A magyar csendőrség szintet lép
2018.05.26.
Bizonyára Ön is, mélyen tisztelt Olvasó, áltélte már azt az elképzelhetetlen horrort, amit a magyar utakon tapasztalhatunk: balesetből származó roncshalmazok minden utcasarkon, letarolt óvodáscsoportok hullahegyei az út szélén… még jó, hogy szeretett gondnokuk, a nanny state Magyar Állam kiemelt figyelmet fordít az utak minőségének megőrzésére, különben a magam részéről el sem tudnám képzelni, mi lenne itt.
Megmondom én, miért van mindez. A sok renitens, öntelt, tudálékos seggfej, a mindenki mást leszaró burzsoá szarjankók, a jómódukban bűnözőkké züllött drogos hippik önkénye miatt.
Ezek az emberek, kétség nem férhet hozzá, közönséges bűnözők. Mondom lassan is, hogy a nyájas Olvasó is képes legyen követni: bű-nö-zők. Alja söpredék, mások életét veszélyeztető közveszélyes törvényszegők, tulajdonképpen gyilkosok, talán terroristák is.
Itt tisztázzunk is valamit: a Szent Korona Országa törvényeinek betartása mindenki számára kötelező, ebben nem nyitunk vitát. Miféle anarchista káosz is uralkodna itt, ha egyes, magukat végtelen kivagyiságukban túlértékelő egyedek úgy gondolnák, rájuk nem vonatkoznak a szabályok. Mert a szabály az szabály, bármilyen idióta, felesleges és/vagy kontraproduktív is, én kérem egy tisztességes etatista vagyok, nekem elhihetik, a szabályokra márpedig igenis szükség van, és aki nem tartja őket be, azt pedig basszák is meg rendesen, elvégre engem is megbasztak ‘61-ben a csendőrök, amikor jancsiszeget loptunk a gyárból, azóta mindenkinek azt mondom, a törvény betartása igenis kötelező, és aki renitens, azt tanítsák is meg sorbaállni.
Hál’ Istennek Szűz Mária országa paramilitáris behajtórészlegének rendőrségének épp nincs jobb dolga, minthogy ezeket a hitetlen, amorális bűnözőket üldözze. Már az első napok után láthatjuk, miféle szélsőséges anarchizmussal állunk itt szemben és miként rombolják a közrendet ezek a fűszopogató hippik, tényleg ideje rendet tenni már a fejekben.
„A rendőrnek nem fűződik érdeke a bírság kiszabásához.” ORFK Kommunikációs Szolgálat
Nem azért állnak be bokrokba, idiótán kihelyezett táblák tövébe, vagy éppen széles és kivételesen jó minőségű utak mellé, mert úgy többet lehet kaszálni; aki egyáltalán ilyenre gondol, az default hazaáruló. Egyébként is, nehogy azt gondoljuk már, hogy mindenféle emberkék, holmi több év(tized)es vezetési rutinnal csak úgy szimplán tudnak vezetni, felmérni a haladás ésszerű módját és ennek következtében mindjárt felül is bírálhatják a törvényt és az egyáltalán nem barom módon kirakott táblákat, jóóóóvan?!???!
Köszönjük Istennek, a Miniszterelnök Úrnak, Pintér Sándor Belügyminiszter Úrnak (Isten áldja a két kezét) és a rend mindörökké éber őreinek, hogy ilyen elkötelezetten védik hazánk békés lakosságát Soros ezúton is tettenérhető ügynöktevékenysége ellen.
PomberMaci 2018.05.26. 16:18:17
Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.05.26. 16:26:21
1.: Eleve utálom azokat a sutymókat, akik mindenre csak azt képesek reagálni, hogy "bezzeg a baloldal". Ez nem indok és nem mentség semmire.
2.: Rosszul emlékszel, sőt. Nem egy ma aktív első vonalbeli fideszes politikus tudna mesélni arról, hogy a 90-es években hogyan alapozta meg a vagyonát. A helyzet pedig folyamatosan romlik, miközben már 8 éve a "rendpárti" fidesz uralkodik, gyakorlatilag teljhatalommal.
nick papagiorgo 2018.05.26. 16:31:00
ez azt jelenti (már, aki tud olvasni), hogy ha a rendőr pl. megbüntet 20 embert, akkor azt a pénzt (vagy annak egy részét) nem viszi haza, mint egyfajta "jutalmat". Tehát a rendőrnek aztán teljesen mindegy, hogy egy embert büntet meg, vagy százat.
Egébként nem olyan régen jelentették be, hogy nem a pénzbehajtás érdekli őket, ezért levonulnak a pályákról meg ilyen helyekről, és oda mennek, ahol valóban balesetveszéles a helzet - és én pl. valóban azt tapasztalom, hogy megszüntek az M0-n, M7-en és hasonló helyeken a hidakról meg a bokrokból való traffipaxolások. Ez mondjuk az én tapasztalatom, lehet, hogy másé más.
Piszok jó ötlet viszont az út mellé elhelyezett rendőrök, papírmasé rendőrkocsik stb, mert a tapasztalat az, hogy aki rendőrt lát, az automatikusan lassít, és így csökkenti a baleset kockázatát. Persze, ez csak az "idegenekre" hat.
Megjegyzendő még, hogy elképzelhető (sőt biztos), hogy van olyan rendőr, aki bokrokban bujkál, álcázott autóval "tol" és utána büntet stb. stb. Viszont a közhiedelemmel ellentétben ez nem azért van, mert Orbán Viktor, Pintér Sándor stb. stb. ezt mondta neki, hanem azért, mert a rendőrök is emberek, tehát a nagy számok törvénye alapján közöttük is van pár idióta f..sz, aki azt hiszi, hogy ő most milyen "cseles", meg hogy ő bármit megcsinálhat büntetlenül. Ilyenek mindig is voltak, akkor is amikor Orbán volt hatalmon, akkor is, amikor Gyurcsány, meg ha más lesz hatalmon, akkor is lesz ilyen.
Who111 2018.05.26. 16:31:09
röf 2018.05.26. 16:32:19
2.Jártál már Svájcban, vagy csak itt a szomszéd Ausztriában?
3.Bsszál ki velük, és közlekedj szabályosan.
Emmett Brown 2018.05.26. 16:34:50
@PomberMaci: Gergenyi idején mindig voltak zsaruk az Akadémia előtt, hogy a Lánchídra ne tolakodjanak a fontosemberek a dugóban sorát kiálló pórnép elé.
Rot 2018.05.26. 16:46:24
és elküldték büntetőkörre az ügyeseket, na az tetszett nekem is :)
sfece 2018.05.26. 16:57:19
nick papagiorgo 2018.05.26. 17:02:46
A büntetések azért (is) vannak, mert a magyar közlekedési morál borzasztó. (Erről persze a cikk mélyen kussol, vajon miért?). Egy autópályán tapasztalatom szerint pl. a következően oszlik meg a sebesség:
kb 10-20% megy kb 100-120-al, különféle okok miatt: így kisebb a fogyasztás (és spórol), nem bír többet a verda, vagy öreg és fél a nagy sebességtől, netán be van b..va, vagy nincs jogsija és nem akar lebukni stb.
kb 30-50% megy a rendes 130-al, néha felgyorsít 140-re is, pl. előzéskor
a többi 30-60% olyan gyorsan megy, ahogy bír (150+), mert siet, mert így szokta meg, mert menőnek tartja, mert leszarja a törvényt, stb. stb. Ezek jelentős része céges autóval közlekedik (nem számít a fogyasztás), illetve különféle elektronikus kütyükkel védekezik a traffipax ellen.
Ez irdatlanul magas szám. De ugyanez van a városokbanis 50-nél, meg mindenhol.
Az van T. hölgyeim-uraim, hogy a magyar lakosság jó része (kb fele) úgy általában leszarja a törvényt, nem akarja betartani, mert minek (csak a buzik mennek 130-al....). És jellemzően cseles kiskapukat használ, hogy ne büntessék meg. És még "marha okosnak" is képzeli magát, hogy ő hogy át tudja verni a törvényt. És ha esetleg mégis elkapják, akkor rinyál.
Talán erről is kellene beszélni néhanapján.
zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.26. 17:19:15
Ezek az emberek, kétség nem férhet hozzá, közönséges bűnözők. Mondom lassan is, hogy a nyájas Olvasó is képes legyen követni: bű-nö-zők. Alja söpredék, mások életét veszélyeztető közveszélyes törvényszegők, tulajdonképpen gyilkosok, talán terroristák is..."
Sajnos kissé kiakadt az iróniadetektorom a poszt egészét olvasva, így nem sikerült rájönnöm, hogy ezt komolyan gondoltad-e. De akár így, akár úgy: igazat szóltál. Igen, ez pontosan így van. Vegytiszta köztörvényes bűnözők, és úgy is kell velük bánni, mielőtt meggyilkolnak egy ártatlant az úton. És ebből a Humanoid Jellegű Sejtszerveződésként funkcionáló vegytiszta köztörvényes bűnöző söpredékből Nagykovácsi kimagaslóan magas arányban a topon van.
A 11. pontban az idevonatkozó passzus:
zordidok.blog.hu/2018/03/14/erdemes-e_nagykovacsiba_koltozni
Én a rendőröknek drukkolok. Én velük vagyok ebben. Kapják el az összes férget. Mindet. Mindet. Mindet. És szigorítsák az idevonatkozó összes törvényt az országgyűlésben. Brutálisan. Kíméletlenül.
az övezet gázai 2018.05.26. 17:21:29
Alex Lavour 2018.05.26. 17:22:36
Alex Lavour 2018.05.26. 17:24:26
Alex Lavour 2018.05.26. 17:26:52
Stenonis 2018.05.26. 17:34:01
Csak a nyomorult rendőr az év végi teljesítményértékelésnél és jutalomosztásnál nézheti meg magát, ha nem teljesíti az egyébként tényleg nem létező bírságolási kvótát.
jandera 2018.05.26. 17:38:17
"
Amit szabad Jupiternek...
Emmett Brown 2018.05.26. 17:39:49
Ezzel miért nem foglalkozik a szerv például?
has 2018.05.26. 17:43:29
Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.26. 17:49:33
Elfogták a bombás körúti robbantót.
Elfogták a taxisszurkáló cigányt is.
Pintér keni-vágja ezt.
Tikakukac 2018.05.26. 18:05:55
Isten tartsa meg eddigi jó szokásukat minden téren, eszembe nem jut már semmiért sem rendőrt hívni. Mégis minek.
nick papagiorgo 2018.05.26. 18:34:14
@Alex Lavour: ha szerinted a magyar közlekedési morál jó, szerintem nem nekem van hiba a készülékemben, ennyit tudok mondani:)
@Stenonis: ha szerinted van ilyen kvóta tedd közzé lécci, hogy kinek mennyit kell beszedni:)
Nézzétek, ez a "fordítva ülünk a lovon" tipikus példája, mondhatnám úgy is, hogy (ál)liberális (ál) probléma. ELŐSZÖR kellene szabályosan közlekedni és nem gyorshajtani, és UTÁNA nyafogni, hogy megbüntettek. Mivelhogy ugye a "bűn" előbbi történet mint a "bűnüldözés", tehát azért fényképezik az embereket, mert gyorshajtanak, és nem az van, hogy az emberek azért hajtanak gyorsan, mert istenadta joguk, és milyen az már, hogy megbüntetik őket.
Én kb 25 éve vezetek, eddig háromszor büntettek meg, ebből kettő szerintem jogos. És egyik se volt olyan tétel, hogy ne tudtam volna kinyögni vagy emiatt ne lett volna karácsonyi ajándék a srácoknak. Mondjukén nem megyek 120-al lakott területen.
A pénzbehajtásra is azt tudom mondani, hogy (extrém eseteket leszámítva) ha senki nem hajtana gyorsan, nem büntetnék meg őket, tetát nem szednének be pénzt.Hiába van kiadva mondjuk 10milliós "beszedési keret"(ami amúgy nincs, csak a konteóhívők hiszik), ha senki se hajt gyorsan, senkit se büntetnek meg, tehát nem jön össze a keret. Most akkor mi van, b..uk le a rendőrt mert béna, vagy örüljünk neki, hogy javult a közlekedési morál?
Mindenki nézzen már magába: a GPS-ek világában élünk, tehát (az ideiglenesen kihelyezett lassításokat és egyéb ideiglene ügyeket kivéve) a GPS megmondja, hogy mennyivel lehet(ne) ott menni, csak Te épp sz*rsz arra (is). Ha betartanád, nem büntetnének meg. Ennyi :)
nick papagiorgo 2018.05.26. 18:39:54
Az számomra is nyilvánvaló, hogy a rendőrség sok mindent rosszul csinál (szerintem). De ez így túl nagy halmaz. Nem akarom idekeverni pl. hogy a móri mészárlás tetteseit miért ilyen lassan találták meg, Ambrus Attila miért tudott megszökni, Gyárfást miért csak most fogták el stb. stb. ha érted mire gondolok. Csak a közlekedési/gyorshajtási témára reflektálok most.
vénkciN 2018.05.26. 18:51:49
Az van T. hölgyeim-uraim, hogy a magyar politikusok jó része (kb 2/3-a) úgy általában leszarja a törvényt, nem akarja betartani, mert minek (csak a buzik tartják be a törvényeket....). És jellemzően cseles kiskapukat használ, hogy ne büntessék meg. És még "marha okosnak" is képzeli magát, hogy ő hogy át tudja verni a törvényt. És ha esetleg mégis elkapják, akkor rinyál vagy fenyegetőzik.
Ezek után badarság elvárni az 1/1-es állampolgártól a jogkövető magatartást.
-JzK- 2018.05.26. 18:52:11
Azt ugye tudod, hogy 150-160 egy modern autónak meg se kottyan, se a motorjának, sem a fékjeinek, ha netalántán szükség lene rá.
Sokkal veszélyesebb a szakadt, ősöreg kocsi 120-al, amit a csökkent reflexű papa vezeti, és csak úgy kirántja a kormány a belső sávba, index, körülnézés, minden nélkül....
Emmett Brown 2018.05.26. 19:03:15
Számomra a bokorbabújás, meg a kintfelejtett 30-asnál ellenőrzés azt jelenti, hogy az erőforrásokat NEM az érdemi dolgokra fordítják. Nem az a baj, hogy bokorba IS bújnak a közlekedésiek, hanem hogy nem látom hogy bármi mást is csinálnának. Egyszer látnám, hogy kiszedik a félszeműeket, ellenőriznek téli gumikat, klasszikus tolakodó helyeken megbasszák az ügyeseket vagy igazából akármi produktivat csinálnának, akkor kevésbé zavarna a dolog.
Leadfoil 2018.05.26. 19:04:55
Az utak, pályák olyan rosszak, hogy bűn érte akár egy centet is fizetni, sőt!!! Orbán add vissza azt a pénzt, amit az autópályának csúfolt szaron a nyugati autóinkkal fizettünk neked és uzsorás haverodnak.
A rendőr így kap prémiumot és ne hazudjon erről senki.
Alex Lavour 2018.05.26. 19:06:17
Nem én voltam! Nem helyeslem! Csak úgy a bírság arányokról.
Magyarország: Újonnan épült kiváló út, teljesen készen. Illetékes elvtárs két hónap óta nem ért rá átadni. Ezért még kint van 15 km hosszan az előzni tilos. Előtted a traktor. 5 km-en át bírod, aztán elszakad... Egyenes út, szemben sehol senki. Előzöl. Rosszkor, rossz helyen. 30000,- Ft-os bírság.
Hunland 2018.05.26. 19:07:49
Az lehetsz aki esz es merlegeles nelkul,szo szerint koveti a szabalyokat:ha holnap 10km/h-ra csokkentenek a sebessegkorlatozast a varosban:hangosan uvoltened hogy ez milyen fasza...es zold lampanal tovabb keresgelned az 1-est meg vagy 20-30 masodpercet mert qrvara raersz...tulajdonkeppen egesz nap raersz...igy arra is raersz hogy 4-5 perc alatt gyorsulj fel 50-ig (bocs,45-ig) mert Neked tok mindegy hogy 1 ora vagy fel ora atmenni a varoson...mert meg sosem gondoltal bele abba hogy az 50 km/h vagy eppen a 130km/h-as sebessegkorlatozas hany evtizede lepett hatalyba...es ennyi ido alatt mit fejlodott a technika...az akkori Skodak 50-rol ketszer annyi uton alltak meg mint a mostaniak...de sebaj...amit mond a Te atyauristened,azaz a rendorseg az azert van mert Ok MINDENT tudnak...es Te ezert az elvhusegdert legalabb egy hasznalt rendorsegi csillagot azert elvarnal,igaz?
Jartal Te kulfoldon valamikor?Ott betartjak a szabalyokat DE NEM IS krealnak olyan szabalyokat (indokolatlan sebessegkorlatozasokat) amiknek semmi ertelme sincs!Miota bevezettek ezt az eszetlen birsagolosdit,a forgalom egeszseges ritmusa vegleg megtort...Mindenki a tablakat es sajat kilometermutatojat bamulja ahelyett hogy az utat figyelne...na...az balesetveszelyes...de errol nem illik beszelni ugyebar...
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.26. 19:08:30
Hunland 2018.05.26. 19:10:59
dukeekud 2018.05.26. 19:11:20
Nem igazan ertheto az osszefugges, a rendor pozicioja es a szabalysertes kozott. A blogolo netan azt mondja a torvenyt csak akkor kell betartani, ha a rendor lathatoan ott all ? A torvenyt mindig be kell tartani. Nevetseges hogy valaki nem tartja be a torvenyt, es aztan nem O a hibas, hanem aki megbunteti.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.26. 19:12:19
"Azt ugye tudod, hogy 150-160 egy modern autónak meg se kottyan, se a motorjának, sem a fékjeinek, ha netalántán szükség lene rá."
Azt ugye tudod, hogy a fékút elsősorban az abroncsok állapotátől függ?
Szócal elhiszem, hogy az autó fékjeinek meg sem kottyan a fékezés 150-ről, de ez már nemigen áll arra, akibe belerohan.
Géza Gem 2018.05.26. 19:21:53
Emmett Brown 2018.05.26. 19:22:31
az övezet gázai 2018.05.26. 19:22:41
Hajdú Peter 2018.05.26. 19:28:21
Nevetseges eroltetett magyarazkodas arrol, miert van joga mindent leszarni, barmikor barmit kedve szerint csinalni, hogy az O autos szorakozasa miert fontosabb masok eletenel. Na pont az ilyen gyermeteg mentalitas miatt kene az embereket VEGLEG eltiltani a gepjarmuvezetestol, es KIZAROLAG robotokat engedni az utakra.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.26. 19:38:33
Bizonyára vannak rosszul kihelyezett táblák. Mégis az összes tábla hány százaléka lehet ilyen?
2018.05.26. 19:39:37
Ez konkrétan hülyeség. Az akkori Skodaknak ugyan rosszabb fekei es rosszabb gumijai voltak, viszont a kocsi 900 kg volt, nem pedig 1400. Szoval en nem lepodnek meg, ha ugyanannyi lenne a fekutja egy Superbnek meg egy 1980-as 120-asnak.
2018.05.26. 19:40:33
Ezzel viszont nagyjabol egyetertek.
pagodalom 2018.05.26. 19:46:24
Hajdú Peter 2018.05.26. 19:47:01
Gondolom a blogolo vezetes kozben olyanokon haborog, hogy "Mi az hogy nem mehetek a megengedett sebeseg haromszorosaval, amikor en vagyok a vilag legkiralyabb meno csavoja". Es kozben 8 ezer wattal uvolt a zene, fosbukozik, egy masikon telefonal, meg bejatszik egy kis alkohol, meg drog, es halalosan meg van sertodve, ha egy rejtozkodo rendor a menozes kozben megbunteti.
nick papagiorgo 2018.05.26. 19:51:30
Hát így aztán marha nagy fejlődés várható. Úgy gondolkodásban, mint jogtisztaságban, bármiben. Mindig tudok majd találni valakit, aki nem tartja be a törvényt, és ez azt bizonyítja, hogy nekem se kell :)
Nem-nem. Az állampolgároknak jogkövető magatartást kell tanúsítani, utána elvárhatják ezt a politikusoktól is. Nem az a megoldás, hogy ha a politikusnak szabad, akkor nekem is :)
nick papagiorgo 2018.05.26. 19:55:37
Nem technológiailag tettem fel a dolgot, mert a rendőrség se úgy teszi.
Az autópályán 130-al lehet menni. Ha Porschéd van, akkor is 130-al lehet menni, hiába vannak kerámiafékjei, és hiába gyorsul vagy áll meg úgy mint az atom.
Ha nem érted, szerintem nem bennem van a hiba :)
(erős a gyanúm, hogy Te is azok közé tartozol, akinek jó kocsija van, és ezért szerinted lehet menni hóban is 150-el, mert a technológia sok "hárombetűs" (ABS, ESP, stb) majd megvéd. Hát marhára nem. A technológia nem tudja helyettesíteni a vezetni tudást. Ha nem így van, elnézést előre is).
Kelly és a szexi dög 2018.05.26. 20:05:55
2018.05.26. 20:14:01
fifibá55 2018.05.26. 20:18:35
az övezet gázai 2018.05.26. 20:36:02
zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.26. 20:44:26
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.26. 20:46:25
1) Igen.
2) Igen.
zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.26. 20:48:15
Lővenbrau 2018.05.26. 21:18:00
az övezet gázai 2018.05.26. 21:22:49
Mr. Cobb 2018.05.26. 21:40:14
Lővenbrau 2018.05.26. 21:45:59
NoOne 2018.05.26. 22:32:00
Plusz a "kedvencem": az úttesten vagy mellette végzett munkák miatt kihelyezett táblák közül azokat, amelyek akkor nem szükségesek, amikor a munkavégzés szünetel, le kell takarni. A munka befejezését követően pedig el kell távolítani. Hány esetben hallottál olyat, hogy a rendőrség jelentést tett az út fenntartója felé, közigazgatási eljárást kezdeményezett stb. amiért a gyakorlatban sz@rnak a fenti szabályra? Ellenben hányszor volt olyan, hogy jól odaálltak sebességet mérni amikor nem folyt munkavégzés?
Nekem az egyik okostojás azt mondta (nem "megfogtak", hanem megálltam és rákérdeztem...), hogy nem az ő dolguk, mert nem ők helyezik ki, nekik csak a szabályokat kell betartaniuk... Megkérdeztem, hogy szerinte az adott helyzetben szabályosan vannak-e kihelyezve a táblák? Márpedig, ha nem, akkor az szabálysértés, ugye, ami az ő dolguk, ha már ők a rendőrök, ráadásul közlekedésrendészet... Erre azt mondta az egységsugarú, hogy őket nem ezért küldték ide, hanem sebességet mérni, meg senki nem "jelentette" és különben is "közlekedésfelügyelet" meg "útfenntartó".
Etniez 2018.05.26. 22:32:02
igazi hős 2018.05.26. 22:34:04
Etniez 2018.05.26. 22:34:38
NoOne 2018.05.26. 22:35:15
Etniez 2018.05.26. 22:46:37
Sokat járok külföldre, te nem hiszem.
igazi hős 2018.05.26. 22:48:38
fifibá55 2018.05.26. 22:50:49
Alaptétel.
BitPork 2018.05.26. 22:52:21
Etniez 2018.05.26. 22:52:47
Ne keress mentségeket, tartsd be a törvényeket.
Etniez 2018.05.26. 22:53:24
Lővenbrau 2018.05.26. 23:03:13
Etniez 2018.05.26. 23:05:48
NoOne 2018.05.26. 23:09:44
Etniez 2018.05.26. 23:09:58
Etniez 2018.05.26. 23:15:15
www.autonavigator.hu/cikkek/itt-az-olcso-autozas-titka-ugyanitt-ido-kaphato/
2 literes, dízel fogyasztása:
130km/h: 6,2 liter
150 km/h: 8 liter
160-at nem mérték, de ez exponenciálisan növekszik, tehát legalább 9, de inkább 9,5 liter körül van.
Az majdnem +50%, annyival szennyezel többet. Az nem dupla, de sokkal, aránytalanabbul több.
Aztán az emberek reakció ideje nem javult, hiába jobb a gép, az ember aki vezetni, az nem. Nagyobb tempó = nagyobb veszély.
colonel Tigh 2018.05.26. 23:18:03
Lővenbrau 2018.05.26. 23:20:48
Lővenbrau 2018.05.26. 23:27:14
Etniez 2018.05.26. 23:31:13
Etniez 2018.05.26. 23:33:44
A baj az, hogy nem te egyedül közlekedsz az utakon.
Hanem mindenki.
Mindenféle korosztályból
Mindenféle képességekkel
Mindenféle autókkal
Olyan szabályokat kell hozni, ahol a fentiek együtt, biztonságosan tudnak közlekedni.
Ez van. Fogadd el és ne nyafogj.
Lővenbrau 2018.05.26. 23:43:31
rozsomák 2018.05.27. 00:36:35
Az emberek nagy részében van egy morális kontroll: nem azért nem csinálunk valamit, mert megbüntetnek, hanem mert az nem helyes.. Tehát nem a büntetés vezet, hanem a morális érzés.. ez vagy az nem jó, akkor se, ha nem büntetnek meg, akkor se kéne ezt csinálni.
Ezzel szemben a pszichopatában nincsenek ilyen morális gátak, őket egyfajta módon lehet rendszabályozni, a retorzió fenyegetésével. Ők másnak nem hisznek, csak annak, ami nekik személyesen árt, a büntetésnek.
Valahogy ez jut az eszembe akkor, amikor valaki bokorba bújó rendőrökről ír.
Hogy őt az zavarja, hogy nem tudja ki fogja ellenőrizni a szabálysértése elkövetésekor.. Nem a szabálysértés zavarja - maga a TETT - hanem a lebukástól való félelme.
Gondoljunk bele... az ilyen embert a gyilkolástól is csak az tartja vissza, hogy esetleg lebukik..nem az, hogy ezt nem szabad tenni..
Az ilyennek nincs erkölcsi iránytűje, téged is bármikor elgázol, akár a járdán is, ha nincs szemtanú, mert ő egytől fél csak, a lebukástól.. az igazi, legjellemzőbb pszichopata vonás ez, nem más.
2018.05.27. 01:12:47
A következő az eljárás: hajts át a szemközti sávba. Ha a szembejövô forgalom megállt, thumb-up, majd tolass be a parkolóhelyre. Ezek után kegyesen engedd el a forgalmat. Ha dudálnak, fuck up a megfelelő szakzsargon.
A buszmegálló azért van kialakítva, hogy könnyebben találj helyet. Ha lakásodhoz közeli, hagyd a kocsidat ott!
Dupla sárga vonal csak az utcakép miatt van, ne vedd figyelembe!
A kocsi ajtaját nyisd ki, a közlekedők álljanak meg, míg kiszállsz.
A parkoló autósort ki kell kerülni! Akkor is, ha szemből szabályosan közlekednek. Ha elfértek, thumb-up, ha nem, fuck You!
Mindíg mondom az angol kollégáknak, ha Európába mennek, eszükbe ne jusson kocsit bérelni!
-JzK- 2018.05.27. 02:36:51
Egyébként lehet, hogy Kresz 130-at ír, de csak 150-től bírságolnak ;) tehát 149-el lehet még menni ;)
Amúgy tévedsz nem vagyok hülye, nem kockáztatok nagy hóban, de nem tudom, hogy feltűnt-e, de évek óta nincs érdemi hó ebben az országban.
Helyszíni zsemle 2018.05.27. 04:24:25
Tipikus idiota barom vagy, a balesetek 99 %-a hozzad hasonlo kretenek miatt tortenik, mert nem te kozlekedsz, hanem csak unalombol, szorakozasbol, baszakodsz utakon, foglalod a helyet, feleslegesen szennyezed a levegot. Es mikozben kizarolag arra figyelsz hogy 1-el menjel kevesebbel, mint aminel a trafipaksz valoszinuleg villan, ekozben siman utkozol a szirenazo mentovel.
Az ilyet kene eletfogytig eltiltani a vezetestol, mert csak ido kerdese hogy halalos balesetet okozzal, az ovodas jatszadozassal. Az ilyen gyepesnek meg utaskent sem szabadna autoba ulni, mert meg ugyis veszelyes.
herut 2018.05.27. 07:47:06
Pilotax 2018.05.27. 08:02:46
"Nem-nem. Az állampolgároknak jogkövető magatartást kell tanúsítani, utána elvárhatják ezt a politikusoktól is. Nem az a megoldás, hogy ha a politikusnak szabad, akkor nekem is :)"
Fordítva ülsz a bilin!
Lajos Csánó 2018.05.27. 08:08:58
bda 2018.05.27. 08:11:56
A kecskebaszó simogató kurvaanyát minden lipsinek 2018.05.27. 08:26:53
Hulye vagy bazmeg, a rendszervaltas 2010-ben tortent, nem 28 eve.
Es 8 ev alatt igenis nagyon komolyan fejlodott az orszag.
A 2010-es allamcsodbol eljutni egy viragzo gazdasagig, az nem rossz.
Clyde Shelton 2018.05.27. 08:28:52
- a rendőrségnek nyugodtan fűződhetne érdeke a bírsághoz... (amíg csak bírságból ért az autósok többsége, addig mindenképpen)
- én átlagsebesség mérés párti vagyok (azt nehezebb kicselezni)
- jó volna ha a közlekedési morál javításán túl az utak minőségére is nagyon figyelnének az illetékesek
- szintén jó volna ha a közlekedés szabályait át /újra gondolnák az illetékesek, és élhetőbb / jobb /életszerűbb szabályokat hoznának... (pl. időjárás függő sebesség korlátozás egy egy adott útszakaszra, vagy pl. nem kintfelejtett 30-as 60-as táblák... stb...)
- a szabályokat BE KELL TARTANI... és BE KELL TARTATNI, de a hülye szabályokat LE KELLENE CSERÉLNI... (nem én akarom eldönteni mi jó és mi nem jó... döntsék el hozzáértő szakemberek...)
Emmett Brown 2018.05.27. 08:31:39
Emmett Brown 2018.05.27. 08:43:18
Clyde Shelton 2018.05.27. 08:54:07
Ugyanakkor egy fontos adalék... csak azért mert valaki módosabb, még ne legyen könnyebb dolga... mert ugye most az van, hogy van aki simán ki tudja csengetni a büntetést, és ennek okán száguldozik is... én jobban szeretném, hogy ha pl. valaki visszaeső akkor pl. a rendőr állítsa félre, mondjuk 2órára :-) ha es sem segít akkor mondjuk a kocsiját foglalják le..., ha ez sem akkor kerüljön börtönbe egy időre...
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.27. 08:55:44
"Van - e olyan szitu, amikor felülbírálsz egy ott és akkor értelmetlen szabályt vagy nincs."
"az első társadalomra veszélyessége közel zéró."
A te "elsőd" társadalmi veszélyessége igen komoly, mert igencsak szubjektív, ki mit ítél "értelmetlen szabálynak". Van, aki a lakott területen belül előírt 50km/h sebességet tartja értelmetlen szabálynak, és 170-nel hajt - konkrétan személyesen ismerek ilyet, a falunk központjában hajtott 170-nel, ráadásul jogosítvány nélkül, mert "ott és akkor értelmetlen szabálynak" ítélte meg a sebességkorlátozást és a jogosítvány meglétének szükségességét.
Fülig José 2018.05.27. 09:01:45
XXXXXL 2018.05.27. 09:02:34
Vannak pozitív előrelépések a sebességmérés terén, de még mindig sokszor ott állnak ahol lehet pénzt gyűjteni és nem ott ahol havonta történik egy súlyosabb baleset. Nem azért mert érdekükben áll, hanem mert az ostoba felettesük őket erre utasította.
Az átlagsebesség mérés tényleg nagyon jó lenne, ehhez csak egy rendszámfelismerő kamera kellene a települések előtt, aztán piszok gyorsan kiderülne hogy ki nem képes 90/50-es tempóra.
A kint hagyott 60/30-as táblák miatt meg jól megbüntetném a kivitelezőt. Nagy fáradtság lenne a munka végén/hétvégére egy zsákkal letakarni?
Rengeteg mezőgazdasági járműtől is lassul a közlekedés bizonyos időszakokban. Legyen már egy 3m széles földút párhuzamosan a főúttal ahol a kombájn meg a traktor kemény 30-al döngethet! Nem tudom mit szólna, ha én meg őt tartanám fel szántás közben...
És nagyon szívesen látnék néhány műszaki ellenőrzést végzőt az utak mentén. Nem tenne rosszat ha kiszednék a tüdőrákgyár járgányokat a forgalomból.
Clyde Shelton 2018.05.27. 09:16:58
ha kiépítésre kerülne egy "egyszerű OCR kamrás" rendszer (amely csak felismeri és elküldi a "központnak" a rendszámot és a helyet, vagy éppenséggel azt, hogy az adott helyen egy jármú nem azonosítható...)
akkor...
a "központban" rengeteg automatizált művelet folyhatna...
- pl. kereshető, hogy lopott-e az autó?!
- pl. érvényes-e a műszakija?!
az utakon pedig a most ellenőrzést végző rendőrök foglalkozhatnának a renitensek kiszűrésével / begyűjtésével (lásd ceglégi eset, vagy pl. a közlekedésre műszaki vagy környezetvédelmi okokból alkalmatlan járművek ellenőrzésével)
kis864 2018.05.27. 09:38:33
ORFK Kommunikációs Szolgálat
Csak az államnak!
Kell a pénz amit ellopnak és adó módján behajtanak!
Írhatnám, hogy álszentek!
De minek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.27. 09:48:58
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.27. 09:52:14
"A kint hagyott 60/30-as táblák miatt meg jól megbüntetném a kivitelezőt. Nagy fáradtság lenne a munka végén/hétvégére egy zsákkal letakarni?"
Gyakran valóban fölöslegesek ezek a táblák, de van, hogy nem. Nálunk a szomszéd faluban végeztek útjavítást, és munkaidőn kívül, hétvégén is kinn voltak a táblák. De nem véletlenül, mert ahol javítottak, ott először kimarták az aszfaltot, és csak később töltötték fel. Aki pedig nagyobb sebességgel hajtott bele a kimart szakaszokba, nem kímélve a lengéscsillapítókat, sőt akár tengelytörést kockázatatva, az megtanulhatta, hogy nem véletlenül nem voltak letakarva a táblák.
Clyde Shelton 2018.05.27. 09:59:24
kint felejtett tábla pl. az, hogy egy adott útszakaszon korlátozzák a sebességet időlegesen... pl. hét közben az útról le / fel hajtanak egy kavicsszállító kamionok, nehézgépek stb... de hétvégén nem... de a táblákat nem szedik le, nem takarják le... de az adott úton lehetne normál tempóval is közlekedni...
és nem csak ez a baj... pl. Ausztriában egy útépítés előtt nem sokkal látom a 70-es táblát aztán mondjuk max 50m-re az 50-es táblát majd nemsoká a 30-as táblát, aztán a szakasz végeztével 10-20 méter múlva a feloldó táblát... itthon ezek a szakaszok sokkal de sokkal hosszabbak...
2018.05.27. 10:04:06
2018.05.27. 10:06:06
"- én átlagsebesség mérés párti vagyok (azt nehezebb kicselezni)"
Autópályán működik.
Egyéb helyen hogyan? Tolok egy 180-at, aztán megállok bevásárolni, aztán tolok még egy 180-at és mikor bemér, 90 lesz az átlag.
Clyde Shelton 2018.05.27. 10:19:52
pl a falu / város összes ki/bejárátánál illetve a forgalmasabb csomópontoknál is... ahol a forgalom ZÖME realizálódik... a kissebb / kevésbé forgalmasabb helyeket meg lehetne fekvőrendőrrel védeni :-) (de ha rajtam múlna akkor szinte minden kereszteződésbe / utca sarokra kerülne :-)
Technikailag megoldható lenne... (informatikus vagyok, ennek az IT-s háttere 2018-ban már nem olyan nagy dolog) de én csak ötletelek ... nálam okosabbak, szakavatottak, illetékesek majd remélhetőleg megnézik hogy ahol műxik, hogy műxik, mik a tapasztalatok, hogy lehetne impelementálni stb...
az övezet gázai 2018.05.27. 10:22:02
Mankel 2018.05.27. 10:22:31
Nem az a baj hogy van-e kvóta vagy nincs (persze nincs ilyen direktbe kiszabott kvóta rendszer, de egészen biztosan van informális "ösztönzés").
Azt írod baj van azzal a sok barommal akik ilyen szemét módon büntet, erről csak feletteseik tehetnek vagy mert ők utasítják őket vagy mert nem érdekli őket az immorális büntetés. Ha szabálytalankodni bűn ez oké de erkölcstelen módon büntetni is legyen az, és mondjuk ha rendőr ezzel lebukik ő IS meg a főnöke IS legyen érte felelősségre vonva.
A másik fontos gond, hogy aránytalanul sok közlekedési bírságok mértéke. 10 km/h sebesség túllépés is a nettó minimálbér kb 30%-a büntetésképp kicsit túlzás.
Az a baj, hogy a lakosság döntő többségének az az élménye a rendőrséggel kapcsolatban, hogy őt soha egyszer sem szolgálta és védte még rendőr csak cseszegette meg büntette, és ez A LEGNAGYOBB BAJ.
Lehet jönni a nem kéne gyorsan hajtani meg szabálytalankodni mantrával, de azért is jár ám 30 000-res csekk mert nem figyeled a sebességmérőt elnehezül a lábad és 90 helyett 101-l mész. Vagy az útépítés után kint felejtett táblák miatt büntetnek meg.
Na és ez már vegytiszta cseszegetés és adószedés.
az övezet gázai 2018.05.27. 10:34:11
Persze, nyilván, de a témában legkompetensebb rendőrség félrenézhetne, illetve a legtöbb esetben félre is néz az ilyen szabálymegsértések esetén.
Lehetne itt sorolni a példákat. A szántóföld közepén, földutak kereszteződésénél valószínűleg nem fogok indexelni. Te igen? Nagyon zokon venném, ha büntetnék.
De ki beszél itt a 170-nel rohangálókról? Ha van is, aki szerint ez belefér, és különben is, üres az út, jó a kocsi, azt kapja el, és büntesse meg a rendőr.
A büntető ügyekben is van olyan, hogy megvalósítasz egy tényállást, de nem lesz belőle semmi, mert a bíróságnak joga van mérlegelni, és alkalmasint belátni, hogy ha nagyon kis súlyú az eset, elengedheti. Az analógia úgy nézne ki, hogy a bíróságok mrchanikusan elítélnének mindig és mindenkit. Nem teszik. Ezt a mérlegelést várjuk a rendőrségtől, nem az őrült száguldozók elengedését.
Nazareus 2018.05.27. 11:02:24
Féligazság. A büntetés mértékének és bizonyosságának a szorzata a visszatartó erö.
Hiába 100 % az elfogás, ha a büntetés annyi, hogy letol a rendör amiért gyorsan mentél. És forditva is igaz, hiába 2 millió a birság, ha igen kicsi az esély, hogy elkapjanak.
Nazareus 2018.05.27. 11:10:37
Nazareus 2018.05.27. 11:17:23
Igaz, ugyanakkor néha mégiscsak az a normális, ha az ember átlépi a törvényeket/szabályokat.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 11:18:11
Azt gondolom, ez a probléma egyik gyökere. Mármint, hogy sokan azt gondolják, hogy lúzerség, mazsolaság szabályosan közlekedni. Aki így teszi, az balfasz. Senki nem akar balfasz lenni -> meg is érkeztünk a mostani helyzethez, ahol jóformán senki nem tart be egy rakás szabályt (STOP táblánál megállás, követési távolság megfelelő megválasztása, világítás megfelelő használata, elsőbbség(!) megadása (a legtöbben a szabályokat sem tudják; legalábbis a "bonyolultabb" helyzeteknél: kanyarodó főútvonal, jobbkéz), sáv tartása, forgalmi kapcsolatba kerülés, amikor amúgy nem is kéne: kanyar, kereszteződés levágása.
De furcsa módon a gázt baromira tudja nyomni mind, fent felsoroltakat elbaszók különösen. Annyi mestersofőrünk van, mint égen a csillag, amikor meg történés van, akkor megy a kamillázás. Ha még nem voltál, majd menj el egyszer egy vezetéstechnikai tréningre. Annyi arcot veszteni három óra alatt máshol nem fogsz, mint ott... A sok mestersofőr a helyes üléspozíciót nem tudja, nem tud vészfékezni, nem tud csúszós burkolaton elindulni, csúszó autót kontrollálni.
Ennyit a mazsolázásról.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 11:19:48
csárlszbrunzol 2018.05.27. 11:24:33
A másik kedvenc, amikor a VÉDA alatt mennek el a megengedett alatt még 10-15-20-szal lassabban. Valakitől olvastam egyszer, hogy sajnos pénzt nem adnak vissza, ha valaki lassabban megy, mint a megengedett, de néhányan mégis inkább bőven a megengedett alatt mennek. És ami persze különösen gázos, hogy ugyanezek más korlátozást már nem tartanak be, csak ott, ahol mérnek, de ott legalább "duplán".
Emmett Brown 2018.05.27. 11:32:55
Emmett Brown 2018.05.27. 11:35:34
2018.05.27. 11:56:58
Clyde Shelton 2018.05.27. 12:03:25
nem kell itt hiteles mérés...
csárlszbrunzol 2018.05.27. 12:28:49
csárlszbrunzol 2018.05.27. 12:30:58
Nem mellesleg én meg azt mondom, hogy az agresszív, letolós majmoknak nincs keresnivalója az úton sofőrként.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 12:31:48
nemecsekerno_007 2018.05.27. 12:34:20
- nem indexel (wtf.: hova a k@rv@k f@sz@ba akarsz menni?!!!)
- telefonál, facebookozik pl.: kanyarodás közben
- követési távolság pályán
- gyorshajtás ott ahol pl.: iskola van
A legszebb ez a felháborodás a civil rendőrautókon: Mi az, hogy "belehajszolnak egy sebességtullépésbe"??!!!! Ha valakivel ezt meg lehet csinálni akkor attól azonnal elvenném a jogsit mert döntési képességében korlátozott. Egyébként meg a gyorshajtás nem alapvető szabadságjog.
Mankel 2018.05.27. 12:36:49
Ha addig tudta tartani a sebességet akkor egyszerűen tart a (elég magas) büntetéstől és túlbiztosít a lassítással.
Teljesen érthető és normális viselkedés.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 12:37:51
Előrebocsátom, hogy nem értek hozzá, nem ismerem az útépítésre vonatkozó szabályokat, de
attól tartok, ez a kinnfelejtett táblás legenda baromi nagy félreértés.
Valamiért úgy gondolom, hogy ha felvonulnak, szétszedik az utat, akkor annak más lsz a státusza. Mondjuk, nincs padka, nincsenek 50m-enként útjelző karók, stb. Meglehet, még csak fel van mrava, de jogilag már nem számít teljes értékűnek. Kinek a felelőssége lenne, ha ilyenkor baleset történik? Tartok attól, hogy az útépítést, javítást végzőké, amennyiben nincsenek kitáblázva.
Ugyanígy, amikor végeznek, de még nincs hivatalosan átadva az út, az is ilyen félsátidum lehet csak. Szóval szerintem baromira nem a felejtés, hanem a szabályozás lehet az oka. De majd csak megvilágítja egyszer ezt olyna, aki benne van és pontosan tudja.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 12:40:42
Kieg: telefonálás nyílegyenes úton is gáz. Amikor mestersofőrt látok araszolni, arról az esetek nagyon nagy százalékában az derül ki miután megelőzöm, hogy telefonált.
Gyorsahjtás nem csak az iskolánnál gázos. Szerintem a leggázabb úgy en bloc lakott területen belül.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 12:42:17
Clyde Shelton 2018.05.27. 12:50:05
az egyik egy (QRVA drága) hitelesített ESZKÖZ... a másik egy (hiteles, de olcsó eszközök által szolgáltatott) adatokon alapuló MÓDSZER...
igaz egyszer (pl. telepítéskor) le kell mérni a pontok (legrövidebb közuti)távolságát... de utána már csak arra kell ügyelni, hogy az időpillanat (amikor az elhaladó autó regisztrációja történik) hiteles legyen... ez a mai korban már abszolút egyszerű IT feladat... a többi sem bonyolult...
2018.05.27. 12:58:53
1. szerintem meg kell. Mérlegeket például azért kell hitelesíteni, mert pénzfizetés kapcsolódik hozzá.
2. Ha mégsem kell, akkor légy oly szíves és válaszold meg, hogy miért nem terjedt el még a "section control" Nyugat-Európában, mert ezt a tényt elegánsan kikerülted....
Clyde Shelton 2018.05.27. 13:13:08
bezzeg nálunk, ahol az a fő mentalitás, hogy a rendőr különböző trükkös módszerkkel szívatja az ártatlan gyorshajtókat... itt megérné... ugyanis egyre rosszabb a közlekedési morál, egyre több a magát kivételnek érző csoda söfőr... akik 10-15perc (utazóidő)különbségért képesek a maguk és mások életét FOLYAMATOSAN veszélyeztetni... a statisztikák egyre romlanak, a balesetek és közuti halálesetek számában vezető szerep jut a gyorshajtásnak...
félreértés ne legyen: nem szeretnék 50-el araszolni ahol 70-el is lehetne menni... jó lenne ha az illetékesek JOBB, élhetőbb, átgondoltabb szabályozással és főleg jobb utakkal ajándékoznák meg a közlekedőket... de ezek után KÖKEMÉNYEN betartatnák az átgondolt/jobb/élhetőbb szabályokat...
Emmett Brown 2018.05.27. 13:26:04
Ha meg nem így gondolod, akkor mi a véleményed arról hogy valaki 25tel megy egy egysavos zarovonalas úton. Vegigvarod, vagy megelőzöd (feltéve hogy biztonságos)?
2018.05.27. 13:29:23
Én is láttam több helyen, de az kurvára nem azt jelenti, hogy elterjedt.
2018.05.27. 13:30:20
"
Egy frászt tartja be például Ausztriában...
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.27. 13:35:45
"amikor a VÉDA alatt mennek el a megengedett alatt még 10-15-20-szal lassabban."
Én is a megengedettnél valamivel lassabban megyek át a VÉDA alatt. Biztos, ami biztos, Jó, nem 10-20-szal lassabban.
"hogy ugyanezek más korlátozást már nem tartanak be, csak ott, ahol mérnek, de ott legalább "duplán"."
Hányszor dudáltak már rám, hogy nem 70-80-nal megyek lakott területen belül, hanem csak 50-60-nal, a kitett tábláktól függően. Biztos én vagyok a hülye, hogy nem akarok elütni egy hirtelen az úttestre kiszaladó gyereket.
2018.05.27. 13:37:20
Évi 50-60.000 km-t megyek. Én úgy vettem észre, hogy mióta bevezették a pia elleni nulltoleranciá, meg a büntetőpont rendszert, azóta igencsak megszelídültek az autósok.
Clyde Shelton 2018.05.27. 13:47:36
- elterjedt!?
- tudja, hogy miért terjedt vagy nem terjedt el?!
- pontosan hány helyen van?!
- hogy megkérdőjelezhetetlen szakértője a témának?
... én tuti nem...
de én mondom, hogy:
- meg lehet nézni, hogy működik az átlagsebesség mérős módszer, mik az ottani tapasztalatok, megérné-e vagy megérte volna-e ebbe az irányba menni...
- amit a VEDA és más fix traffipax rendszerre költöttek itthon, abból egy sokoldalúbb sokkal hatákonybb tovább-fejleszthető rendszert lehetett volna... (pl. útdíj fizetés / úthasználat ellenőrzése / lopott / körözött autók ellenőrzése / forgalomból kivont autók ellenőrzése / érvényes műszakivizsgával rendelkező autók ellenőrzése stb stb stb...)
Clyde Shelton 2018.05.27. 13:49:59
lécci okoskodj egyedül tövább... sok sikert!
Exploiter 2018.05.27. 13:52:05
Egyrészt kiszámoltam, évi kb 200 órát vesztek el az életemből, mert nem tudok úgy közlekedni, ahogy lehetne (megjegyzem szabályosan sem kellene egy 10 kilométeres útnak egy óráig tartania) tehát ha napi tíz percet tudok faragni ebből azzal, hogy figyelmen kívül hagyok bizonyos előírásokat, az máris sok sok megspórolt órát jelent.
Ellenben pályán legutóbb több, mint két órát ültem dugóban, mert mások meg képesek voltak balesetet okozni verőfényes napsütésben.
Kb két kategóriával van baj, aki nem tud vezetni, meg aki azt hiszi, hogy nagyon tud. Az átlagos emberek meg szívnak, akik csak haladnának, ahogy tudnak.
Úgyhogy a kresz nácik, akik ha törvénybe foglalnák, hogy gyerekeket kell áldozni minden kereszteződésben, azt is megtennék (ez a törvény!) éppúgy megkaphatják, mint a 200al refiző tömeggyilkosok.
Mind. Rohadjatok. Le. Az. Árokban.
Remélem konstruktív voltam.
bda 2018.05.27. 14:04:23
2018.05.27. 14:04:39
bda 2018.05.27. 14:06:55
Haver nézzél ki Ausztriába és megérted miről beszélek, na meg kicsit tájékozódj azoktól az emberektől akik jó esetben ingáznak a két ország között, rosszabb esetben meg fogták a családot és húztak és húznak a búsba, na ennyit a demagógiáról. Ezek barátom kőkemény sajtóban leközölt tények.
2018.05.27. 14:07:13
2018.05.27. 14:07:54
2018.05.27. 14:09:44
Clyde Shelton 2018.05.27. 14:22:27
szerintem ennek a témának nem egy informatikus a szakértője... (egyébként megjegyzem, hogy az informatika önmagában is nagyon nagyon szerteágató... mégcsak az informatikának mint tudománynak vagy szakmának SEM VAGYOK a szakértője... vannal pl. a következő "apró" területek: hardware, hálózat, pc, szerver, felhő szolgáltatások, tervezés, üzemeltetés, fejlesztés 1000 féleképpen, alkalmazás üzemeltetés, támogatás... stb stb stb... ezek közül több területen is tevékenykedem, pl. szerver üzemeltetés, automatizálás, fejlesztés, támogatás, stb... de SZAKÉRTŐ nem vagyok...)
bár nem tudom biztosan, de azt gondolom, hogy ennek a témának valahol a közlekedésmérnök és forgalomszervező környékén kellene keresni a szakértőit... ha ők kitalálnak és megterveznek egy rendszert (mint módszert), akkor azt én már mint informatikus vagy egyedül, vagy valószínűbb, hogy a szükséges IT területeken lévő kollégáim bevonásával már le tudnám fejleszteni / tudnám üzemeltetni...
Etniez 2018.05.27. 14:33:00
Etniez 2018.05.27. 14:35:15
Ha meg kell húzni egy kicsit a forgalom miatt, akkor nincs gond, csak a helyzet után lassíts le egy kicsit és már nincs is bünti.
Életemben egyszer kaptam gyorshajtásos büntit, előztem egy robogóst, 40 helyett 48-al téptem.
10.000 Ft volt. 5 km-t mentem 40-el, 50 métert gyorsabban, ott mértek persze.
Sokkal tisztességesebb az átlagmérés.
ételizésítő 2018.05.27. 14:36:12
Clyde Shelton 2018.05.27. 14:43:00
2018.05.27. 14:47:25
csárlszbrunzol 2018.05.27. 14:47:49
De még egyszer: nem tudom, nem értek hozzá, de el tudom képzelni, hogy ilyen gond lehet.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 14:51:27
Ha valaki 90 helyett 25-tel megy, meg fogom előzni. Ha záróvonal van, akkor körültekintve, de szabálytalanul. Meg jó eséllyel anyázni is fogok.
Amit viszont nem fogok tenni:
- nem dudálom le
- nem villogom le
- nem tolom le
- nem vitatom el a sebessége megválasztásához fűződő jogát
És mindezek mellett könnyen lehet, hogy jogosan megy annyival, csak én vagyok ostoba faszkalap, hogy nem tudom az okát, de mégis anyázok. Így megy ez.
Emmett Brown 2018.05.27. 14:52:32
vincent66 2018.05.27. 14:52:56
Támogatom a civil autós sebességméréseket, valamint a legtöbb lámpás kereszteződést bekameráznám a városokban. (A piros lámpa után csak a lúzerek állnak meg ugyebár. 2-3 autónak ilyenkor még át kell siklani, de legalább elállni a keresztirányú forgalmat.)
És, hogy dobjak ebbe az állóvízbe egy kavicsot, én a dohányzást is betiltanám a gépjárművekben. Azonnal. És súlyos összeggel büntetném.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 14:57:03
Letolás: dudálás: ezt próbáltam írni, hogy iszonyat faszfejek módjára vezetünk. Letolós, türelmetlen faszparasztok vagyunk. Szomorú, de ez van, itt tartunk mentálisan még. Valaki írta középtájt, hogy ne a randér miatt tartsuk be. A mai közlekedési morál mellett elenyésző olyat látok, aki betartja, amit kéne. Nem tudom, ezek mekkora része a retorziók miatt. De azt gondolom, hogy ez a fajta belső megfontolás, fegyelem csak nagyon kis részre igaz.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 14:58:02
csárlszbrunzol 2018.05.27. 15:02:20
Mindamellett azt se felejtsd el, hogy kurva sok jármű van már, az üzemanyag is iszonyat olcsó, tehát baromi sokan vannak az utakon. Ez az, ami a legjobban lassítja a forgalmat.
2018.05.27. 15:02:37
- jobbról előzés rendszeresen, akár a műszaki savban, akár kilométereken keresztül 150-nel (ma elvétve látok egy -egyet, amikor egy kamion kibérli a belsőt egy 10 percre)
- en belsoben 140-45-re szoktam allitani a tempomatot mostanaban. Van, hogy utoler egy-egy Audi, Bmw, de jellemzően 160-on innen. Régebben 150-160-nál még masodpercek alatt utolértek és messziről villogtattak
Emmett Brown 2018.05.27. 15:03:28
Hunland 2018.05.27. 15:06:18
Viszont nem megyek meg 50-el sem ha epp relativ gyorshajtasnak vèlem a helyzetet...termeszetesen szuksegesnek erzem a szabalyokat,nincs kerdes:de a veresszaju bofogest...azt nem.Azt nem amikor az emberek megtiltjak maguknak hogy hasznaljak a jozan eszuket es csakis a legfelsobb hatosag eszetlen utasitasait kovetik,kerdes nelkul,feltetelek,vagy kerdes nelkul...Baratom!Neked sincs megtiltva a gondolkozas,az hogy ne vakon higyj el mindent (most eppen azt hogy a gyorshajtas az egyetlen es ultimate okozoja minden bajnak) hanem kerdojelezz meg bizonyos faszsagokat...megengedheted magadnak hidd el:nem kapsz erte buntit!;-)))
Mindenesetre unom az egyoldalu beszelgetest a gyorshajtasrol...a balfaszsagokrol,a rutintalansagrol,az indokolatlanul lassu haladasrol,mas idegeinek a szetszaggatasarol miert nem beszelunk????
Miert nem kotelezo a rutinvizsgan tul egy vizes,tesztpalyas vizsga is:csak hogy megismerd a hataraidat?Hogy tudd:ha 50-el mesz tukorjegen nagyobb a baj mintha 60-al mennel egy szeles,jol belathato szakaszon??
Menj egy kort a varosba 7vegen...tele bizonytalan/kiismerhetetlen balfasszal...hetkozben nagy tobbsegeben megy a rutinos brigad (+nehany idiota tenyleg) es kivancsi lennek a statisztikara:aranyaiban mikor van tobb baleset...
Vegezetul:figyu:ne idegeskedj a forgalmon:menj tomegkozlekedessel:mind jobban jarunk majd...
csárlszbrunzol 2018.05.27. 15:06:46
De most komlyan: hány ilyen eseted volt olyan járművel, ami nem lassú jármű.
Csűrheted-csavarhatod, de ez pont olyan példa, ami a gyakorlatban nincs. Amikor meg igen, akkor jó eséllyel tényleg indoka van rá az arcnak. Ragaszkodhatsz ilyen hagymázas dologhoz, de nem ez a mi bajunk - szerintem.
Clyde Shelton 2018.05.27. 15:07:26
komoly a közlekedés-szervezés és forgalom-irányítás és egyébb sor vonatkozó ipari szabvány előírásainak szemelőtt tartásával kifejlesztett rendszer már el sem képzelhető???
csak azért mert bátorkodtam leírni, hogy a FámaLézer és a VÉDA szerintem indokolatlanul drága megoldás ahhoz képest, hogy "mekkora hasznot" hoz... (a fix traffikkal szerintem az a baj, hogy az autósok lelassítanak a közelükben, aztán ismét mennek észnélkül...)
ezzel szemben ma már olyan technikai eszközök és technológiák megfizethetők... amelyek korábban csillagászati összegekbe kerültek... egy IPARI minőségű a célra megfelelő OCR kamera összehasonlíthatatlan árban pl. egy FámaLézer-hez... tudásban persze messze nem tud annyit, de nem is kell neki... egy FIX lézeres sebességmérőnek én speciel nem látom értelmét... de SOK FIX (rendszerbe kötött) OCR kamerának látnám... de ez csak az én véleményem...
csárlszbrunzol 2018.05.27. 15:08:57
csárlszbrunzol 2018.05.27. 15:12:37
VÉDA meg: én is baromságnak gondolom, mivel pontosan tudja az összes hülye, hogy ott van. Aki abba belefut, az vagy direkt csinálja, vagy nagyon be van lőve vagy világtalan külföldi.
És most megnézem az F1-et, brb.
Hunland 2018.05.27. 15:13:51
tuke.blog.hu/2013/10/23/kamion_kontra_szemelyauto
Clyde Shelton 2018.05.27. 15:14:59
hvg.hu/gazdasag/20180325_Ujabb_milliardok_a_szuper_traffipaxokra_a_kovetkezo_ot_evben
Emmett Brown 2018.05.27. 15:21:47
Az hogy nem mer 85tel menni, vagy nézi a tájat az nem indok, ráadásul szinte mindenkit előzésre ösztönöznek az ilyen formák, az meg veszélyes.
Hunland 2018.05.27. 15:25:39
Magas intelligenciaju sracok ezek,na..:-)))
igazi hős 2018.05.27. 15:27:03
ételizésítő 2018.05.27. 15:29:42
Ja, csak a fékútja hosszabb vagy 50-60 m-rel, mint 120-nál.
Megint egy agyatlan barom, aki azt akarja bemesélni, hogy a fizika nem működik.
Amerikában, ahol nem ritkák az 5-6 ezer köbcentis motorú autók, és az utak is jobb minőségűek, mint nálunk, lakott területen kívül 55 mérföld/óra (90 km/h), autópályán a legtöbb államban 75 mérföld/óra (120 km/h), nagyon kevés államban 85 km/h (136 km/h) a korlátozás. Pár államban megpróbálták bevezetni német mintára az autópályán korlátozásmentességet, annyira megnőtt a balesetek száma, hogy 2 éven belül vissza is vonták.
Persze tudom, mindenki hülye, csak te vagy helikopter.
A fékek hatékonyságát egyébként hatósági előírások szabályozzák, és már 50 éve is azok szabályozták. És vizsgán ellenőrzik is, hogy tudja-e ezt az autó.
@Hunland:
Egész Európában 10 km/h-n belül azok a korlátozások, mint Magyarországon (kivéve a német autópályák belső sávját). És ahol nem, ott kisebb sebességek engedélyezettek, mint Magyarországon, sehol sem magasabbak.
A hozzád hasonló faszok a potenciális gyilkosok, akik nem tartják be a szabályokat.
@dukeekud:
Hát nem tudtad, hogy lopni is csak akkor nem szabad, ha figyel a kamera a boltban?
És ezek a rohadt geci boltosok egyre többet szerelnek fel.
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Azt ugye tudod, hogy a fékút elsősorban az abroncsok állapotátől függ?"
Mivel elméletileg az abroncsok végig gördülőre vannak fékezve (nem megcsúszósra, ABS), ez nem igaz. Az autót a fékbetét és a fékelem (fékpofa vagy féktárcsa) közti súrlódás állítja meg, elméletileg tök mindegy, milyen állapotú az abroncs és milyen állapotú az útfelület.
@az övezet gázai:
"vadiúj útszakasz, előzni tilos vagy 15 kilométeren"
Nagyon életszerűtlen, tutira nincs ilyen. Kissé túlzol a távolsággal, lehet, hogy 1 km esetleg megvolt.
"amikor felülbírálsz egy ott és akkor értelmetlen szabályt"
Ha szerintem a nem szabad lopni szabály értelmetlen, akkor felülbírálhatom?
Mert akkor nincs miért szidni Mészáros Lőrincet, Orbánt, Rogánt. Csak felülbíráltak egy szerintük ott és akkor értelmetlen szabályt.
@A kecskebaszó simogató kurvaanyát minden lipsinek:
Az a második rendszerváltás volt, demokráciából vissza a Rákosi-kommunizmusba. Azóta valóban sokat fejlődött az ország. A nép pénzének ellopásában.
De te túl hülye vagy ahhoz, hogy ezt felfogd. Pláne azt, hogy a te pénzedet is lopják, te ostoba fasz.
Azt egyébként magyarázd már el egyszer, hogy a hozzád hasonló nagymagyarkodó faszok miért nem bírnak megtanulni magyarul írni.
Emmett Brown 2018.05.27. 15:36:49
igazi hős 2018.05.27. 15:37:01
2018.05.27. 15:42:02
Maradjunj az emlitett peldanal:
Egy 150-nel halado 1400 kg os Skoda Superb mozgasi energiaja pont ketszerese egy 130-cal halado 900 kg-os 120-as Skodahoz kepest. Akkorat nem fejlodott sem a gumi sem a fek 30 ev alatt, hogy dupla energiat ugyanakkora uton elnyeljen.
igazi hős 2018.05.27. 15:45:36
Mivel elméletileg az abroncsok végig gördülőre vannak fékezve (nem megcsúszósra, ABS), ez nem igaz. Az autót a fékbetét és a fékelem (fékpofa vagy féktárcsa) közti súrlódás állítja meg, elméletileg tök mindegy, milyen állapotú az abroncs és milyen állapotú az útfelület." Lefordítom, hogy mit írtál: a gumi-út tapadási együtthatója nem függ az állapotuktól. Eddig mindenki azt hitte/tanulta/oktatta, hogy elsősorban ezektől függ, de úgy tűnik, mindenki más a helikopter.
igazi hős 2018.05.27. 15:59:00
Zsolttttt 2018.05.27. 16:08:05
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.27. 16:08:37
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 16:13:52
Clyde Shelton 2018.05.27. 16:17:12
OFF:
bocs... Te dojid vagy?! Fót / Fótligetről?!
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 16:17:54
ételizésítő 2018.05.27. 16:20:59
Viszont ha úgy ítéli meg, hogy számára ennyi a biztonságos, akkor adja vissza a jogsiját. Mert az ilyen vánszorgó parasztok ugyanolyan baleseti veszélyforrások, mint a száguldozó seggfejek.
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 16:27:40
Emmett Brown 2018.05.27. 16:29:53
ételizésítő 2018.05.27. 16:30:18
Viszont bolti lopásba nem szoktak belehalni, ellenben közlekedési szabálytalanság évente csak Magyarországon 100-nál többen.
Ez a különbség szerintem kissé lényegesebb.
@abcdefghijklmm:
Jó esetben nem a kerék fékez, hanem a fék, és nem csúszóra, hanem gördülőre.
Másrészt 18 kerekű kamionok Európában nem nagyon vannak, majd számold egyszer össze. Az inkább az amerikai transzkontinentális kamionokra jellemző. Jóval nagyobbak, mint az Európában megszokottak.
@igazi hős:
A tapadási együttható függ, de mi köze annak a fékhatáshoz? Nem csúszósra fékezed a kerekeket. Akkor számítanak a kettő közötti tapadási együttható. Minden más esetben csak igen kis mértékben.
@droid_:
Fékezésnél a mai fékrendszerek (gördülőre fékezett kerekek) tök mindegy.
Az úton haladásnál nem.
Nem kéne keverni a kettőt.
Az autót nem a gumi és az aszfalt közötti súrlódás fogja meg, hanem a fék súrlódóelemei közötti.
Neked fáj a gondolkodás, azért nem szoktál?
@Benbe:
Baromság.
"A fékút miért függ a tömegtől szerinted?"
Mozgási energiáról hallottál már? Van benne valami m-mel jelölt rész, szerinted mit jelöl?
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 16:30:31
Itt mindent inverzben pakolnak ki. Ahová fölösleges, oda kerül, ahová kéne, oda meg nem. Tébolyda.
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 16:32:51
az övezet gázai 2018.05.27. 16:34:03
Feladat: egy kilométeres szakaszon tilos előzni. Az útviszonyok lehetővé teszik. Előtted egy lovaskocsi (10km/h). Megelőzöd vagy sem?
Clyde Shelton 2018.05.27. 16:37:39
"Az autót nem a gumi és az aszfalt közötti súrlódás fogja meg, hanem a fék súrlódóelemei közötti."
ez nagyon erős...
(ha nem lenne a gumi és az aszfalt közötti surlódás, akkor sem elindulni, sem megálni nem tudna az autó...) ha ezzel akarsz vitatkozni, akkor bizony nagyon rossz irányba tartasz... ha jól tudom az ABS rendszerek lényege, hogy a kerék ne blokkoljon, mert akkor az autó irányíthatatlanul csúszik... míg fékező, de nem blokkolt kerekekkel az autó irányítható marad... fékezés közben is...
nem vagyok a téma szakértője de szereintem ennek olvass / kérdezz utána... :-)
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 16:41:52
W=dEk=1/2*m*v^2 valamint W=műG*m*g*s
Ebből:
műG*m*g*s=1/2*m*v^2
s=v^2/(2*g*műG)
Vagyis a fékút kizárólag a kezdeti sebességtől, a gravitációs gyorsulástól és a gördülési súrlódási együtthatótól függ. Nem látom a tömeget.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.27. 16:50:34
ételizésítő 2018.05.27. 16:51:26
Annyi köze van az abroncs állapotának az egészhez, hogy mekkora sebességnél kezd megcsúszni a kerék fékezéskor.
ételizésítő 2018.05.27. 16:52:42
Szerinted a mozgási energiát mi adja?
Ha a tömeg szerinted nincs benne, akkor irány vissza általános iskolába.
Jossarian 2018.05.27. 16:52:43
ételizésítő 2018.05.27. 16:54:02
Mivel a lovas kocsi melletti elhaladás nem előzés, hanem kikerülés ezért igen.
ételizésítő 2018.05.27. 16:58:00
Meg az is, hogy ne a kerék csússzon az aszfalton, mert annak sokkal rosszabb a hatásfoka, mint a féknek.
Egyébként tükörjégen is meg lehet állni. Próbáld ki ABS-szel, meg anélkül, ugyanazzal az autóval, ugyanott, ugyanakkora sebességről, hogy mekkora a különbség.
Nulla tapadásról senki nem beszélt, arról volt szó, hogy a kerék és az út közötti tapadásnak kicsi a szerepe fékezéskor - csak annyi, hogy mekkora sebességnél csúszik meg a kerék. De a fékezést a fékek végzik.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.27. 17:03:32
Clyde Shelton 2018.05.27. 17:07:23
de az autó attól áll meg, hogy a gumilya surlódik az úttal... csak egy egyszerű példa... most volt ugye F1 közvetítés... korábban a bukóterekbe kavicságyakat álmodtak az okosok... hogy majd a kavicságy, hogy megfogja majd a kocsikat... aztán kiderült, hogy a gumi és az aszfalt/beton surlódás az amire mégis inkább szükség van...
ha úgy lenne ahogy mondod: "Az autót nem a gumi és az aszfalt közötti súrlódás fogja meg, hanem a fék súrlódóelemei közötti." az a kavicságyban is működne... nem?! ott is nagyon jó a hatásfok a fék súrlódó elemei között :-) - csak éppen az a kerék / út surlódás NINCS jelen ami az autó mozgási energiáját számottevően csökketheti...
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 17:17:29
És köszönöm, nem csak az általános iskolás fizika megy, ugyanis fizikus vagyok, de örülök, hogy gondolsz a tanulmányaimra!
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 17:18:33
Clyde Shelton 2018.05.27. 17:27:03
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.05.27. 17:28:58
bda 2018.05.27. 17:38:38
Akkor meg te is láthatod valós dolgokról, valós problémáról írtam. Ezek szerint neked is olyan faszányosan működtek a dolgaid idehaza, hogy valahogy haldokló nyugatra léptél, persze csakis kalandvágyból. Ugye? Mert mégis tök szar dolog ugye azonos árszínvonal mellett dupla jövedelemből élni.
az övezet gázai 2018.05.27. 17:40:49
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.27. 17:47:16
2018.05.27. 17:57:18
2018.05.27. 17:59:04
bda 2018.05.27. 18:02:33
csárlszbrunzol 2018.05.27. 18:07:24
csárlszbrunzol 2018.05.27. 19:31:22
Máskor mezőgazdasági vontató megy, vagy valami más lassabb jármű, azokkal is ez a képlet. Semmi tragédia, mindenki intézi a dolgát, nem kell a 60-65-be se belehalni.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 19:35:06
Már mások szerintem levezették, de azért annyit hadd írjak erre:
Két helyen van súrlódás: fékbetét és tárcsa, valamint gumi és út között. Mivel a fékbetét és tárcsa közötti erők elég durvák, így nem nehéz belátni, hogy valójában az út és a gumi közti tapadás fogja meghatározni a fékutat.
Ja, és a tömeg pedig bizony kiesik a képletből, nem kell számolni vele. De ezt már levezette a fizikus kolléga.
wolves84lb 2018.05.27. 19:45:41
"De egyébként itt olvashatsz utána:
www.autonavigator.hu/cikkek/itt-az-olcso-autozas-titka-ugyanitt-ido-kaphato/
2 literes, dízel fogyasztása:
130km/h: 6,2 liter
150 km/h: 8 liter
160-at nem mérték, de ez exponenciálisan növekszik, tehát legalább 9, de inkább 9,5 liter körül van.
Az majdnem +50%, annyival szennyezel többet. Az nem dupla, de sokkal, aránytalanabbul több.
Aztán az emberek reakció ideje nem javult, hiába jobb a gép, az ember aki vezetni, az nem. Nagyobb tempó = nagyobb veszély."
Direkt égeted magad? Amelyik dízel 130nál 6.2-t fogyaszt, az nem fog 160nál 9-et enni. Pont.
wolves84lb 2018.05.27. 19:59:11
"Én is a megengedettnél valamivel lassabban megyek át a VÉDA alatt. Biztos, ami biztos, Jó, nem 10-20-szal lassabban. "
Na, mesélj, mennyivel? :) 1-2-vel? :) Persze, mert annak sok értelme van, biztos, ami biztos :)
Emmett Brown 2018.05.27. 20:00:58
Egri2 2018.05.27. 21:08:18
Exploiter 2018.05.27. 21:25:05
Sry, de ez hülyeség. Ha így lenne, nem lenne érdemes jobb féket tenni az autóba, majd a tömeg megfogja a bicikliről leszerelt patkófékkel a forma1es kocsit a kanyarban.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:31:45
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:38:18
- bármennyivel is haladj, a jobbra tartás kötelező. Akkor is, ha 200-zal mégy és akkor is ha 82-vel. Azt gondolom, hogy annak nagyon nem lehet semmi elvárása, aki maga ezt nem tartja be, de másokkal szívesen betartatná. Gyakorlati megfigyelés: minél jobban reklamál valaki, annál kevésbé tartja be saját maga a jobbra tarts-t.
- az, hogy nem 130-cal megyünk max, arról ki tehet? Ha ennyire baromi veszélyes 130-cal menni, akkor vajon nem amiatt alakul-e ez ki, aki nem képes betartani a 130-at, hanem 150-160-nal megy?
Exploiter 2018.05.27. 21:39:16
Az oké, de az, hogy a tömeg nem számít a játékba, ezért hülyeség.
Megy egy szabvány keréken egy tíz kilós bicikli százzal. Meg tudod úgy rántani a féket, hogy beálljon a kerék? Meg. Ugyanez a konstrukció ott van egy ötszáz tonnás vasúti szerelvényen. Be tusod satuzni?
Szóval igen, a modern fékrendszerek esetében a tömeg általában elhanyagolható, mert eleve a tömeg figyelembevételével tervezték a rendszert. De attól még nem lényegtelen. Mint ahogy azt is tapasztalhatja bárki, hogy ha egyedül ül egy kocsiban, akkor hamarabb áll meg, mintha visz négy embert meg a csomagtartóban pár száz kilót.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:39:28
A veszélyt pedig nem a lassan haladó, hanem a türelmetlen óvodás okozza.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:40:54
Etniez 2018.05.27. 21:46:03
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:46:25
És ha már felülbírálás:
Az nem úgy van, hogy majd közlekedésmérnök, akárki, aki ért hozzá, kiszámolja, eldönti? A többi meg, aki nem ért hozzá, az csak a saját részét teszi hozzá, azaz: betartja, amit be kell?
Ha meg valami tényleg ennyire szar, akkor jelentsd be, vizsgálják felül. Vagy mondjuk magyarázzák el, miért kellett úgy. Könnyen lehet, hogy olyan a szabvány, szabály, hogy oda muszáj volt STOP táblát tenni. Vagy ahogy sok hozzászólással feljebb Igazi hős kolléga is írta: valami hülye elbarmolt ott valamit (vagy pláne több hülye többször, lásd: mestersofőrök) és azóta tették oda azt a két nyomoronc táblát.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:48:56
Gondolj bele, tükörjégen, ködben, akármi esetén se lehetne 60-tól lassabban menni ott?
Etniez 2018.05.27. 21:50:16
Nem értem, hogy te mi a faszról beszélsz :D
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:53:20
Pedig ugye, vannak más dolgok is és azokat is fontos (lenne) betartani, de azokra is tojnak a népek. És sajnos valamiért a gyorshajtást is fontosnak tartja szankcionálni a Rendőrség. Ha engem kérdezel, a kövtáv is legalább ennyire fontos volna, de azzal semmit nem kezdenek. Látszik is az eredménye.
Sőt, úgy en bloc a legtöbb dolgot nem szankcionálják. Fognak néha madarat, az megszívja de amúgy megy minden, ahogy előtte is.
Etniez 2018.05.27. 21:53:55
Hunland 2018.05.27. 21:55:34
Pontosan igy igaz!!
De azert lenne hozza egy pici kiegeszitesem;ha 30-al mennel...akkor majdnem biztos hogy nem utned el...ha pedig gyalog;egesz biztos hogy nem:ha el sem indulnal,meg eselyed sem lenne ra...
Szoval az itt a baj hogy minden relativ.Mindkettonk peldaja -a maga modjan- szelsoseges.
Egy biztos:a kozlekedes maga veszelyforras:semmi szukseg kresz nacikkal es eszetlen gyorshajtokkal terhelni azt:fejleszteni kell a technikat es haladni a korral:a felteteleket biztonsagosabba tenni,nem a szar feltetelek miatt (pl rossz ut) szar szabalyokat hozni.
Ennyi.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 21:58:47
Zsír, akkor issue closed.
És ahogy a másik kollégának, úgy Neked is azt tudom írni a veszélyességre, hogy nem a 60-65 veszélyes, hanem az, aki nem képes ezt felnőttként kezelni.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.27. 22:00:25
csárlszbrunzol 2018.05.27. 22:01:46
Benbe kolléga levezetését nézd át, leírja szépen.
Exploiter 2018.05.27. 22:04:04
Ez így már igaz.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 22:06:07
Úgy látszik, Te tudod, hogyan működik _valójában_ az ABS...
csárlszbrunzol 2018.05.27. 22:08:33
Fenntartom, hogy a leggyengébb láncszem még mindig az ember és már nagyon régóta az. A technika fejlesztése jó irány, de önmagában attól nem lehet javulást várni, hogy jobb autóink, útjaink lesznek. Ez egy esetben tud megoldást nyújtani: robotsofőrök. Az lesz a jó megoldás, de sajnos addig még baromi sok idő fog eltelni.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 22:13:18
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.27. 22:16:28
Hunland 2018.05.27. 22:17:09
Melyik az a sebessegkorlatozas amivel boldog lennel? Varosban 20,palyan 60?Tulajdonkeppen az egesz autoipar rossz fele halad:ahelyett hogy fejlesztik a vezeto asszisztens rendszereket:egyszerubb lenne:1 hengeres,20 loeros autokat gyartani,oszt kesz is a hazigeladat,nem?
Azt biztonsagosan abszolvalnad?Raersz az eleted nagy reszet a tetves kocsiban tolteni vagy lennel inkabb a szeretteiddel?
Haladjunk a szabalyoknak megfeleloen de esetleg engedtessek meg -akasztas terhe nelkul- veletlenul 60-70-ig is elgyorsul egy kivaloan belathato szakaszon (ahol persze a rendoreink rogton mernek) es ritmusosan vezetni ahelyett hogy -ismetlem onmagam- 50%-ban keresem a sebessegkorlatozo tablat,a masik 50-ben meg nezem az oramat hogy nehogy tobb legyen...es ha lenne idom az utat is figyelni...meg balesetet sem okoznek...faszsag ez az egesz ahogy van:ne akarjuk egy,as akaratat a masikra kenyszeriteni:legyen vegre szabad az orszag es ne fenyegessuk mar a masikat akasztassal mert nem azt gondolja amit Te...a szelsosegeket meg hagyjuk jo:a baromarcu romant aki teherautobal utkozott,meg az ejjeli gyorsulokat:nem azok neveben beszelek..csak nem ertem hogy az 50 miert pont 50?Miert nem 40 vagy 60?Mert valaki azt mondta?Miert nem buntetik az autopalyan indokolatlaul lassan (90km/h) haladokat...akik izombol vagnak eled,elozve a 80-ra limitalt kamiont...Te meg jossz 130-al,szabalyosan;a delta V 40 km/h!Akkor ki is okozta a balesetveszelyes helyzetet?Radasul az O oka hogy ilyen lassan megy (uzemanyagfogyasztas) meg elfogadhatatlanabb mint aki 160-al megy (pl) mert siet peldaul a csaladjahoz...de hogy ugyanannyira elfogadhatatlan;abban probalju k mar megallapodni
Emmett Brown 2018.05.27. 22:23:01
Mondj egy elfogadható okot a 65re.
Az nem zavar ha valaki viharban 50nel megy, amikor én 75zel is tudnék, vagy hóban 20szal amikor én 40nel. De 25 fokban és napsütésben tolja már ki a 85ot, vagy ne vezessen.
csárlszbrunzol 2018.05.27. 22:23:44
Ha lenne egy ötödik kerék, ami mindig gördül, akkor nem lenne nehéz, de a gyártók más utat választottak (amit meg is értek).
Úgy tudom, kerekenként 5g-s lassulás esetén avatkozik be, ráadásul tengelyenként eltérő módon. Az első tengelyen maximális fékerőre próbál szabályozni, a hátsón pedig minimálisra a perdítő hatás miatt. Amint eléri az 5g-t, felére csökkenti a fékerőt. Tehát nem tudja, mennyi lehetne, hanem felez. Aztán megint felfuttatja, amíg ismét bele nem karcol a lassulás az 5g-be, de akkor már kisebb fékerőt vezérel ki. Aztán megint csökkent, de már nem a felére. Majd így tovább. Látható, hogy a maximális fékerő _alá_ csökkenti jó néhányszor, azaz valamit veszít a fékezésen. Mégis, sokat nyerni azzal, hogy irányítható marad az autó. És az elméleti maximális lassulást az úrvezetők óriási többsége nem tudja produkálni. Tökéletes útviszonyok között nagyon gyakorlott, profi autóversenyzők talán megverik. Minden más esetben az ABS nyer, még akkor is, ha az elméleti maximum alatt marad picivel. Ja, és ugye, kerekenként figyel, tengelyre vezérel és mindezt másodpercenként jó pár alkalommal (talán 20-25-50Hz-cel mennek, de ezt fene tudja pontosan)
Hunland 2018.05.27. 22:25:08
Neki jobb,biztonsagban lesz a vonaton,repulon,villamoson,stb,aki meg csak a feladatot akarja megoldani es nem extrem gyorshajto,renitens barom,az meg marad az utakon?
Gyorsulna a forgalom,kevesebb lenne a baleset,kevesebb a dugo:mindenki jol jarna!
Csinaljuk igy,jo?;-)))
csárlszbrunzol 2018.05.27. 22:30:30
Amit viszont mondok, hogy az egy kérdés, hogy _szerinted_ mi elfogadható indok és hogy _más_ szerint mi az. Ez egyéni mérlegelés kérdése, sajnos ez ilyen műsor.
És még egyszer, ezúttal Neked: szerencsére nem Te és én döntjük el, hogy ki vezessen és ki nem.
Hunland 2018.05.27. 22:33:52
A bajt egyebkent fokent az elso kategoria es az elso kategoriaba tartozo de magat igen tehetseges soforok okozzak:ez konnyen merheto.Ennyi.
Addig is amig nem megy automatan...
csárlszbrunzol 2018.05.27. 22:37:21
Ha engem kérdezel (tudom, hogy nem! :) ), akkor én pszichológiai alkalmassághoz kötném. Ha az óvodásokat ki lehetne iktatni, máris csak a mostani forgalom 10%-a lenne az utakon. Adieu, dugók.
Nazareus 2018.05.27. 22:58:37
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.05.27. 23:26:15
Hunland 2018.05.27. 23:33:49
Lassabban ertunk at mint egy erettsegi napon amikor ALL a forgalom....
Nem tudok mit mondani...;-)))
Emmett Brown 2018.05.28. 11:13:10
csárlszbrunzol 2018.05.29. 19:14:46
Talán itt írtam még korábban, hgoy vezetéstechnikai tréningen az az első feladat és 10-12 fős csoportból a legtöbbjének másodjára sem megy igazán, a legreménytelenebbeknek pedig harmadjára sem. Pedig - elvileg - nem egy komoly feladat és mégis szarok. Vészfékezés gyanánt fékeznek 0,6-0,7g körül, az ABS meg kussol kábé. Az meg a másik, hogy amúgy is sokan az ABS kerregésétől is meg tudnak ijedni (nem véletlen a fékasszisztens sem például). De volt fószer, aki mögöttem jött ki a pályára a faluból (HRing). Nyomta volna mint a picsa, mert baromi gyors arcnak gondolta magát. Volt égés a pályán, mikor emelkedőn kellett a locsolt műgyantán elindulni és a nagygáz-kis szerencse kombó nem kifejezetten segítette. Szóval ennyit az átlagemberekről - és azokról, akik azt gondolják, az átlag fölött vannak tudásban.
Ötödik kerék: anno azt gondoltam kábé, amit Te is írsz, de szerencsére tőle sokkal okosabbak találták ki a valóban működő megoldást és azt gondolom, még a pici hátránya mellett is baromi jó dolog és nem csak az átlagot veri meg, hanem a nagyon képzetteket is - kivéve egy nagyon kis arányt, de Őket is inkább csak a kevésbé ideális körülmények mellett. Nem mellesleg a kormányozhatóság végig megvan - az megint más kérdés, hogy sokan vagy fékeznek, vagy kormányoznak, de a kettőt együtt nem feltétlen csinálják, ha beüt a gond.