedni 3 év alatt.

"Ráadásul, mint mondtam a képzettséget nem igazán igénylő munkahelyek száma erősen véges a fejlett európai gazdaságokban, és ez csak fokozódni fog. "

hoztam neked egy listát, a hiányszakmákból, van köztük bőven képzettséget nem igénylő.

ezek a tények.

ezzel szemben van a, hogy te milyen hazugságot szopsz a saját faszodból, meg mit fostál magadnak reggelire. ezek em tények.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 20:18:18

@midnightcoder2: "Az indiaiak amijük van leginkább az angol gyarmatosítóknak köszönhetik."

Indiában mindenhol lehet Ubert és egy Ola nevű helyi taxi hívó alkalmazást használni. Magyarországon nem. Indiában olcsón, megbízhatóan, egyszerűen, modern technikával, hatásos visszajelzést adva lehet taxizni nagyjából bármelyik városban. És a fuvardíj annyi, amennyit az app mond. Nem vernek át.

Na, ezt nem az angoloknak köszönhetik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 20:21:23

@Alick: "a paraszt legalább túrja földet a falujában"

a szakképzetlen, munkanélküli "parasztok" jelentősége még a magyar GDP-ben is kb nulla.

" viszont a befogadó országok képtelenek értelmes perspektívát nyújtani az alulképzett migráció számára."

Képesek. Felsoroltam német hiányszakmákat, köztük olyat is, amihez nem kell képzettség. Attól nem lesz igazad, hogy fingod nincs semmiről.

"A válogatott (!) helyi munkaerőre viszont nem lehetett határidőket építeni, mert a gyakorlatban napi 2-3 órát dolgoztak, utána úgymond szocializálódtak egymással."

Ez a magyar munkásokra jellemző.

pitcairn2 2018.07.11. 20:22:19

@is:

ugyan már a blogger szerintem a legtrendibb globalistákat olvassa:)

Mr. Anonymous & The Libertarian Movement
www.scoop.co.nz/stories/HL0812/S00378.htm

pitcairn2 2018.07.11. 20:25:34

@mobilizmo:

illiberalizmus tekintetében speciel sehol sem vagyunk a korporatív-feudális reliktumokkal telezsúfolt demokratikusnak maszkírozott UK plutokráciához képest:)

The Power behind the Throne (The position of power occupied by the Royal Family in today’s UK)
www.youtube.com/watch?v=641Oyk3d5HM

pitcairn2 2018.07.11. 20:26:50

@morph on deer:

ha már a tájékozódásnál tartunk tisztában vagy azzal, hogy jóformán már minden lényegi politikai kompetenciát szupranacionális szintre delegáltunk?:)

pitcairn2 2018.07.11. 20:28:05

@nu pagagyí:

Churchill kapcsán inkább egy vérgőzös imperialista ugrik be...

pitcairn2 2018.07.11. 20:29:25

@chrisred:

egy pillanatig ne zavarjon, hogy az EU/NATO/BIS jogrend hatálya alatt élsz...

pitcairn2 2018.07.11. 20:30:30

@Brix:

szvsz

inkább decentralizáció kell...

pitcairn2 2018.07.11. 20:32:57

@arckönyv:

inkább:

kb. négy évente voksolhatsz a politikai és gazdasági elit által jóváhagyott jelöltekre

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 20:49:02

@midnightcoder2: "Az indiaiak amijük van leginkább az angol gyarmatosítóknak köszönhetik."

Indiai kultúra, mielőtt az angolok jöttek, te műveletlen faszfej, náci barom!

de.wikipedia.org/wiki/Hampi

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.11. 20:49:43

@pitcairn2: faszt, nyugodtan lehetsz te magad is jelölt.

pitcairn2 2018.07.11. 21:31:55

@midnightcoder2:

ez nem jó analógia, mivel ott tulajdonosok vesznek részt, tulajdonarányosan

ez inkább egy szétaprózott részvénytársaságra emlékeztet

pitcairn2 2018.07.11. 21:34:30

@midnightcoder2:

a migráncsizét geopolitikai szempontból is lehet vizsgálni, hisz ez kb. egyenes út az EU centralizáció és a globalizáció elmélyítése felé

pitcairn2 2018.07.11. 21:35:47

@midnightcoder2:

közös ellenség vagy legalábbis közösen átélt külső fenyegetés kell az EU centralizáció elmélyítéséhez és az európai identitás megtalálásához:)

pitcairn2 2018.07.11. 21:37:30

@midnightcoder2:

őket speciel néhány humanitárius szeretetbombázás keretében nullázták le, de hogy jutottatok el ide?

pitcairn2 2018.07.11. 21:40:56

@midnightcoder2:

juj! Indiát totálisan lenullázta a brit gyarmatosítás...

soo.gd/jomb

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.07.11. 23:42:06

@midnightcoder2: Tulajdonképpen miért is vagy te náci? ;-)

chrisred 2018.07.12. 05:26:15

@pitcairn2: Ja, az uniós jogrend, legalább néhány jogász is átnézi a a parlament által hozott, törvényeknek álcázott politikai propagandatermékeket. Nem mintha ennek bármi hatása lenne a magyar állam és az állampolgárok viszonyára. NATO jogrendről az életemben nem hallottam, van a szervezetnek valami alapokmánya, amit Magyarország a csatlakozása óta nem tart be, legalábbis a védelmi kiadásokra vonatkozót. Hogy mi a BIS, csak sejteni vélem, de ennek sem sok köze lehet az alkotmányos jogainkhoz.

midnightcoder2 2018.07.12. 08:45:59

@math0: Persze, indiai magaskultúra volt az ókorban - egyebek közt az úgynevezett arab számok is tőlük származnak, és később is produkáltak szép dolgokat, Pl. Taj Mahal. De az indiai programozók nem a Mahábháratából tanulták a szoftverfejlesztést, és a gazdaságukat sem a védák alapján építik.

midnightcoder2 2018.07.12. 08:49:11

@pitcairn2: Az európai identitással elég sok baj van. Leginkább közös nyelv kellene hozzá, de azt egy francia soha nem tudná elfogadni hogy ne a francia legyen. De így vannak ezzel a németek, olaszok, spanyolok is. Ráadásul kéltem, hogy Pl. egy alpesi osztrák túl szívesen közösködne Pl. a görögökkel bármiben is. Az európai identitás tényleg klassz lenne, de szerintem ma utópia.

midnightcoder2 2018.07.12. 08:50:10

@Androsz: Mert nem vagyok kommunista.

chrisred 2018.07.12. 09:12:10

@midnightcoder2: Az európai identitás része, hogy az emberek több nyelven beszélnek. Ez annak a kulturális következménye, hogy a nagy monokultúrákkal szemben ezen a kontinensen egymás közelében sok egymástól eltérő eredetű, gondolkodású és természetű nép él.

pitcairn2 2018.07.12. 10:15:32

@chrisred:

már az EU-s csatlakozásunkkor is alapfeltétel volt a teljes jogharmonizáció, azóta meg csak az uniós jogrend keretein belül lehet törvényt alkotni...

a NATO jogrend kapcsán a NATO alapdokumentumokban foglalt rendelkezéseknek való megfelelésre, illetve a NATO-n belüli közös döntéshozatal elvárásainak magyar joganyagon belüli érvényesítésére gondolj (a nemzetközi szerződésből fakadó kötelezettség az Alaptörvény által deklaráltan a magyar joganyag fölött helyezkedik el a joghierarchiában)

a NATO-hoz kapcsolódó szupranacionális testületek az alábbiak:
- Észak Atlanti Tanács
- Védelmi Tervező Bizottság
- Katonai Bizottság
- Katonai Szabványosítási Ügynökség

kb. már ebből is látszik, hogy a magyar honvédelmi politika de facto szupranacionális irányítás, ellenőrzés alatt van

arra pedig végképp nem lennék büszke, hogy nem hallottál a BIS-ről...

www.mnb.hu/a-jegybank/informaciok-a-jegybankrol/nemzetkozi-kapcsolatok/a-nemzetkozi-fizetesek-bankja-bis

csak annyit emelnék ki a fenti MNB linkről, hogy a mindenkori MNB elnök kéthavonta informálisan egyeztet Baselben... még nyilvános jegyzőkönyv sincs arról, hogy mi folyik ott

en.wikipedia.org/wiki/Bank_for_International_Settlements

chrisred 2018.07.12. 10:48:16

@pitcairn2: Egy szóval sem írtam, hogy nem hallottam róla. Arra viszont semmit nem írtál, hogy sem a NATO, sem a BIS tagság nincs hatással az állam és a polgárok közötti alkotmányos viszonyra, vagyis a belső jogrendre. Törökország például mindkettőnek a tagja, ami nem akadályozza meg Erdogant abban, hogy bárkit lesitteljen, aki csúnyán mer nézni rá.

pitcairn2 2018.07.12. 11:36:51

@chrisred:

az EU/NATO/BIS jogrenddel mindössze azt illusztráltam, hogy nálunk gyakorlatilag minden szupranacionális kontroll alatt van

a kormány mindössze ebben a rendszerben próbálgatja a mozgásterét

Erdogán "függetlenségét" se túloznám el, elvégre 2016-ban majdnem megbuktatták egy teljes mértékben antidemokratikus katonai puccsal egy olyan államban, ahol amerikai támaszpontok vannak az ország területén...

pitcairn2 2018.07.12. 11:38:36

@chrisred:

a török "keménykedés" kapcsán erről se feledkezzünk el...

2016 Turkish coup d'état attempt
en.wikipedia.org/wiki/2016_Turkish_coup_d%27%C3%A9tat_attempt

pitcairn2 2018.07.12. 11:45:14

@chrisred:

"sem a NATO, sem a BIS tagság nincs hatással az állam és a polgárok közötti alkotmányos viszonyra, vagyis a belső jogrendre"

ez explicite nem igaz, mivel az ottani döntéseket át kell emelni a magyar jogrendbe (nemzetközi szerződésből fakadó kötelezettség)

chrisred 2018.07.12. 11:48:18

@pitcairn2: Erdogan hatalmára az operettpuccs semmi veszélyt nem jelentett, viszont ürügynek jó volt, hogy leszámoljon a belső ellenzékkel.

chrisred 2018.07.12. 11:50:53

@pitcairn2: De igaz. Attól, hogy a szabály szerint a nemzetközi szerződéseket belső jogszabályba kell foglalni, még a nemzetközi jog hatálya alá tartoznak, tehát államokra, és nem az államok polgáraira vonatkoznak a rendekezései.

pitcairn2 2018.07.12. 12:15:51

@chrisred:

miért ásta volna alá ezzel a demokratikus legitimációját?

en.wikipedia.org/wiki/Turkish_presidential_election,_2014

vhogy nem meggyőző az érvelésed

a szikár tények mindössze annyit mutatnak, hogy 2016-ban puccsot kíséreltek meg a demokratikusan megválasztott török elnök ellen, aki 2003 óta sorra nyerte meg a különböző demokratikus választásokat...

mondjuk ez nem csoda a robbanásszerű gazdasági fejlődés mellett...

soo.gd/W4az

chrisred 2018.07.12. 12:28:43

@pitcairn2: Hogy kerül ide a demokratikus legitimáció. Még jó, hogy sorra nyeri a választásokat, ha az ellenzékét lecsukja. A mi komcsijaink 99%-ig is eljutottak ilyen módszerekkel, Erdogan ettől még távol van.

chrisred 2018.07.12. 12:29:52

@pitcairn2: Neked. De továbbra is ott tartunk, hogy az eredeti felvetésemet semmiben nem sikerült cáfolnod.

pitcairn2 2018.07.12. 14:01:01

@chrisred:

a 2003 és 2014 közötti választási eredményeit érdemben nem vitatták

és 2003 előtt is sorra nyerte a választásokat (Isztambul polgármestereként került be a török politika élvonalába)

a népszerűsége meglehetősen nehezen vitatható

és a nevéhez kapcsolódó kormányzati periódusok sikere sem

és az se, hogy a fasisztoid un. "szekuláris" ellenzék gyászos track record-al rendelkezik (katonai diktatúrák, etnikai tisztogatások, erőszakos "nyugatosítás", kisebbségi és egyéni jogok lábbal tiprása, stb.)

nagyon jól tették a törökök 2016-ban hogy visszazavarták a hadsereget a barakkjaiba...

épp elég kárt okozott már az Törökországnak a XX. században...

pitcairn2 2018.07.12. 14:08:25

@chrisred:

az eredeti felvetéseddel abban a tekintetben értek egyet, hogy a rendszerváltás felülről menedzselt volt

ezt pl. Krassó György nagyon szépen körbejárta anno

pestisracok.hu/krasso-forro-es-havas-jo-rossz-es-csuf/

(a belinkelt videó felettébb tanulságos még ma is...)

a "bezzeg nyugat" attitűdöt azonban vitatnám, ott sincsen jobb demokrácia mint itt (elég ha csak az osztrákok méltán hírhedt proporz rendszerére gondolsz...)

és azt is fenntartom, hogy a jelenlegi szisztémában az érdemi kompetenciák már szupranacionális szinten vannak

pitcairn2 2018.07.12. 14:24:19

@chrisred:

és még két gondolat:

1. minél nagyobb az adott politikai közösség annál rosszabbul működik a demokratikus koordináció, ill.
2. az 1. pont miatt ma a szupranacionális struktúrák térnyerése jelenti a legnagyobb veszélyt a demokratikus rendszerekre

egyszerűbben megfogalmazva

Mari néni még kompetens a falu ügyeiben, de lövése sincs az európai politikai kérdésekről...

chrisred 2018.07.12. 14:26:47

@pitcairn2: Nekem nem az volt a problémám, hogy felülről menedzselt volt, hanem az, hogy olyan jellegű és mértékű volt, ami a felül állóknak érdekében állt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.07.12. 14:37:00

@midnightcoder2: igen, mert jöttek a gyarmatosító fehérek. ezt már megbeszéltük. mindegyik kultúrának voltak erősebb és gyengébb időszakai, hol leigázták őket, hol ők igáztak le másokat.

ha te ebből kiragadsz egy időszakot, és utána azt ráadásul az egyénre vetíted, akkor ostoba, rasszista, hülye náci vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.12. 14:44:04

@midnightcoder2:

"Az európai identitással elég sok baj van. Leginkább közös nyelv kellene hozzá, de azt egy francia soha nem tudná elfogadni hogy ne a francia legyen."

amikor a hüly náci úgy szarja pofán magát, hogy belefullad. franciául beszélő nem franciák élnek Svájcban, Luxemburgban, Belgiumban, Kanadában, és még kurva sok másik országban.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/New-Map-Francophone_World.PNG/1920px-New-Map-Francophone_World.PNG

pitcairn2 2018.07.12. 14:56:15

@midnightcoder2:

ezért kell közös ellenség vagy legalábbis közösen átélt külső fenyegetés az EU centralizáció elmélyítéséhez és az európai identitás megtalálásához:)

egyszerűen nincs más:)

Alick 2018.07.13. 11:04:22

@midnightcoder2: Csak szólok, hogy a mosdatlan szájú nullmatekkal vitatkozni kb. annyi értelme van, mint egy beszélő órával :) a dzsidipit és out-of-context statisztikákat lóbálva kb. az a kategória, amit az egykori '56-os menekült George (György) Friedman "limousine liberals"-ként azonosított... Yale-t és hasonló egyetemeket végzett ficsúrok, tele a fejük elméletekkel és leereszkedtek a gettóba észt osztani, persze fingjuk nem volt az ottani életről és igazából nem is érdekelte őket:
geopoliticalfutures.com/the-euro-american-immigration-crisis/

pitcairn2 2018.07.13. 13:40:28

@Alick:

nem az a probléma, hogy eltérő a véleménye, hanem az ahogyan ennek hangot ad...

és az se semmi, hogy egyszerre több nick-et használ...

matyival különben épp elég ha egy részletkérdés fölött összekülönböztök, akkor is meg fogod tőle kapni a teljes vitriolos repertoárját...

Alick 2018.07.13. 16:21:30

@pitcairn2: Aha, szóval nullamatek valójában matyi, a skizoid limousine liberal, a geekdom világban talán Sheldon Cooper sötétebbik énje. :)
Biztosan valami sérült a két lába között, hogy ilyen vehemensen politizál/ideologizál. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.14. 05:20:11

@Androsz:

"@midnightcoder2: Tulajdonképpen miért is vagy te náci? ;-)"

Még mindig vered a feleségedet?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.07.14. 13:55:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Megszólaltattad a lelkiismeretemet. Csökkenteni fogom az adagját. :-D

@math0: "Svájcban, Luxemburgban, Belgiumban, Kanadában, és még kurva sok másik országban."

Az első három még stimmel, de az európai identitásról volt szó, és Kanada, meg az afrikai gyarmatok, ahol a francia nyelv nagy tömegeket érint, Európán kívüli országok. Mellesleg Belgiumban a flamandok és a vallonok egyre jobban gyűlölik egymást – a nagy egységes, gyűlöletmentes Európa "fővárosának" országáról beszélünk. (Extrém és friss példa: index.hu/sport/futball/2018/vb/2018/07/05/hogy_beszelnek_egymassal_a_belga_jatekosok_angol/ ) Kanadában a francia terület szeparatizmusa szintén közismert.

Egyébként ha @midnightcoder2: kommentjét megértetted volna, akkor tudnád, hogy a francia nyelv csak egy példa volt, majdnem bármelyik ország nyelve említhető lett volna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.14. 18:09:38

@midnightcoder2:

"Kimondottan erkölcsös betelepíteni egy nagy csapat négert akik majd szép akkurátusan kiirtják a helyi lakosságot ha elegen lesznek."

Elég csal szépen túlszaporodni őket.

Bámindkét esetben maguk alatt vágják a fát, mert nem lesz, aki eltartja őket.

pitcairn2 2018.07.14. 18:26:05

@Androsz:

az se teljesen mivel a Svájci Államszövetségben bevett dolog a kantonális hivatalos nyelv

pl. Ticino kantonban az olasz nyelv a hivatalos...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.15. 00:40:28

@Androsz: a francia nyelvről volt szó, továbbá arról, hogy a közös identitáshoz közös nyelv kell. ezt a kanadai példa is cáfolja. de te kötözködzs, mert egy ostoba geci patkány vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.15. 00:41:58

@Androsz: index.hu/sport/futball/2018/vb/2018/07/05/hogy_beszelnek_egymassal_a_belga_jatekosok_angol/

iszonyat probléma. szeretnénk mi, ha Magyarországon ez lenne a legnagyobb baj.

ostoba vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.15. 00:47:30

@Androsz: index.hu/sport/futball/2018/vb/2018/07/05/hogy_beszelnek_egymassal_a_belga_jatekosok_angol/

iszonyat probléma. szeretnénk mi, ha Magyarországon ez lenne a legnagyobb baj, hogy a focistáink angolul beszélnek. több külföldi szövetségi kapitányunk volt az utóbbi időben, például belga is. szerinted milyen nyelven beszéltek vele a focistáink? én örülnék, ha tudtak volna angolul, de kétlem, hogy mindegyik tudott volna.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.07.15. 15:22:09

@math0: Úgy érdekel, hogy egy efféle idióta miért nem akarja megérteni, ha mutatnak neki valamit. Belebetegednél, ha valamire rá kellene mondanod, hogy igaz, ugye? Ezek nem a kapitánnyal beszélnek idegen nyelven, hanem *egymással*. Ez a belga válogatott. Ezek belga állampolgárok, vagyis belgák. És azért beszélnek angolul, ezt a cikk is megmagyarázza annak, aki elolvassa, hogy ne legyen gond a flamand–vallon viszálykodás a csapaton belül is.

Ugyan az általad kikezdett kommentben az "európai identitás" volt olvasható, leszűkíthető a dolog, ha akarod, francia identitásra, bár akkor sem igazán sikerültek a példák. A belga franciák, épp az összekevésük gyakorisága miatt, rendszeresen kijavítják azt, aki véletlenül franciának hiszi őket. Gentben dolgozik egy ismerősöm, egyfajta "határvidéken". mesélni szokta, hogy a boltokban miféle ideges jelentek vannak néha a helyi vallonok által gerjesztve.

Globális identitásról nem nagyon van értelme beszélni, főleg nem összetéveszteni az európaival. Amíg Európa egyre kisebb nemzetiségi egységekre bomlik – most ez megy –, addig elég korai a nagy testvéri Európát várni. Lehet propagálni, erőltetni, követelni a világpolgári mentalitást, de az még sokáig idegen lesz az emberek zömének, ennyit igazán elfogadhatsz. Erőltesd, ha akarod, de egyelőre épp az ellenkező irányba mozdulnak a dolgok, újra. Az eszmei globalisták törpe, de persze erőszakos kisebbséget alkotnak. Vannak kisebbségek, amelyek erőszakosak, mostanság a liberalisták, a szexuálisan zavarosak, a feministák. A zsidók már csak megélhetési próbálkozásként művelik a sértődékenységet, de például nálunk a sváboktól, a görögöktől, de még a tolószélesek kisebbségétől sem figyelhetek meg erőszakosságot, követelőzést. Hosszabb távon majd eldől, hogy jó volt-e a követelőzés taktikája.

Próbálj meg értelmesen beszélni. Fölösleges a mocskos beszéd, nem nyersz vele semmit.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.15. 19:43:40

@Androsz: "Ezek nem a kapitánnyal beszélnek idegen nyelven, hanem *egymással*. Ez a belga válogatott."

ismétlem, pitiáner dolgokon erőlködsz, te náci patkány, ki a faszomat érdekli?! szerintem ebben semmiprobléma nincs, örülnék, ha a magyar focijátékosok egymással angolul beszélnének.

"A belga franciák, épp az összekevésük gyakorisága miatt, rendszeresen kijavítják azt, aki véletlenül franciának hiszi őket. "

hát ez az, te faszfej, pont ezt akartam mondani. az identitásban a nyelv kurvára nem szükségszerűen meghatározó elem.

mikor fogod már fel, te elmebeteg vadbarom?!

"miféle ideges jelentek vannak néha a helyi vallonok által gerjesztve."

Egyébként te meg még magyarul sem tudsz rendesen.

" Erőltesd, ha akarod, de egyelőre épp az ellenkező irányba mozdulnak a dolgok, újra. Az eszmei globalisták törpe, de persze erőszakos kisebbséget alkotnak."

Pedig pont olyan irányba mennek a dolgok, hogy Nyugat Európa városaiban mindenféle nemzetből származó, mindenféle nyelven beszélő emberek vannak mindenhol. Például Gentben is. Kikerülhetetlen a globalizáció, már folyik. Attól, hogy te nem fogod fel, folyamatban van. A Gentben lakó barátod által is.

Próbáld meg felfogni, essen le, ami az orrod előtt van! A barátod is része a globalizációnak. A globalizáció a spájzban van, akárhogy is hisztizel ellene.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.15. 21:12:33

@Androsz:

"Belebetegednél, ha valamire rá kellene mondanod, hogy igaz, ugye?"

Na de ha egyszer csak NEKI lehet igaza?

zorba123 (törölt) 2018.07.20. 16:12:10

@midnightcoder2: Hogy irigyel bennünket a nyugat, hogy van egy törpeparaszt diktátorunk, aki szénné lopja az országot és röhög az elefántcsont tornyában, még rajtad is, csak Te még nem hiszed el!
süti beállítások módosítása