A kisember

think-tank 2013.05.20.

Mai írásunk tárgyával vélhetőleg már mindenki találkozott; a kisemberek köztünk élnek.

A kisember buta.

A kisember életét egy beszűkült világnézet alapján, egy számára aktuálisan szimpatikus ideológia fogságában éli, a legprimitívebb dogmák rabja. Nem figyeli a világ történéseit, nem próbálja meg értelmezni, értékelni azokat, esetleg következtetéseket levonni belőlük. Nem érdeklik a tények, a tudomány, a realitás. Hisz Istenben, a miniszterelnökben, és ezzel jól elvan. Aligha van igénye arra, hogy gondolkodjon, számára ez nem is szükséges: boldogan elvan azzal, ha a szájába adják a véleményét.

Könyvet még életében nem olvasott, ha mégis, valami nacionalista regény volt a maga egyszerű értékrendjével: mi – jók, ők – rosszak. Számolni nem szokott, nem is tud, a százalék szerinte valami bűnös, pénzvilági szó. Vitakultúrája kimerül abban, hogy elmondja, amit a vezetőitől hallott, majd ha ennek ellent mondanak, megsértődik és elkezdi ugyanazt ismételni, egyre nagyobb hanggal. Őneki persze mindig igaza van.

A kisember akaratos.

A kisember szerint a dolgok neki járnak: pénz, paripa, alanyi jogon. A kisember nem azért küzd, hogy ő is értéket teremtsen, inkább megvárja, amíg másnak lesz, aztán fennhangon bejelenti, hogy neki is igénye van rá. Ha nem kap (mert miért kapna), az államért kiált, rendőrt hív, törvényt követel – az igazság nevében.

A versenyt ki nem állhatja, megalázónak tartja. Mindig megtalálja a felelősöket: az asszony, a szomszéd, a kolléga, a főnök, a boltos, a bank, a politikus, a pénzvilág, a zsidók, a liberálisok. Mindig megvan az aktuális ellenség, aki éppen hibás az ő sikertelenségéért. Az egész élete kudarc, de ő ezt nem ismeri be: lila fejjel pattog, dühöng, jóvátételt követel, mert alulmaradt. Ő persze soha nem hibás semmiben.

A kisember keserű.

A kisember nem vitte sokra az életben, vagy az államot szolgálja és ismeretleneken éli ki keserűségét, vagy a versenyszférában, alkalmazottként végez valami marginális munkát. Számára azonban megalázó, amit csinál, mert ő ennél jóval többre hivatott, csak senki nem ismeri fel a zsenijét. Megalázottnak érzi magát, akit a társadalom csak elnyom, korlátoz, gátolja a kitörését. Az persze soha nem tűnik fel neki, hogy valójában ő az, aki mások nyakán élősködik, de ha ezt a szemére vetik, sértődötten kikéri magának.

Undorral tekint másokra, főleg a gazdagokat nem állhatja ki. Meg van róla győződve, hogy aki nála többre vitte, az csalt, lopott, hazudott, mások – a hozzá hasonlók – kizsigerelésével szerezte a pénzét, amiből természetesen következik, hogy tőle el kell venni. A kisember számára ő a teljesítés maximuma, ami fölött csak tisztességtelenül lehet élni. Ő persze mindig tisztességes.

A kisember szabálykövető.

A kisember akkurátusan ügyel arra, hogy minden szabályt a lehető legpontosabban betartson. Ennek oka nem az, hogy tisztelné őket – nem, dehogy, pont ugyanúgy a hátára kívánja az összeset, mint mindenki más. Viszont azzal is tisztában van, hogy ha valakit szabályszegésen kapnak, az ő lesz, így más alternatíva híján nagy undorral alkalmazkodik.

Ebből adódó frusztrációját természetesen mások rendszerű bemószerolásával éli ki, óriási figyelmet fordít arra, hogy kit, mikor, miért lehet bepanaszolni, hogy aztán fellengzősen közölhesse: a szabály az szabály. Valahol a nemtörődömség és a zsigeri rosszindulat között lavíroz, de életfilozófiájának fővonalát mindenképpen a „dögöljön meg a szomszéd tehene is” mentalitás adja.

A kisember elvtelen.

A kisember számára nem jelent erkölcsi dilemmát, ha tegnap még kommunista volt, ma meg demokrata. Mindig oda áll be, ahonnan a legtöbb hasznot reméli. Elvei, önálló nézetei nincsenek, az éppen aktuális irányzatot lovagolja meg. Erélyesnek és tiszteletet követelőnek mutatkozik, ha azonban ki kell állni valamiért, puhány és gyáva. Behódol elöljáróinak, csahol és pucsít nekik, hogy cserébe koncot, pozíciót szerezzen. Ilyenkor persze meg van győződve arról, hogy azt kiváló, pótolhatatlan munkájának érdemeként kapta.

Legnagyobb boldogsága, ha másokkal összeverődve jól megmutathatja valakinek, kikkel áll szemben. Nincs önálló akarata, ő az arctalan tömeg. Egyedül persze erőtlen és gyáva, összeverődve viszont, mint sok lúd, disznót győz. Ilyenkor elhatalmasodik rajta a boldogság érzése és többet, egyre többet követel, mert ő a nép, a sanyargatott dolgozó nép egyszerű gyermeke, akinek mindez jár.

A kisember a társadalom legalja.

153 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szofter 2013.05.20. 10:13:54

Ez mind-mind oké, de ezekkel nem az a baj, hogy ilyenek, amilyeneknek leírtad őket. Meg nem is az, hogy léteznek. Hanem az, hogy sokan vannak. Borzasztó sokan. Elegen például ahhoz, hogy eldöntsék a választásokat. Ahhoz meg bőven elegek, hogy a "nekem ez jár" típusú közvetett rablásaikkal teljesen megfojtsák az ország gazdaságát.

Ja, és nem mindegyikük nacionalista. Az olimpián persze általában a magyaroknak szurkolnak (mondjuk kiváncsi leszek, mit kezdenek Janics Natasával 2016-ban), de sokan a magyar futballválogatottnak már a selejtezőkben sem szurkolnak, ByeAlexet meg kifejezetten lehurrogják.

Kecskefullánk 2013.05.20. 14:51:03

A kisember veszélyes!

Nem kizárólag tömegben, sőt. Keményen dolgozik azon, hogy a saját kishitűségét, zsákmány szerepét szőnyeg alá seperje, ehhez a saját szeretteit is vissza kell taposnia oda, ahova szerinte valók. Az ilyen figurák körberohanják a gyerek jó bizonyítványával az utcát, de ha jó esetben a saját szimatát kezdi használni a már károsult fiatal, akkor a földbe döngöli saját lányát, fiát. Minden erőfeszítésével azon dolgozik, hogy az utódai véletlenül se tegyék nyilvánvalóvá előtte saját autonóm cselekedeteikkel, hogy ő egy gyáva senki, és az is volt mindig.
De szerintem egy fokkal "bölcsebb". A kisember nem gondolja az életét csúcsteljesítménynek. A gőg egy maszk saját maga előtt, egyfolytában ott motoszkál benne valami rossz, hogy tükörbe kell néznie a végén, és egy semmiért elhasználódott semmit lát. Valójában tudja, emiatt retteg. És akinek az élete rettegés, az krva veszélyes. Volt dolgom ilyennel, fogalmam sincs, hogy lehet védekezni tőle.

karlinnyó 2013.05.20. 22:33:44

szánalmas zsidó provokáció, igazi index főoldalas szenny.

Kalmár 2013.05.20. 22:36:52

A kisember hisz Istenben?
A zsidókat és a liberálisokat hibáztatja mindenért?

aha

Esteleg nem hisz semmiben, mert egy nihilista, egocentrikus marketing kreatúra, aki mindenhol nácikat vízionál.....

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.20. 22:44:27

a kisember világnézettől függetlenül létezik.

azaz nem csak jobber/fityiszes kisember van, mint ahogy te írod, hanem bármilyen világnézetű, akár egy személyen belül (értsd: nézetek katyvasza/egymásra hajigálásából kapott szemétdobja, amely hírből sem hallott logikát, konzisztenciát (ilyenekkel amúgy is rendkívül kevesen bírnak a NAGYEMBEREK és az ÜBERMENSCH-ek közt is....))

és a kisember nem tehet arról, hogy kisember.
MERT nem nyert a génlottón -> buta
MERT nyomorult, v átlagos körülmények közé született/közt nevelkedett
mert átlagos, v tehetségtelen, kiégett fáradt tanárok tanították, ölték ki maradék szellemét, lelkét, kreativitását, gondolatát, hogy maradéktalanul komform tömegember lehessen, aki tökéletesen képes megtalálni a helyét emberi civilizációnkban...... aki számára a társadalom helyet biztosít, akit nem vet ki magából.

politikai hovatartozás ????
a gyermek tipikusan a szülők nézeteit viszi tovább, - pláne ha "tömegember" azaz pl ha nem magas az iq-ja...
TEHÁT szoci -> szoci, jobber->jobber, libber->libber, szittya->szittya,... vagy semmi->semmi, stb

imikecske (törölt) 2013.05.20. 22:53:14

Te is egy kisember vagy, posztíró.

Kommunista kisember

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.20. 23:04:44

aki elolvassa ezt, az megérezheti, miért is baszta a történelem szemétdombjára az szdsz-t a szavazó...

Palma di Cesnola 2013.05.20. 23:25:29

Ennyire sablonos iromanyt meg itt is ritkan olvas az ember. Mindez most minek kapcsan lett "aktualis", draga posztiro?

calabria007 (törölt) 2013.05.20. 23:27:03

tudom, hogy nem szereted a formalizált vallási életet, de az "istennel kapcsolatos" részt jobb lett volna kihagyni ebből a posztból

különösen mivel a "kisemberek" többsége már nem vallásos vagy csak a maga módján vallásos

pl. a SZU is tele volt kisemberekkel, osztán a földön találtak maguknak élő isteneket...

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.20. 23:29:43

a posztoló egyetlen szóval sem írta, hogy a kisember fideszes. akik anyázzák, zsidózzák és az szdsz-t emlegetik, jól beszopták az egészet. ők mondjuk nagyjából meg is felelnek a posztban leírtaknak.

feketehun 2013.05.20. 23:35:28

a poszt megnyugtató tanulsága, hogy ezek szerint - ellentétben a korábbi elképzeléseimmel - nem vagyok kisember :)

sajnos nem elhanyagolható annak az esélye, hogy a posztban írtak nem, vagy csak részleteiben fedik az objektív valóságot...

avocado_ 2013.05.20. 23:38:11

tökéletes poszt. Teljesen jól leírja a jobbikos gyökereket, bizony. Kisemberek vagytok. Pont ilyen kis emberek mint a posztban. Jobb lenne ha nem lennétek.

Szabványok 2013.05.20. 23:46:35

:-)
Tetszett az írás!
Nem mondom, van egy kis elitista mellékzöngéje, de szerencsére már elmúltak azok az idők, amikor kötelező volt egyforma lenni, mert különben jön a fűnyíró és levágja a picit is nagyobbra nőttek fejét.
Olyan szépen megfogalmazta Virág elvtárs, hogy a kisembernek jobban kell hinnie az Eszmében, mint vaksi szemében, süket fülében!

Ha kitekintünk a régi, jól működő demokráciákba, akkor láthatjuk, hogy a 'kisemberek" számarányát lehet csökkenteni. Ha szabadság van, ha szabad verseny van, ha nincs osztogatás, ha nincs fosztogatás, ha nincs korrupció, ha az emberek felelősek tetteikért, akkor sok kisember elkezd gondolkozni, hogy meg tudjon élni. Mert akkor nem lehet abból megélni, hogy eljár a (kommunista, fasiszta, fideszes, de akár liberális) pártgyűlésre. Akkor nem lehet abból megélni, hogy nekem jár a segély. Akkor nem érdemes hibáztatni a zsidókat, buzikat, kommunistákat, kapitalistákat, németeket, oroszokat, törököket, románokat hibáztatni, mert abból nem lehet megélni.
Akkor kiderül, hogy a 'kisemberek' között igenis van jópár életképes is.
Egy szabad társdalomban "kihalnak" a kisemberek.
Sajnos ez hosszú idő, addig viszont egy-egy karizmatikus vezér tetszőleges ideológiával (és némi alamizsnával) bármire ráveszi őket.

Bicepsz Elek77 2013.05.20. 23:48:54

Igaz is meg nem is. De ha a kisember a legalja, akkor meg vannak fergek a foldben is. Akiket pl. most boxolni tanit a kurmany!!! Meg vannak eloskodok felul is. A tudjukkik!!!
A kisember ezekhez kepest pozitiv valami.

Bicepsz Elek77 2013.05.20. 23:51:12

@Szabványok:
Nezd meg a (J)USA-t vagy UK-t!!! Szerinted ott kihalt a kisember??? Ha ki is halt, akkor exportalodik a harmadik vilagbol!!!!

csomóga 2013.05.20. 23:53:29

@karlinnyó: Köszönjük, hogy beugrottál ide, élő példának!

libazzoli 2013.05.20. 23:58:50

Akiről írsz az nem a "kisember", hanem a proli.

robinnyó 2013.05.20. 23:59:46

Hol tanultatok meg ilyen jól magyarul?

Tyreo 2013.05.21. 00:08:24

Csak az a baj, hogy a kisemberséget determinálja, hogy ki hova születik. Nem lehet megvetni őket azért, mert ennyire futotta. Mert ha valakinek 18 évesen annyit tudnak mondani a szülei, hogy akkor hajrá kezdj magaddal valamit, annak nincs sok választása. Egyszerűen nem lesz lehetősége, ideje arra, hogy ideológiákat tegyen mérlegre.
Ráadásul ezek a különböző "kasztok" a társadalmon belül el is vannak szigetelve egymástól. Az ELTE-s a BME-ssel és Corvinus-ossal fog összejárni. Azok akik nem kerülnek be az ilyesmi körökbe, azok kimaradnak a filozofikus kocsmázásból ahol egyáltalán felmerülnek első körökben az ideológiák, ahol lehet vitatkozni. Így pedig nem születik meg a késztetés, hogy jobban utána nézzen. Sőt a meló miatt ugye csökken a szabadidő, csökkennek az ingerek és az ember beszűkül, ami megint nem tesz jót a gondolkodásnak. Egy öngerjesztő folyamat.

brekkk 2013.05.21. 00:30:33

és a zsidrákok most szépen leszopják a kisembert! ;-)

Réminger 2013.05.21. 01:02:13

elég sok mindenben egyet tudok érteni a poszttal, lévén vannak a környezetemben, akik ilyenek, és saját magukat is kisembernek nevezik.

ők valóban a társadalom legalja, de inkább olyan értelemben, hogy az alapja. ők a pénztárosok, takarítók, gyári melósok, stb. persze, a csőcselék java is közülük kerül ki, de ne írjunk le mindenkit ilyen könnyen.

kisembernek lenni tul.képp egy túlélési stratégia. alacsony igényszint alacsony képességekkel és motiváltsággal párosítva, ami biztosítja az egyén túlélését. ilyen minden társadalomban megtalálható, és bár én sem kedvelem feltétlen a társaságukat, ők is emberek, és sokszor nem is buták, mint ahogy a posztoló állítja (pláne, mint előttem írták már, sokan csak a rossz háttér miatt maradnak meg kisembernek).

tény viszont, hogy az eszköztáruk korlátozott, ezért főleg az oktatás feladata lenne, hogy ezt a korlátozott szellemi kapacitást / érdeklődést a lehető leghasznosabb infókkal töltse föl. én ebben látom pl. az egyik legnagyobb különbséget Magyaro. és a nyugat között. a nyugati kisember azért tisztában van vele, hogy a boldogulásért tenni kell, és ha nagyon muszáj, hajlandó is tenni valamit, míg mo.n sajna "nem lehet mit csinálni" van beleégetve a kisemberekbe.

de ahogy Bonebear írta: a kisember szavaz. és ebből még szerintem baj lesz.
mert amikor a tömegdemokráciát kitalálták, a világ még nem volt ilyen bonyolult. akkor még nem adtak 0% önerővel devizahitelt minden jöttmentnek. márpedig az ilyen lehetőségek ha találkoznak a kisember opportunizmusával, "nekem jár" mentalitásával és meggondolatlanságával, látjuk mekkora bajt tudnak okozni. ettől ma már az USA is szenved.

kíváncsi vagyok, fel fog-e nőni a kisember a feladathoz. mert ha nem, könnyen lehet, h néhány év múlva megszűnik az általános választójog.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.05.21. 03:37:46

Kicsit kisebbnek érzem magam így ezt olvasva, a posztert meg egy fellengzős demagóg gyökérnek, de amit a képviseleti demokrácia rákfenéjéről ír, azzal csak egyetérteni tudok.

Még egy Széchenyi idézetet hozzáfűznék:

„Népek kormányaikkal való diszharmóniáját harmóniába hozni mindig nehéz, még akkor is, ha a vezetők és a vezetettek – amennyire lehet – világosan látnak. Ha azonban a népek rövidlátással vannak megverve, a hatalmon lévők pedig egyenesen vakok, akkor a harmónia megteremtése némiképp bizony meghaladja az emberi erőt, s ilyenkor dönt a véletlen, a világszellem, a magasabb fény, a fátum, az Isten.”

Érdemes megfontolni a szemünk előtt élő példát a Szent Kétharmad ténykedése kapcsán: ha nem dühös, elkeseredett kisemberként (ahogy az minden bizonnyal történt, és történik a mai napig), hanem a saját és utódai jövőjéért felelősséget érző, tudatos állampolgárként adja meg az ország népe ezeknek a teljhatalmat, mi lenne a különbség? Van netán 2010 óta bármiféle különvélemény? Egy kezemen megszámolom az összes Fideszes politikust, aki szembe mert menni a központi ukázzal... Abban az elátkozott évben királyt választottunk, nem képviselőket, nem parlamentet, rövidlátásról tettünk tanúbizonyságot, és ezért bűnhődnünk kell. Képviselet, az van, csak nem népképviselet, ez a majomparádé cirka 270 túlfizetett marionettbábu, akik úgy ugrálnak, ahogy a főnök fütyül.

@Réminger: annyit tennék hozzá, hogy ezek a válságba vezető társadalmi és gazdasági folyamatok, melyek a fenti példában találkoztak a kisember "nekem jár" mentalitásával és meggondolatlanságával, nem pusztán "lehetőségek" voltak, ahogy te próbálod beállítani.

A társadalomért felelősséget vállalni hivatott, ezért jól tartott, etetett-itatott, taníttatott "nagy emberek" - a szavaiddal élve - meggondolatlansága, de egy nagy frászt (pedig talán ez még egy fokkal jobb lenne), de nem, ezeknek a sunyi senkiknek a telhetetlensége, kapzsisága, a felelősségvállalásuk teljes hiánya vezetett eme kisebb katasztrófához.

Ezt csak nagyon álságos, az imént leírt felelőtlen filozófiát követő ember képes a cikkíró által kisembernek nevezett, valójában csak kevés hanggal és erővel, de átlagosan a nagyoknál sokkal magasabb erkölcsi nívóval bíró tömegek nyakába varrni.

Meglátásom szerint nem (legalábbis nem csak) a kisembernek kell felnőnie a feladathoz, hiszen neki megvan a maga baja, ő termel, működteti a gazdaságot, nincs ideje ezzel foglalkozni, erre tartja, ezért fizeti azokat, akiktől ez a tapasztalatuk, képzettségük, tudásuk alapján elvárható. Hol, mikor és ki fogja rajtuk számonkérni a történteket?

Bebes 2013.05.21. 05:12:55

Basszus, ezt nem kisembernek hívják, hanem tömegembernek.
A kisember az, aki nem rendelkezik hatalommal, vagyonnal, befolyással, de attól még lehet talpig becsületes, végiggürizi az életét, felneveli a gyerekeit és lényegében nem baszik egy öltést sem.
Amíg nem jön egy rémrezsim, ami a kisemberek jó tulajdonságait elfojtja, és a legrosszabbat hozza ki belőlük. De ez már egy másik történet.

röhögő 2013.05.21. 05:50:42

@karlinnyó: Mi van kisembr? Találva érzed magad? A zsidókat hibáztatod?
@Kalmár: Nem nácizott, kisember!
@Szántó Imre: Te ostoba kisember! Nem veszed észre hogy pont a kommunista kisembereket figurázza ki? Olvasni nem tanultál meg?

röhögő 2013.05.21. 05:54:50

@Bebes: Ebben nagyon igazad van. A kisemberek hordják hátukon a társadalmat, de ők akik a képviseleti demokrácia rákfenéi, mert aprópénzért megvehetők, anyagi vag szellemi értelemben.

Link elek 2013.05.21. 06:05:28

Azért jó tengerparton éni, mert csak 3 oldalról vesznek körbe a hülyék.

Mária 2013.05.21. 06:46:11

Szerintem a posztoló nagyon igazságtalan, ha nem csak provokáció, amit írt, hanem komolyan is gondolja.

Összekeveri az információkhoz való korlátozott hozzáférést és a szűkös anyagi lehetőségeket a nettó igénytelenséggel és butasággal.

Magyarországon a "kisemberek" döntő többsége nem azért "kisember" mert nem lenne igénye a jobb minőségű életre, és nem tenne szívesen és sokat azért, hogy előbbre jusson, hanem azért, mert nincs mintája, hogy hogyan léphetne előre, és lehetősége se lenne rá.

Minél tudatlanabb, egyszerűbb gondolkodású a tömeg, annál könnyebben manipulálható. És az erőforrásokon is annál kevesebb emberrel kell osztozni, és a megtermelt javakat is annál kevesebb felé kell osztani, minél többen vannak azok, akik nem látnak tovább az orruknál.

Kinek is az érdeke, hogy a "kisember" kisember maradjon?

midnight coder 2013.05.21. 07:01:25

"A kisember életét egy beszűkült világnézet alapján, egy számára aktuálisan szimpatikus ideológia fogságában éli, a legprimitívebb dogmák rabja."

Ilyen világnézet Pl. a liberalizmus.

"Nem figyeli a világ történéseit, nem próbálja meg értelmezni, értékelni azokat, esetleg következtetéseket levonni belőlük."

Vagy legalábbis nem azt a következtetést vonja le, amit mi szeretnénk.

"Könyvet még életében nem olvasott, ha mégis, valami nacionalista regény volt a maga egyszerű értékrendjével: mi – jók, ők – rosszak"
Nyilván. Aki nem azt gondolja amit mi, az csak hülye lehet.

"A kisember szerint a dolgok neki járnak: pénz, paripa, alanyi jogon."
Ja. Pl. szeretné, ha állam bácsi az általa megkeresett pénznek akár a felét is nála hagyná, és nem venné el úgy a 70%-át (kb 30% marad a polgárnál a bérköltséghez képest ha leszámolod a munkaadói, munkavállalói dézsmákat, áfát, jövedéki adókat). Esetleg azt szeretné a rohadék, hogy a befizetett dézsmájáért cserébe Pl. tisztességes orvosi ellátást, oktatást kapjon. Csakhogy ezek a dolgok valahogy a szociálliberók idején sem alakultak másképp mint ma. Sőt.

"Meg van róla győződve, hogy aki nála többre vitte, az csalt, lopott, hazudott, mások – a hozzá hasonlók – kizsigerelésével szerezte a pénzét, amiből természetesen következik, hogy tőle el kell venni."

Sajnos, ez tényleg létező jelenség. Lásd Pl. az egykulcsos adóval kapcsolatos cuclib reakció. Persze, valahol van is igazsága a polgárnak: kis hazánkban elég sok vagyonos ember a közvagyon lenyúlásával tett szert a vagyonkájára, és nem csak a jobboldalon, sőt főleg nem ott. Az más kérdés, hogy a balfékek valamiért nem erre cuppannak rá, hanem attól próbálnak elvenni aki a megszerzett tudásával keres - viszonylag - jól Pl. egy multinál aki elkövette azt a hibát hogy ide telepedett. És persze elég szűklátókörűen abba már nem gondolnak bele, hogy pont ezek a polgárok a leginkább hajlamosak továbbállni.

"A kisember szabálykövető."
Egy társadalmat nem lehet nem szabálykövető emberekkel felépíteni. Amúgy kis hazánkban inkább a szabálykövetés hiánya a gond. Másrészt a legtöbb fejlett országban sokkal inkább jellemző a szabálykövetés az önálló gondolkodás helyett.

"A kisember számára nem jelent erkölcsi dilemmát, ha tegnap még kommunista volt, ma meg demokrata."
Lásd az összes MSZP-s politikus, illetve azok akik valaha szövetséget kötöttek velük. Aki ugyanis az MSZP-hez csatlakozott akár tegnap is, az az egyetlen olyan párthoz kötötte a szekerét a mai magyar demokráciában, aki politikai okokból több száz embert végeztetett ki. Az MSZP ugyanis formálisan az MSZMP jogutódja. És eszmeileg is - az MSZP úgy jött vissza a gengszterváltás után, hogy ők a Párt.

"Legnagyobb boldogsága, ha másokkal összeverődve jól megmutathatja valakinek, kikkel áll szemben."
A kisemberek 99.9%-a soha nem megy ki az utcára - illetve nagyon szarnak kell lennie ahhoz a helyzetnek, hogy igen. Aki kimegy - akár békemenetes akár éhségmenetes - az csak egy pici csúcsa a jéghegynek.

A kisember ugyanis - szemben a postoló feltételezésével - igenis gondolkodik. És próbálja az érdekeinek megfelelően alakítani a sorsát, akár szavazással, akár tüntetéssel. Ahogy amúgy más országokban is, lásd franciák, németek, amcsik.

És persze nem mindig látja jól a helyzetet, könnyen manipulálják politikusok, a média. És igen, ez a demokrácia rákfenéje, valóban jól látja ezt a postoló. Anno már Churchill is megmondta: a legjobb érv a demokrácia ellen egy öt perces beszélgetés egy átlagos szavazóval.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.21. 07:05:49

nem szólt még nektek senki, hogy 30 másodpercnél tovább nem lehet olvasni ezt a fekete fehér szart?

élveteg 2013.05.21. 07:09:38

"Könyvet még életében nem olvasott....."

Hát igen kedves "nagyember" Tudod az a helyzet hogy aki mondjuk egy multinál havi 240-260-280 órát folyamatosban gályázik ( van ám ilyen liberális nagyember de te ebbe beledöglenél ) plusz oda vissza utazás, az nem hogy nem olvas,- mert nincs ideje hanem semmit sem csinál hanem ha hazaér egyből beledöglik az ágyba hogy másnap is el tudjon menni dolgozni

burakefendi 2013.05.21. 07:10:26

Azért vicces, hogy mindenki magát nem kisemberként pozícionálta, aki eddig hozzászólt. Melleskeg ez az írás annyira előítéletes, amilyet csak széljobbról várna az ember. Vagyis ez a szintű előítéletesség világnézetileg semleges, mivel a " kisember" sztereotípiáját mindenki dédelgeti magában :)

Elijah_Baley 2013.05.21. 07:11:10

egész jó cikk
csak kiegészítésre szorul.
a kisember nem egy konkrét típus, hanem egy állapot, valahol, bizonyos helyzetben mindenkiből kibújik a kisember
a bibla szerint, az ember eleve gyarló.

Elijah_Baley 2013.05.21. 07:11:48

@burakefendi: jé, ugyanarra gondoltunk így kora reggel :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.21. 07:15:17

ez valami szdsz blog?
aminek az írója felsőbbrendű értelmiségi liberálisnak képzeli magát?

ja persze, akkor azért van index címlapon!
sok sikert 2014-re elvtársak!
xd

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.05.21. 07:21:04

Igen. Vagy pont, hogy nem hisz a miniszterelnökben meg Istenben, és egész nap a facebookon játssza az örök ellenzékit. De igen, azt hiszi, hogy neki minden jár, és más oldja meg, és mástól vegyék el, és adják neki.

Idegesítő szar típus, de elég sokan vannak, úgyhogy érdemes őket a saját oldaladra állítanod.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.21. 07:22:03

@balage_81 reloaded: akik anyázzák, zsidózzák és az szdsz-t emlegetik,"
talán ezért mert ez az epés savas hányás, annak a társadalom mély megvetése akin élősködött...maga az szdsz eszenciája.

midnight coder 2013.05.21. 07:24:34

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Mindig királyt választasz 4 évre, ez a képviseleti demokrácia lényege. A királynak meg az a dolga, hogy tegye amit jónak lát - lehetőleg abban a szellemben amiben felhatalmaztad. Ha ehelyett csak tehetetlenkedik, és 30 féle kicsi frakció játszadozik a hatalommal mint egy gumicsonttal és lényegében nem csinálnak semmit, az sokkal rosszabb alternatíva - lásd a szocik kúrmányzását Gyurcsánnyal, vagy Pl. az olasz kormányok ténykedését az elmúlt pár évtizedben. Nem. Ha egy kormányt egyszer megválasztottak, az tegye a dolgát - aztán 4 év múlva dönt a nép hogy jól tette-e vagy rosszul. Ennél többre sajnos a jelenlegi rendszer nem képes. Sem azt garantálni nem, hogy a megválasztott pártok tényleg azt csinálják mint amire felhatalmaztad őket (lásd más a választási program és más amit megvalósítunk című szövegek mindkét oldalról) de még csak arra sincs garancia hogy tényleg az van amit az orrod előtt látsz (Lásd öszödi beszéd és vidéke).

élveteg 2013.05.21. 07:25:08

Nem tudom olvasta -e valaki Huxley szép Új világát
Ott vannak alfák béták gammák epszilinok Értelmi szint szerint Az alfák a legértelmesebbek Aki a posztot írta az gondolom magát az alfák közé sorolja aki lenézi epszilon "félmajmokat" ( kifejezés a könyvből ) Csak az a helyzet hogy könyvben Musthapa Mond diktátot meg is adja a választ hogy mi lenne a sorsa egy csupa alfából álló társadalomnak :

Az ellenőrök kiürítették Ciprus szigetét minden létező lakójától, és betelepítették Alfáknak egy különlegesen előkészített,
huszonkétezer fős csoportjával. Minden mezőgazdasági és ipari felszereléssel ellátták őket, aztán hagyták, hogy
saját maguk vegyék kézbe a sorsukat. Az eredmény pontosan beteljesítette az összes elméleti jóslatot. A földet
nem művelték meg megfelelıen, sztrájkok voltak az összes gyárban, a törvényeket semmibe vették, a
parancsoknak nem engedelmeskedtek, az összes ember, akit alacsonyabban minősített munkára osztottak be,
folytonosan magasabban minősített munkahelyért intrikált, s minden magasabb beosztású ember ellenakciókat
szervezett, hogy mindenáron ott maradhassanak, ahol éppen voltak. Hat éven belül már első osztályú kis
polgárháború dúlt közöttük. Amikor a huszonkétezerből tizenkilencezret már megöltek, az életben maradtak
kivétel nélkül kérvénnyel fordultak a világellenőrökhöz, hogy vegyék ismét kezükbe a sziget kormányzását.
Ami meg is történt. És ez volt a vége az egyetlen Alfa-társadalomnak, amelynek a világ valaha is szemtanúja

Úgyhogy posztíró nagyember Ne nézd le a kisembert mert ha nem lennének nem lenne aki kiganézna alólad

ggaborx 2013.05.21. 07:30:16

Az a baj a bejegyzéssel, hogy ilyen részletesen kifejtve semmi értelme. Ugyanis a felsoroltak alapján minden "kisember" talál benne olyat ami nem rá vonatkozik.

A probléma sokkal inkább az, hogy egyszerűen nincs az országban gondolkodó középréteg vagy legalábbis csak elhanyagolható arányban.

Sajnos a szavazók elsöprő többsége a mai napig képtelen távlatokban gondolkodni. Nyugdíjemeléssel, rezsicsökkentéssel, az állami szolgáltatások kiterjesztésének ígéretével még mindig választásokat lehet nyerni. A gondolkodó munkavállalók, vállalkozók meg olyan kevesen vannak, hogy érdekérvényesítő képességük egyenlő a nullával. Viszont ők azok, akik kénytelenek finanszírozni a gondolkodni képtelen tömegek irreális vágyait a mindenkori kormányok hatalomszerzési stratégiái alapján.

A történet vége nagyon durva lesz, de a belátható következményektől még távol vagyunk, így a többségnek egyelőre hiába is magyarázzuk. A történelem ismétli önnmagát, mert a teljesítőképesség végső kimerülése után ugyanezen gondolkodni képtelen réteg fog az egyetlen általa ismert eszközhöz, az erőszakhoz nyúlni amikor majd nem marad más.

Az értelmesebb egyének meg ismét disszidálnak mint ahogy az idők során oly sokszor már megtették.

A megoldás oly egyszerű és mégis oly lehetetlen.

Nyrségi Trolls (törölt) 2013.05.21. 07:33:01

Sejthetted, hogy már az első két mondattal sem zárnak szívedbe az olvasók között már csak statisztikailag is számosan előforduló kisemberek.
Tehát röviden: a kurva anyádat. Remélem elég kisemberes voltam.

Gera 2013.05.21. 07:33:40

Valóban létezik ez az embertípus és sokan is vannak, de csatlakoznék azokhoz, akik szerint a kisember nem ezt jelenti.

indapass90210 2013.05.21. 07:37:01

@wmiki: Szia Miki! Milyen idő van Tapolcán?

Mrs.Columbo 2013.05.21. 07:42:14

@élveteg: "Úgyhogy posztíró nagyember Ne nézd le a kisembert mert ha nem lennének nem lenne aki kiganézna alólad"

Ez egy igen nagy előítélet, mivel a kisember nem egyenlő azzal, aki a gyársoron nyomogatja a gombot. A gyári munkások között is vannak, akik képesek az önálló gondolkodásra, és ugyanígy a Huxley szöveg sem állja meg a helyét a való életben, mert a felelősségteljes gondolkodásra képesek között is vannak, akiknek nem büdös a munka.
A világ nem fekete és fehér.

indapass90210 2013.05.21. 07:59:29

@wmіkі: nahátakkor, küldjünk mindannyian reikit wmiki-nek, hogy megkapja az áhított operátori állást!

Zka77 2013.05.21. 08:08:59

@Palma di Cesnola: az utóbbi 50-60 év alapján például?

élveteg 2013.05.21. 08:10:14

@Mrs.Columbo:

Kedves barátom Ha az emberek gondolkodni tudnának és itt a gondolkodás alatt a magasabb rendű szellemi tevékenységet értem ,akkor nem létezne fogyasztói társadalom Nem létezne a konzumidiótákból álló modern tömegtársadalom De létezik Csak akkor ezt el kell fogadnunk úgy ahogy van gondolkodásra képtelen kisemberestül együtt

Zka77 2013.05.21. 08:13:36

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: "Meglátásom szerint nem (legalábbis nem csak) a kisembernek kell felnőnie a feladathoz, hiszen neki megvan a maga baja, ő termel, működteti a gazdaságot, nincs ideje ezzel foglalkozni, erre tartja, ezért fizeti azokat, akiktől ez a tapasztalatuk, képzettségük, tudásuk alapján elvárható. Hol, mikor és ki fogja rajtuk számonkérni a történteket?"

Bocs, de azokat, akiken számon akarsz kérni, a kisember választja. Pont ez a probléma, mert azok azért ilyenek.

Zka77 2013.05.21. 08:14:27

@élveteg: szóval te egy antikapitalista vagy, aki okosnak gondolja magát.

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2013.05.21. 08:17:30

@wmiki: Az SZDSZ-t már sehol nem jegyzik :O

Kalmár 2013.05.21. 08:19:47

@röhögő: Látom nem sikerült megértened. Sajnos ez már nem lesz jobb. A világ sötét, ismeretlen és veszélyes neked.

Nagymellény....

röhögő 2013.05.21. 08:34:39

@Kalmár: Reménytelenül ostoba vagy. A blog arról szól, hogy sok sikertelen kisember a saját sorsa nyomorúságáért a zsidókat és a liberálisokat okolja. Viszont senki sem gondolja hogy a nácik miatt szar a sorsa. Csak veszélyesek és hülyék. Te meg egyszerű vagy mint a százasszög.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.21. 08:38:56

@röhögő: ja? arról szól??

akkor elég sok kisember tenyészik az ilyen index címlapos bérblogokon, mert rengetegen vannak, aki saját, nyomorult életük miatt orbánt hibáztatják, és képtelenek szembenézni a valósággal ^^

röhögő 2013.05.21. 08:39:11

@FILTOL: A kollégisták nem ezt teszik most?

élveteg 2013.05.21. 08:39:11

@Zka77:

Antikapitalista ? Mi az? Létezik egy világ ami reklámok által elbutított konzumidiótákra alapul A vedd meg dob el vegyél újat emberek világa Ők működtetik Ők a zöm Ez van ez egyszerű ténymegállapítás minden ítélet nélkül Ha nekik jó nekem aztán mindegy De ugyanezektől az emberektől várja valaki azt hogy képesek legyenek a diferenciált politikai gondolkodásra ? Ugye nem ?

röhögő 2013.05.21. 08:40:42

@wmiki: Mikike! Te húzzál a hotdog-ra! Küldjek neked reikit? :-))

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.21. 08:42:33

@röhögő: :(( nem hiszek benne
szerintem a tudomány sosem téved, és mindent tud a világról, mivel bizonyítékokon alapszik ^^

röhögő 2013.05.21. 08:46:50

@wmiki: Már nem hiszel a reikiben? Nem mentek át az üzenetek? Te vagy az evolúció csődje.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.21. 09:01:36

@röhögő: te biztosan szakértője vagy a annak, milyen amikor valaki csődben van ^^ folyamatosan...

Csetepaté márki 2013.05.21. 09:02:25

„Mindig megtalálja a felelősöket: az asszony, a szomszéd, a kolléga, a főnök, a boltos, a bank, a politikus, a pénzvilág, a zsidók, a liberálisok.”

Hogyhogy kimaradt Orbän meg a fasisztäk? Micsoda veletlen! Pedig ezt hallani a legtöbbet.

Ja, hogy ezek a „kisemberek” nem azok, akiket meg lehetett venni 19e forinttal, 50%-os beremelessel, segely/potlek/szocpol/alanyi jogon järo faszomsäg összes letezö fajtäjänak az emelesevel meg a minimälber adomentessegevel, generälva mäsfelmillio kamu minimälberest räbaszva az adozäst a „gazdagok”-ra?

Akkor ök biztos nem a posztban szereplö „kisember”, a tärsadalom legalja, hanem a szellemi elit, mint te.

Egyebkent ez a firkälmäny a legdemagogabb sztereotipiäk, közhelyek, csusztatäsok politikai celu összedobäläsa. De legaläbb mär belätjätok, hogy meg egyszer „joleti rendszervältässal” meg szäraztesztäval nem erdemes probälkozni. Az alantas ösztönök es az ostobasäg kihasznäläsäban rejlik az egyetlen järhato ut a nyereshez.
Hät akkor hajrä, indulhat a kampäny! Vagy mi, vagy a tärsadalom alja! Te különb vagy, mint ez a hitväny gyülölködö söpredek!

röhögő 2013.05.21. 09:03:57

@wmiki: Csak téged kell olvasni és bárki szakértője lesz a végtelen emberi nyomorúságnak. :-))

röhögő 2013.05.21. 09:05:48

@Csetepaté márki: Nem, ezek nem azok. Azok akik békemenetelnek, meg lehet őket venni rezsicsökkentéssel, azok.

röhögő 2013.05.21. 09:07:03

@Csetepaté márki: "Az alantas ösztönök es az ostobasäg kihasznäläsäban rejlik az egyetlen järhato ut a nyereshez. " - Pontosan. Lásd rezsicsökkentés.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.05.21. 09:08:05

ennek mi a mondanivalója? mert az rendben van, hogy a kedves olvasó egy jóleső mosollyal nyugtázhatja magában, hogy milyen jó, hogy ő nem kisember, és nekiállhat szapulni a fideszt vagy mszp-t, de ezen túl?

Elijah_Baley 2013.05.21. 09:15:12

@droid_: pl, rájön, hogy a cikk róla is, úgy általában, az emberről szól, így tök felesleges nekiállnia szapulni a fideszt vagy mszp-t
:)

Elijah_Baley 2013.05.21. 09:21:14

@droid_: hát, a jelekből ítélve, nem :)

Mrs.Columbo 2013.05.21. 09:21:23

@élveteg: pont a fogyasztói társadalom a gondolkodás legékesebb bizonyítéka, mivel ha az emberek nem tudnának gondolkodni, semmire nem lenne szükségük (a szaporodáson, valamint a táplálék bevitel és ürítésen kívül persze).

Viszont gondolkodás és gondolkodás között hatalmas különbségek vannak, tkp. ez a világban előforduló összes probléma oka.

doktor.dikhed 2013.05.21. 09:22:23

A kisember mindannyiunkban ott van egy kicsit.

bögöbö 2013.05.21. 09:25:09

Találva érzed magad, wikike?

kacsa232 2013.05.21. 09:27:22

@avocado_: A posztban amúgy rengeteg igazság van,de az,hogy ez csak a jobboldali mentalitásra jellemző,az nettó baromság!

Miben különbözik a belvárosi balos zsidó értelmiségi és a jobbikos falusi bácsi? Hiszen a zsidó értelmiségi örökké a hortistafasisztákat keresi a ruhásszekrényben,míg a falusi bácsi a zsidó bankárokat okolja,hogy a gyerek felől elvitte a bank a házat...Örök ellenségképeik vannak,csak ezek másban öltenek testet.

Ennyi a különbség!

Vagy te még nem beszélgettél mondjuk ős-MSZP szavazó nyugdíjassal? Próbáld ki egyszer,és akkor nem fogsz ilyen hülyeségeket írni!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.05.21. 09:28:28

amúgy ez a "poszt" csak ráerősít arra az önmagában is ocsmány stílusra, ami szerintem az utóbbi időben kezd elharapózni, nevezetesen hogy a szemben álló politikai táborok nem a másik nézőpontját kritizálják, még csak nem is az azt képviselő pártokat, politikusokat, hanem konkrétan a másik tábor szavazóit próbálják porba gyalázni. teszi mindezt állásfoglalás nélkül, hogy mindenkit bátorítson az acsarkodásra.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.05.21. 09:30:05

a nagyember okos, a nagyember világpolgár, a nagyember utazik, a nagyember nyaral, a nagyember nyelveket tud, a nagyember értelmissségi, a nagyember felsőbbrendű, a nagyember...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.21. 09:30:55

A kisember a magyar ideál. Amióta élek, az volt. Az volt a kommunizmusban, ma is az. Fő jellemzője, hogy nem politizál, mert a politika csúnya dolog.

A fő felelős Kádár, a magyar történelem legszörnyűbb gnómja. Máig Kádár eszméi határozzák meg a közgondolkodást.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.21. 09:32:06

"Hisz Istenben"

Na, ez nem igaz. A kisember nem hisz semmiben.

röhögő 2013.05.21. 09:33:26

@kacsa232: Óriási a különbség. A zsidó értelmiségi ha nyomorog manapság, nem a nácikat teszi ezért felelőssé, ellenben a jobbikos bácsika a zsidókat.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.21. 09:34:01

@FILTOL:

Az SZDSZ más okok miatt ment a süllyesztőbe. Az egyik ok éppen az, hogy maga is a cikkben leírt idiótizmus képviselőjévé vált. Az SZDSZ magát tette tönkre, lassan, de szisztematikusan.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.21. 09:38:05

@avocado_:

Sajnos ez nem a Jobbikról szól.

Nézd meg az Amerikai Magyar Népszavát, ott nagyon ellenjobbikosok vannak, s szinte ugyanazok a reakciók a törzsolvasóktól.

kacsa232 2013.05.21. 09:40:47

@röhögő: épp ez a lényeg...ő is ugyanúgy mást okol a nyomorúságáért,mint a falusi bácsi.

Csak a zsidó ördögét orbánnak hívják,míg a bácsiét valami löwenbaumnak:)

Nincs különbség,mindíg más a hibás mindkettőjüknél,körbe-körbe,évről-évre!

röhögő 2013.05.21. 09:43:26

@kacsa232: Ez hülyeség. A válság oka nem orbán, ezt az értelmiség pontosan tudja. Orbán ront rajta, az a baj vele.

Plumper 2013.05.21. 09:56:06

@karlinnyó: te vagy a kisember egyik díszpéldánya, erről volt szó!! :-D

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: de, vannak akik egyszerre hisznek istenben, a sámánokban, hitlerben, horthyban, ifjabb hegedűsben, d.nagylojziban és deákbillben.

@Csetepaté márki: az olyanokról szól, mint te.
10%-os rezsicsökkentő, trafikos kisember.

Szabványok 2013.05.21. 10:00:23

@Bicepsz Elek77: Nem, nem halt ki.
De a kritikus mennyiség alá csökkent és épp ezért nem lehet elindítani egy rájuk alapozott mozgalmat.
Lenin 1905..1917-ben el tudott indítani egy rájuk alapozott mozgalmat. Mussolini, Hitler 1933-ben el tudott indítani egy kisemberekre alapozott mozgalmat. Rákosi '47-ben tudott rájuk támaszkodni.
De Svédországban nem lehet elindítani egy ilyen mozgalmat. Mert kevés hozzá a kisember. Az emberek autonómok, szuverének, saját boldogulásukat keresik, nem tömeggyűlésekre járnak, pártokba tömörülnek, nem követnek vakon egy vezért.

Plumper 2013.05.21. 10:01:27

@röhögő: tudok időben korábbi fidesz-bűnt is, amivel kettéosztották az országot és ez máig tart: a "mi" és "ti" kettéválasztása, magyarokra/nemzetiekre és nemmagyarokra/idegenszívűekre.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.21. 10:02:25

A kisember nem szabálykövető, csak azokat a szabályokat követi, amelyekkel ő is egyetért, de azokat nagyon. A többi megmagyarázható a "Na ne mondd már nekem, hogy..." kezdetű mondatokkal.

A kisember nem hisz Istenben. Hisz egy istenben ("magyarok istene", "jóisten", "majdmegmutatjanekedazisten"), de annak köze nincs Istenhez, mert Bibliát még nem olvasott, vagy valami nagyon távoli emlékeiben léteznek a hittanóra tanulságai. Ez persze nem zárja ki, hogy esetlegesen templomba járjon, ahol természetesen azt akarja hallani, hogy neki miért van igaza.

A kisember úgy hiszi, sorsát más kisemberek döntik romba. Politikusok, zsidók, nácik, kommunisták.

A kisember posztot ír vagy kommentel, hogy milyenek a kisemberek.

Kör bezárva.

gombosg 2013.05.21. 10:02:44

@wmіkі:
Eddig senki nem mondta, de szerintem jól megmutattad, mit jelent ma a "kisember". Aki a gondolkodását, világnézetét szinte 100%-ban külső tényezőktől teszi függővé, sőt, a vágyait is a külvilág határozza meg.

Plumper 2013.05.21. 10:04:25

@kacsa232: a falusi bácsi nézzen szét a falujában és ha esetleg nem elég idős hozzá, kérdezze meg az idősebbeket, hová tűntek a falujából és kik pakolták fel a zsidókat, akiknek egy csöppnyi fejlődés volt köszönhető.
Amiről beszélsz, az egyik nemlétező ellenségkép, a másik viszont létező veszélyforrás (akkoriban és most is).

közlekedési bűnöző (törölt) 2013.05.21. 10:07:55

@Plumper:

"Amiről beszélsz, az egyik nemlétező ellenségkép, a másik viszont létező veszélyforrás (akkoriban és most is). "

Helyesen: a másik létező veszélyforrás volt akkor. 68 éve.

Most meg nem az. Vagy tudsz te példát mondani, hogy embereket marhavagonokba tereltek volna 1945 után Magyarországon?

közlekedési bűnöző (törölt) 2013.05.21. 10:08:38

@közlekedési bűnöző: Ja bocs.... svábokat például telepítettek ki. Lehet, marhavagonban. Mondjuk az manapság senkit sem érdekel.

Plumper 2013.05.21. 10:23:34

@közlekedési bűnöző: a zsidógyűlölet nem ott kezdődik, hanem jóval előbb. A 30-as években is az ment, alaposan rágyúrtak az emberek gyűlöletére. A mai jobbikosok is megtennék ugyanazt, ha lenne rá lehetőségük. "Jews to the gas!" és hasonlók, asszem nem kell sorolnom, a tények, képek, nyilatkozatok magukért beszélnek.
(hogy jönnek ide a svábok? szívesebben lettem volna kitelepített - akár Ny-Németországba, mint legyikolt)

ingyenebed 2013.05.21. 10:31:25

Kedves Think thank!

Igen, ez így van.

DE.

Erről soha nem beszélünk és nem írjuk le.

A liberalizmus lényege az (sztem legalábbis), hogy mindenkinek meg kell adni a lehetőséget, hogy boldoguljon, de aki nem él vele, az mehet a levesbe.
VISZONT: SOHA NEM MINŐSÍTÜNK SENKIT, NEM OKTATUNK SENKIT. Egyszerűen csak olyan társadalmat próbálunk építeni, amiben nem KÖTELEZŐ sorsközösséget vállalni azokkal, akiket erre alkalmatlannak találunk. De ezt SOHA nem vágjuk a fejükhöz. Csak eszerint bánunk velük, döntünk róluk, stb. És olyan rendszert építünk, melyben minderre lehetőségünk van.

Gyakorlati példa:
Nem oktatjuk az embereket a dohányzásról. Csak magánbiztosítós eü rendszert vezetünk be, abban majd vitatkozhatnak a biztosítójukkal.
Nem oktatjuk az embereket a nyugdíj előtakarékosságról. Csak megszüntetjük az állami nyugdíjrendszert.
Aki boldogul az boldogul, aki nem az nem.

De kioktatni felesleges. Gondolj bele! Mit nyersz vele? Meg tudod változtatni? Nem. Olcsóbb lesz? Nem. Neked jobb lesz? Nem. Hát akkor?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.21. 10:31:33

@Plumper:

Az alapprobléma Kossuthnak és bandájának a soviniszta dühöngése 1848-ban. Kossuth kezdte el azt az utat, mely Auschwitzban végződött: magyar sovinizmus, nacionalizmus, kirekesztés. A lényege: magyarnak lenni érdem, s minden aljanép örüljön, ha magyar lehet. A többnemzetiségű országból egynemzetiségű magyar állam gyártása, miközben a magyarok aránya 50 % alatt volt.

A nyilasok csak Kossuth következetes hívei. Horthy pl. mérsékeltebb volt Kossuthnál. Aztán a komcsik újra kiemelték az idióta Kossuth-kultuszt.

közlekedési bűnöző (törölt) 2013.05.21. 10:32:08

" a zsidógyűlölet nem ott kezdődik, hanem jóval előbb."

Tettek fel zsidó embereket a Jobbikosok vagonokra, vagy nem?

Azt értem, hogy rossz emlékű dolgokat idéz a Jobbik, mint párt, de például nem tűnik fel, hogy valaki fenyegető kommunista veszélyt kiáltana, és a recski munkatábor visszaállításáról vízionálna, mert a Thürmer éppen beszédet mond.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.05.21. 10:32:53

A leírás nem 100% pontos, de a lényeg, hogy jó sok tömegember magára ismerhetett. Sajnos, ez nem fejlődési igényt vált ki belőlük, hanem dühöt, de talán lesz egy, aki magába néz és akkor már megérte.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.21. 10:35:02

...hoppááá
ez így már olvasható is.
köszönöm a váltást!

Plumper 2013.05.21. 10:38:46

@közlekedési bűnöző: nem tűnik fel, mert a szélsőbaloldal marginális Magyarországon (és ez jól van így), Thürmerrel együtt, aki a híveivel elfér egy művház kistermében. A szélsőjobb viszont megerősödött, és szép lassan végrehajtanák - nem pont úgy, nem annyira - azt, amit "nagynevű" elődeik.

tettek fel vagonokra magyarokat Szlovákiában az elmúlt 22 évben? nem? nalátod. (visszavágásként, hogy érzékeld végre a dolgot)

de például Észak-Korea már lövöldözik Japán felé. Lehet, hogy csak játszanak, de egyszer beüthet a katasztrófa.

no_successful2 2013.05.21. 10:44:00

Akkor persze nem volt kisember amikor rátok szavazott mi ?
Ugyanis a ti filozófiátok a progresszív adóztatás, a terhek nem egyenletes elosztása.
"Vegyük el a gazdagoktól, és adjuk oda a kis embernek" ugyebár.

Az általad "kis ember" nek nevezett karakter volt mindig is a ti szavazóbázisotok, csak az öszödi beszéd után világossá vált számukra, hogy vastagon átb...tátok. Ez, és a mutyizásaitok vezettek a 2010-es választási eredményhez. Persze ez nem tetszik, aztán most "kisember"-eztek.
Egyébként ezeknek a "kisember"-eknek nagy része 2010-ben el se ment szavazni.

közlekedési bűnöző (törölt) 2013.05.21. 10:45:12

"A szélsőjobb viszont megerősödött, és szép lassan végrehajtanák - nem pont úgy, nem annyira - azt, amit "nagynevű" elődeik."

Jörg Haider nevét hallva összerezzent minden liberális Ausztriában pár éve. Aztán eltűnt a süllyesztőben.

"tettek fel vagonokra magyarokat Szlovákiában az elmúlt 22 évben? nem? nalátod. "

Kösz a példát! Az anyósom szlovákiai magyar. Azt mondta a napokban, hogy esze ágában nincs sehová sem menni, ő itt született, jól is érzi magát, a Slota meg beszéljen csak, amit akar, a szomszédjaival ő jóban van (szlovákok).

Tehát ő tudja helyiértékén kezelni az idiótákat.

"de például Észak-Korea már lövöldözik Japán felé. Lehet, hogy csak játszanak, de egyszer beüthet a katasztrófa. "

Észak-Korea veszélyességét a Jobbikéhoz nem nagyon lehet mérni azt hiszem.

Makkasz 2013.05.21. 10:58:50

Ez jó lett, nem is tudok mit hozzáfűzni, pedig mindig bele tudok pofázni. Grat!

Makkasz 2013.05.21. 11:09:19

@ingyenebed: Ne izgulj, ezt az inget senki nem veszi magára. Az a szép benne, hogy gondolkodásra ösztönzi az esetleg még menthetőt, önkritikust. Szerintem király.
Akire vonatkozik, az rendelkezik megfelelő önvédelmi mechanizmussal, egyszerűen lehülyézi magában a posztolót.

Mostly Harmless 2013.05.21. 11:14:53

"Figyelj. Akiket üldözöl, azoktól függ az életed. Mi főzünk rád. Takarítjuk a szemeted. Kapcsoljuk a hívásod. A mentőt vezetjük. Őrzünk álmodban. Ne kekeckedj velünk." - Tyler Durden, Harcosok klubja

HaCS 2013.05.21. 11:46:57

Egy (újabb) olyan bölcs elmélkedései a társadalom 80 %-áról, aki életében földet csak cserépben látott. (De biztosan sokat olvasott róla főleg számokban.)

Tom Bradley 2013.05.21. 11:49:42

Taigetosz-pozitív írás

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2013.05.21. 11:58:42

A posztoló meg lehet egy kis nagy ember, vagy nagy kis ember? :).

Szabványok 2013.05.21. 11:59:30

@élveteg:
Értem én, hogy nem azért nem olvasott, nem azért nem tájékozott, mert nem érdekli, hanem azért, mert nincs ideje.

De a végeredmény szempontjából mindegy. Hát nem mindegy, miért lett valaki KMP, vagy NSDP szavazó, sőt tag?

A lényeg az, hogy egy demagóg ideológiával meg lehet vezetni, mert nem tájékozott, nem gondolkodik.
Ebből a szempontból mindegy, hogy azért nem gondolkodik, mert buta, vagy azért, mert nincs ideje. Mindegy, hogy azért nem tájékozott, mert képtelen olvasni, vagy azért, mert nem fér hozzá az információhoz.

kérődzőgiliszta 2013.05.21. 12:00:33

Ez a vagyoni alapon történő osztályozás kicsit idejétmúlt! Szerintem az élet minősége nem ezen múlik! (Mondjuk lézerjaninál igen, de ki nem szarja le a suttyóját!) Meg kellene próbálni boldogan élni! Már ha még emlékszik rá valaki, milyen is az!

2013.05.21. 12:01:26

Szar lehet a libsiknek, hogy már a kisemberek se szavaznak rájuk :)

2013.05.21. 12:07:34

A kisember semmivel nem rosszabb, mint sok, magát nagynak gondoló, de valójában csak szerencsésebb és/vagy gátlástalanabb ember. Ami a kisember eredendő bűne, az az ő számára számára természetesen jár, hiszen ő nagy ember.

Elitista, pöffeszkedő írás ez barátom, még ha filozofikusnak is tartod.

Az igazi nagyság nem nyilvánul meg mások lenézésében.
Emberek vannak csak. Jók és rosszak mindannyian, egyesek okosabbak, mások butábbak, egyesek becsületesebbek, mások kevésbé, egyesek véghezvisznek nagy dolgokat, mások nem.

De ha ez utóbbiak nem fontosak, és a társadalom legalja, akkor az itt felböfögött féligazságaidat majd légyszíves meséld el az ápolónőnek, aki az intenzíven vénát fog neked szúrni.

eßemfaßom meg áll 2013.05.21. 12:13:03

a kisember az aki eltartja a nagyembereket

EsoxLucius 2013.05.21. 12:14:12

Ha nem létezne a sok szemétrevaló értéktelen szaralak kisember, akkor a magadfajta korunkhőse gátlástalan sikerszuperember kiknek a kizsigerelésével hízlalná a hurkás zsírnyakát?
A fajtátokkal kellene kezdeni a népességcsökkentést.

Tyrion Lannister of Caster 2013.05.21. 12:22:52

Ez a kis firkálmábny tökéletesen összegezte a liberális, magát értelmiséginek képzelő és állító félműveltjeinek lenéző, megvető, az átlagembert semminek néző szemléletét.

Egyetértek a figyelmeztetéssel a blog elején, miszerint "Az írások nyomokban véleményt, iróniát és fikciót, esetleg valóságot tartalmazhatnak."

Hogy van-e mindennek célja?

Nincs.

Ez is szerepel a blogger önmeghatározásában (amelyben azért vannak önellentmondások is): Agnoszticista, anarchista, antinacionalista, darwinista, individualista, nihilista, racionalista, vadkapitalista.

Egy nihilista számára a cél, mint olyan, nem hiszem, hogy központi kérdés.
Azt ugyan nem tudom, hogy egy individualista hogyan lehet egyben nihilista is, de ez már legyen a blogger baja...

Ez erősen hajaz a dolby surround zárthelyi dolgozat-eredményre: 5 pont, egyes.

qwertzu 2013.05.21. 12:30:11

"A kisember nem vitte sokra az életben, vagy az államot szolgálja és ismeretleneken éli ki keserűségét, vagy a versenyszférában, alkalmazottként végez valami marginális munkát. ...
A kisember a társadalom legalja."

Már meg ne haragudj, de irgalmatlan nagy köcsög vagy. A munka nem szégyen. A társadalom alját a bűnözők alkotják, a legalját pedig azok, akik kapcsolataik vagy pozíciójuk révén az államot fejik, és senki se mondaná rájuk, hogy kisember.

HaCS 2013.05.21. 12:39:34

@Szabványok:

"A lényeg az, hogy egy demagóg ideológiával meg lehet vezetni, mert nem tájékozott, nem gondolkodik."

Hát kedves gondolkodó barátom ha már a piaci verseny a cél tessék az ideológiáknak is versenyezni!

Mutassanak a kapitalizmushívők egy jövőképet, az ún. "kisembereknek", amely versenyképes a demagóg ideológiákkal. Ugyanis a "hintsük be sóval a versenyképtelen Szabolcs megyét" jellegű megoldások valóban nem jelentenek túl csábító alternatívát.

Igen a bölcseknek kellene egyre gyorsabban elgondolkodni a megoldásokon, mielőtt tényleg baj lesz (megint). Ha már van idő olvasgatni, javaslom a Weimari köztársaság történetét tanulmányozás céljára. Tanulságos mű.

Jut is eszembe:

"A kisember a társadalom legalja."

Ha valamivel, akkor az ilyen mondatokkal lehet az embereket legjobban a szélsőségek felé tolni.

Gondolkozzatok már kicsit bölcsek!

Void Bunkoid 2013.05.21. 12:56:37

"Másrészt a legtöbb fejlett országban sokkal inkább jellemző a szabálykövetés az önálló gondolkodás helyett"

Ez bizonyám hogy így van.
Kedves nagyon szabad liberális polgártársak, a szabadság és a liberalizmus egyik őshazája, az Egyesült Államok igen híres arról, hogy lassan már testhezállóbb ruhában közlekedő antropomorfizált Disney-rajzfilmfigurák is tizenhatos karikát kapnak, mert igen erős szülői lobbi hőbörög - megjegyzem sokszor sikeresen - hivataloknál, hogy az kéremszépen pornográf, sőt, sokszor egyszerűen azt a hiperszabados és felvilágosult érvet hozzák fel, hogy - "Isten ellen való".

Úgy, hogy ha belegondoltok, ezek a szülők már nem is a háború előtti tradíció megülte USÁban voltak fiatalok, hanem az egyik legocsmányabban drogban-pornóban fetrengő nyolcvanas években.

No, akkor most hogy is vagyunk ezzel a szellemi szabadossággal meg land of the free USÁval meg intelligenciával meg mégis isten ellen valósággal? :))))

burakefendi 2013.05.21. 12:58:02

@Lord_Valdez: nem lehet, hogy ez az írás inkább egy görbe tükör azoknak a "nagyembereknek", akiknek az életről jóformán csak olvasmányélményeik vannak, az előítéleteik viszont annál vaskosabbak azok felé, akik az életet nem könyvből tanulják?:)

Őry Péter Miklós 2013.05.21. 12:59:10

Remek provokatív iromány, ha annak van szánva. A "legszebbek" a kommentek. Az az eset jutott eszembe amikor Tomcat kiment a melegfelvonulásra nyakában egy "én nem" táblával. Te leírtál egy csomó általánosítást amelyben a kommentelők rengeteg fogódzót találhatnak, hogy ráhúzzák egy általuk kisembernek titulált még szűkebb körre. Csakhogy az általánosítás annál kevésbé igaz minnél jobban szűkítjük a zubbonyt. A magatartás forma amit leírtál rendkívül gyarló. Mindenki találhat benne rávonatkoztatható passzust, legalábbis bizonyosan követett már el olyan emberi, logikai hibát ami szerepel a leírásban. Minden ember gyarló. Ha személyre akarjuk vetíteni a leírottakat - minden egyes általad leírt kisemberi tulajdonságot persze nem tudunk ráhúzni egy személyre, csoportra, igy megjelenik a "szelektív hallás" - rá kéne jönni, hogy nem működik. Van gazdag kisember szegény kisember, sikeres, sikertelen, náci, liberális, kedves ember, mérges ember, buta, okos. Számomra az írásod üzenete az, hogy felejtsük már el az általánosítást és ne hagyjuk, hogy az oszd meg és uralkodj elve ennyire hatékonyan működjön.

Avatar 2013.05.21. 13:11:51

@hillaby: Úgy lett volna igazán ütős a poszt, ha tényleg kisemberként írja alá a posztoló.

@burakefendi:
A nagyember is kisember, csak jobban álcázza. Ettől veszélyesebb.

tükörfúró 2013.05.21. 13:26:45

@Őry Péter Miklós: Ha ez az ország husz év alatt ide jutott, és jelenleg ebbe az irányba haladhat, ilyen kormányzással ,ilyen politikai elittel, stb...akkor a kisember, mint gyűjtőfogalom létezik, él és uralkodik.
Ezek a tulajdonságok a létező és többségben leledző halmazra általában, (ha annak nem is minden tagjára egyformán) bizony 100% igazak.

Ami szerintem egyáltalán nem meglepő, egy generációnyi vérkommunista agymosás és terror, egy másik generációnyi elvtelen szoci lébecolós "vigbarakk" után ilyen népesség, ilyen néplélek maradt.

Van persze régebbről is rengeteg rossz beágyazódás, megszokás, öröklődő mentalitás, de ennek az irásnak szinte minden sorában kádár koponyája kacsint vissza a túlvilágról

Elijah_Baley 2013.05.21. 13:38:54

mennyi sok dühös kisember, csak én mosolygok magamon.

eßemfaßom meg áll 2013.05.21. 13:53:17

@De gustibusaut bene, aut nihil: a kommentelők egyike se kisember, deviszont a másik kommentelő az pont az. Persze a szerző se kisember, hanem Igazi Bölcs.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.05.21. 14:53:42

@Void Bunkoid:
Kisemberből is van többféle. Mindegyikre jellemző a moral alarmist hozzáállás, de a megtestesülése sokféle lehet. Amit leírsz a vallásos változat.

@burakefendi:
Nem valószínű. Akkor az inkább bajerzsótis lenne.

Szabványok 2013.05.21. 14:56:02

@HaCS:
"Hát kedves gondolkodó barátom ha már a piaci verseny a cél tessék az ideológiáknak is versenyezni!"
Pontosan erről van szó! De ehhez az kell, hogy a versenyt 'kiértékelő' emberek gondolkodjanak. Ne az ingyen sört, rezsicsökkentést ígérő demagógokat válasszák.

"Mutassanak a kapitalizmushívők egy jövőképet, az ún. "kisembereknek", amely versenyképes a demagóg ideológiákkal."
A kapitalizmus, mint jövőkép versenyképes.
Például ezért volt rendszerváltás, mert a kisember megnézte az NSZK-t, megnézte NDK-t, gondolkodott és nem hitte el, hogy hamarosan lehagyjuk az USA-t az egy főre eső téglák számában.
Csak ehhez az kellett, hogy a kisember gondolkozzon, rájőjjön,hogy a demagóg ígéretek nem jöttek be 40 év alatt.

"Igen a bölcseknek kellene egyre gyorsabban elgondolkodni a megoldásokon, mielőtt tényleg baj lesz (megint). Ha már van idő olvasgatni, javaslom a Weimari köztársaság történetét tanulmányozás céljára. Tanulságos mű."
Igen, erről van szó.

Elijah_Baley 2013.05.21. 15:06:51

@eßemfaßom meg áll: jóhogy.. kisember csak a tükörben van, meg körülötted :)

Void Bunkoid 2013.05.21. 16:00:40

@Lord_Valdez: igen, de igazából én arra akartam célozni, hogy az Amerikai Egyesült Államokat mindenki a szabadság meg a demokrácia győzedelmes zászlóvivőjének szokta tekinteni, pedig úgy istenigazából a népesség nagy része akkora nemhogy kisember, de távvezérelt zombibirka, hogy a napot is eltakarná :)

Tyrion Lannister of Caster 2013.05.21. 16:38:02

Az egyik gond az, hogy sokan, akik egyetemi diplomával rendelkeznek, azonnal "értelmiséginek" érzik magukat /ami egyébként egy tévhit/ és valami érthetetlen okból kifolyólag azt képzelik magukról, hogy ezáltal valamiféle übermenchs kategóriába kerülnek, ahonnan ráadásul elsődleges feladatuknak érzik az "egyéb" kategóriába sorolható egyedek alázását.

tükörfúró 2013.05.21. 19:19:39

@Void Bunkoid: Szerintem ez az "irjuk le eg szóval hülyének az amerikaiakat" egy tipikus Kisember Reakció.

Az énhülyevagyok, vagyis nem, mert látod mások is hülyék, sőt még rosszabbak.
Tökürreflex, mint az oviban, csúfolnak, visszamondani, azonnal, gondolkodás nélkül.

Valójában az egyesült államokban rengeteg kérdésről komoly társadalmi vita van, olyan léptékben és olyan súlyos kontextusban, ami itt elképzelhetetelen.

Itt maga a konkrét politikai vita sem létezik, mert nincs MIRŐL vitatkozni, nem érvek repkednek, hanem "meratikurvaanyátokat" stilus dominál.

Nem a saját ideológiájuk és megoldásaik előnyeit ecsetelik jórészt, hanem azt, miért hülye mindeki más, tehát ők a csillagok, a sztárok, az abszolut tudás letéteményesei, és kész.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.05.21. 20:39:36

@tükörfúró:
Én egyetértek vele. Azért a droidhorda ott is megvan.

Szabványok 2013.05.21. 23:31:25

@ingyenebed: "A liberalizmus lényege az (sztem legalábbis), hogy mindenkinek meg kell adni a lehetőséget, hogy boldoguljon, de aki nem él vele, az mehet a levesbe.
VISZONT: SOHA NEM MINŐSÍTÜNK SENKIT, NEM OKTATUNK SENKIT."
Szerintem nem. A liberalizmus lényege a szabadság, mint érték előre helyezése. Minden ember szabad, egészen addig, amíg nem akadályoz más embert szabadságjogaiban.
Ennek következtében véleményszabadság van, mindenki elmondhatja a véleményét bármiről, beleértve a másik ember minősítését is. Nyugodtan oktass csak ki, hülyézz csak le!
Ártana ez nekem? Nem. hát akkor miért kellene Téged korlátozni véleményed elmondásában? Ha Te attól érzed magad jobban, hogy pl. engem minősítesz, hát tedd azt.
A demokrácia egyik alapköve a véleményszabadság, nagyon-nagyon sok rossz származott már abból, hogy valamilyen ideológia mentén korlátozni kívánták ezt a szabadságjogot.

calabria007 (törölt) 2013.05.21. 23:37:04

@Szabványok:

most is rengetegen mennek a levesbe

calabria007 (törölt) 2013.05.21. 23:37:56

@Szabványok:

a legtöbben pedig a komcsi és egyéb kollektivista földi Paradicsomokban mentek a levesbe

Bicepsz Elek77 2013.05.22. 08:05:53

Szabvanyok:
Ne peldalozz pont Svedorszaggal!!!! Az a legkisemberebb hely a vilagon!!! A lumpenek egyik paradicsoma(bar mar elkezdotek a megszoritasok emiatt).

Tblog 2013.05.24. 23:04:34

"Mindig megtalálja a felelősöket"

Felelősök vannak, de soha nincsenek felelősségre vonva.

A kisembert b*sztatják, jól megadóztatják, becsapják, lehúzzák, átverik és fizikailag se lehet nyugodt, mert a közbiztonság is rossz.

Persze ezért is biztosan ő a hibás.

A gazdagok sokkal hülyébbek, talán Kelemen Anna meg Havas Henrik legyen az ideál? Mert ők nem kisemberek hanem hírességek? Vagy Győzike legyen a követendő példa, mert ő gazdag lett és híres, és így ő már nem kisember?

Néha vannak itt érdekes írások, de hogy nem Libertariánus a blog, az biztos. A libertartiánus gondolkodás előnyben részesíti a kisembert a nagy kormánnyal szemben. Ez a cikk inkább az ellenkezője.

pocaklakó minimanó 2013.06.22. 19:22:35

A legkisebb ember közhelyes és semmitmondó blogszöveget ír az általa kisembernek véltekről.

pocaklakó minimanó 2013.06.22. 19:30:32

Amúgy a modorosblogon sokkal színvonalasabban tudták megoldani a kipécézett dolog ekézését.

Ez a fenti beszólogatás olyan kisemberes tempó. A Mikroszkóp Színpad humorpetárdáira emlékeztet a Monty Pythonnal történő összehasonlításban.

pocaklakó minimanó 2013.06.22. 19:41:42

„Mai írásunk tárgyával vélhetőleg már mindenki találkozott; a kisemberek köztünk élnek.
A kisember buta.
A kisember életét egy beszűkült világnézet alapján, egy számára aktuálisan szimpatikus ideológia fogságában éli, a legprimitívebb dogmák rabja. Nem figyeli a világ történéseit, nem próbálja meg értelmezni, értékelni azokat, esetleg következtetéseket levonni belőlük. Nem érdeklik a tények, a tudomány, a realitás. Aligha van igénye arra, hogy gondolkodjon, számára ez nem is szükséges: boldogan elvan azzal, ha a szájába adják a véleményét.”

Példák erre: drogoslobbi, cigánylobbi, vallásellenes lobbi, homokoslobbi.

A szöveg megy, a kérdések elől "elegánsan" kitér, a tények nem hatják meg és így tovább.

pocaklakó minimanó 2013.06.22. 19:44:27

„Könyvet még életében nem olvasott, ha mégis, valami internacionalista regény volt a maga egyszerű értékrendjével: mi – jók, ők – rosszak. Számolni nem szokott, nem is tud, a százalék szerinte valami bűnös, pénzvilági szó. Vitakultúrája kimerül abban, hogy elmondja, amit a vezetőitől hallott, majd ha ennek ellent mondanak, megsértődik és elkezdi ugyanazt ismételni, egyre nagyobb hanggal. Őneki persze mindig igaza van.”

Elélvez a semmitmondó performanszokon, a netről megrendeli az éppen divatos vassvirág-nádaspéter kimérát és felrakja a polcára őket, hogy mindenki lássa. Olvasni azért nem olvassa, mert akkor lemarad az ATV esti programjáról, amely a világra való egyetlen kitekintést biztosítja számára.

pocaklakó minimanó 2013.06.22. 19:50:25

„A kisember akaratos.
A kisember szerint a dolgok neki járnak: pénz, paripa, alanyi jogon. A kisember nem azért küzd, hogy ő is értéket teremtsen, inkább megvárja, amíg másnak lesz, aztán fennhangon bejelenti, hogy neki is igénye van rá. Ha nem kap (mert miért kapna), az államért kiált – az igazság nevében.”

a) „Valójában persze azt gyanítom: én mélyebbet sóhajtanék, ő meg mélyebbre hajolna. Csak azért gondolom ezt, mert náluk – a nehéz idők ellenére – elég sok az állami hirdetés, nálunk meg jó ideje már egy se.” (Mester Ákos, 168 óra)

b) „Ezért vagyok rémült, hogy ha még Te is berekeszted a szolgáltatást, végleg megszűnik számomra minden felület, és te tudod, hogy ez nem egzisztenciális kérdés. Nem ebből élek. Lassan semmiből se élek.” (Kertész Ákos genetikusanalattvaló-pocsolyábandagonyázó levele)

c) „Folyamatos Apeh szorongatásban vagyunk, 3 havonta inkasszóznak, mert a Bt. Költségeit ha van bevételem, ha nincs, fizetnem kell. De időnként jön 20 ezres parkolási bírság, eladhatatlan zártkerti ingatlanon lévő használhatatlan sufni utáni 40 ezres építményadó, elviselhetetlen telefonszámlák, 3 Ft 50 fillérért vett I phone - ok amik a hűségnyilatkozat lejárta után (pont amikorra szétesnek) 300 000 Ft-ba kerülnek. Büntetések, 71 ezres gázszámla, 30 ezres villanyszámla és kocsira felvett 5 éve fizetett frankhitel (amiből még 1 év hátravan) pedig amikor megvettem már 200 000 km volt benne. A ház ugyan tehermentes, de bármikor ráterhelik a tulajdonlapra, esetleg valamilyen kifizetetlen számla miatt, így akár mi is hajléktalanok lehetünk. 6 kiskorú gyermekem van, de igazából a jövőképem kb egy hétre elegendő és az is eléggé lesújtó. Nemcsak a jövőtől félek már, hanem a jelentől.” (Gerendás Péter ályfónkesergője)

pocaklakó minimanó 2013.06.22. 19:52:52

„A versenyt ki nem állhatja, megalázónak tartja. Mindig megtalálja a felelősöket: az asszony, a szomszéd, a kolléga, a főnök, a boltos, a bank, a politikus, a pénzvilág, a nácik, a konzervatívok. Mindig megvan az aktuális ellenség, aki éppen hibás az ő sikertelenségéért. Az egész élete kudarc, de ő ezt nem ismeri be: lila fejjel pattog, dühöng, jóvátételt követel, mert alulmaradt. Ő persze soha nem hibás semmiben.”

Vö.: „A második vonalban születtem, és ott is maradtam. Később a saját lábamra álltam. De a Rádiók nagyon keveset játszották a dalaimat, emiatt nem lehettek slágerek azok. Az elenyésző számú koncertek helyét átvették a vendéglátó helyek és a céges, sonkatekercs mellé játszott aláfestő zenék. Utáltam, ahogyan hátat fordítva zabáltak jólöltözött hölgyek, urak, akik felettébb leszarták a produkciót. Ma már ezeket visszasírom, mert játék közben a számlakönyvemre koncentráltam, a családomat tartottam el abból, hogy a művészetemet a kaszinótojás mellé felszolgálták. De ma már nincsenek ilyenek. A cégek csődbe mentek, de addig még gyorsan, a helyemet átvették a napi rendszerességgel jelentkező tehetségkutatónak álcázott valóságshowk hősei, akik három percig tündökölnek, de utánuk folyamatosan jön az utánpótlás, és mivel tehetségekben rendkívül gazdag ország vagyunk, kilátás sincs arra, hogy az elkövetkező 30 évben ne takarja ki valaki néhány percre a napot. Koncertek nincsenek. Felkérnek, aztán lemondják.

Ötévente csinálok baráti segítséggel, saját szervezésben egy-egy nagyobb produkciót, de két hónap próba, felkészülés, az életművem bemutatása után kicsit zsebbe kell nyúlnom a végén, miután mindent kifizettem. Maradnak a vendéglátó helyek, ahol mikroszkopikus összegeket fizetnek, és néha még abból is alkudnak. Volt egy nagyon jó színházi ötletem is, de senkit nem érdekelt, de mégcsak vissza se hívtak, hogy ezt elmondják nekem.

Az életem során összegyűjtött javaimat eladtam, amit mind feléltünk. Zongora, ami sokat jelentett nekem, gitárok, amelyeket a spórolt pénzemből vettem. Néhány hete egy 30 éve dédelgetett 66-os Stratocaster gitártól váltam meg, amelynek eladása (nagy érték) pont egy hónapi megélhetésünket bitosította. Pedig nem élünk nagy lábon. Ez nem normális dolog. Ez az ország élhetetlenné vált. Értéktelenné vált az érték. Felment az ára a selejtnek. A gyermekeim az iskolában akkor vannak megdicsérve, ha mozdulatlanul ülnek a padban, mint a robotok. Az ablak akkor nyílik ki automatikusan, ha a műszer oxigénhiányt jelez. Igazgatói intőt kapnak jelentéktelen csínyekért. A zeneiskolában (ahol zenével elenyészően keveset foglalkoznak) lelkipásztori jellemzést kérnek, és választanunk kell, hogy hittanra járunk, vagy etikára, amivel alaposan körül tudják rajzolni, mindenki identitását.” (Gerendás Péter siralmai)

pocaklakó minimanó 2013.06.22. 19:55:29

„A kisember elvtelen.
A kisember számára nem jelent erkölcsi dilemmát, ha tegnap még kommunista volt, ma meg demokrata. Mindig oda áll be, ahonnan a legtöbb hasznot reméli. Elvei, önálló nézetei nincsenek, az éppen aktuális irányzatot lovagolja meg. Erélyesnek és tiszteletet követelőnek mutatkozik, ha azonban ki kell állni valamiért, puhány és gyáva. Behódol elöljáróinak, csahol és pucsít nekik, hogy cserébe koncot, pozíciót szerezzen. Ilyenkor persze meg van győződve arról, hogy azt kiváló, pótolhatatlan munkájának érdemeként kapta.
Legnagyobb boldogsága, ha másokkal összeverődve jól megmutathatja valakinek, kikkel áll szemben. Nincs önálló akarata, ő az arctalan tömeg. Egyedül persze erőtlen és gyáva, összeverődve viszont, mint sok lúd, disznót győz. Ilyenkor elhatalmasodik rajta a boldogság érzése és többet, egyre többet követel, mert ő a nép, a sanyargatott dolgozó nép egyszerű gyermeke, akinek mindez jár.
A kisember a társadalom legalja.”

Vö.: „Az elmúlt években ennek ellenkezőjét tapasztaljuk: az antidemokratikus politikai erők újra meg újra magukkal azonosítják a nemzetet, és megtagadják politikai vetélytársaiktól a nemzeti ügy képviseletének legitim voltát, idegen érdekek követőiként állítva be őket. A kirekesztés járványként terjed a társadalomban, s egyes csoportok újra meg újra elvitatják a kisebbséghez tartozóktól, a másként gondolkodóktól, más nézetet vallóktól, más életmódot követőktől, más szenvedélyeknek hódolóktól a jogot, hogy egyenrangú polgárokként a nemzeti közösség tagjai lehessenek. A mindennapi kirekesztést, rasszizmust és a terjedő erőszakos fellépést megtévedt polgártársaink szemében a politikai kirekesztés legitimálja.” (Demokratikus Charta – felszólítás)

pocaklakó minimanó 2013.06.23. 07:39:37

"Legnagyobb boldogsága, ha másokkal összeverődve jól megmutathatja valakinek, kikkel áll szemben. Nincs önálló akarata, ő az arctalan tömeg. Egyedül persze erőtlen és gyáva, összeverődve viszont, mint sok lúd, disznót győz. Ilyenkor elhatalmasodik rajta a boldogság érzése és többet, egyre többet követel, mert ő a nép, a sanyargatott dolgozó nép egyszerű gyermeke, akinek mindez jár.
A kisember a társadalom legalja.”

Hej, ha ezt az messzi idegenbe szakadt, vörös festékkel szobrot leöntögető, másoknak kőkeményen beszólogató, de a konfrontáció elől a rendőrök háta mögé menekülő, távolból nagyon bátor országos idiótánk, Dániel Péter olvashatná!

A doktort lespóroltam a nevéből - nem véletlenül. :)

Clogfly 2015.06.15. 17:54:21

"Undorral tekint másokra, főleg a gazdagokat nem állhatja ki. Meg van róla győződve, hogy aki nála többre vitte, az csalt, lopott, hazudott, mások – a hozzá hasonlók – kizsigerelésével szerezte a pénzét, amiből természetesen következik, hogy tőle el kell venni."

Erről a bekezdésről kapásból Fekete István Zsellérek c. regénye jutott eszembe. Kisemberek ugyanis mindig voltak.
süti beállítások módosítása